XXL Nutrition

Road to SBD CUP/NK studenten

Bezoekers in dit topic

Hero07

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
388
Waardering
92
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
2%
Beste mensen,

Na jaren lang getraind te hebben en meerderen malen getwijfeld te hebben om aan een powerlift wedstrijd mee te doen heb ik besloten om eindelijk knoop door te hakken en gewoon een beginnerswedstrijd te pakken.

Deze wedstrijd gebruik ik puur om te wennen aan het atmosfeer en gewoon om lol te hebben met anderen.
Op dit moment train ik 5/3/1 wendler program met een eigen tweek hier en daar. Maar over het algemeen doe ik in mijn week 1 5x8 70% in week 2 5x5 80% en in week 3 5x3 90% met jokersets.

Daarnaast heb ik overhead press verwisseld voor close grip bench press. De reden hiervoor is dat ik mijn nek 2x hiermee geblesseerd heb. Ergste is dat het vaak uit het niets kwam en ook gewoon tijdens warm up sets. Dus dat heeft een beetje angst opgewekt.

Op dit moment schommel ik tussen de 72-74 kilo ( blijf al jaren lang op zelfde gewicht wel steeds droger). en mijn gym PR zijn

Deadlift:220
bench ( TNG) : 125 ( tijdje niet getest) en 6x112.5 ( aantal dagen geleden) ( calculated 1rm van 136)
squat : 175 atg

Verder train ik bij twee sportscholen waarbij 1 alleen gebruik maakt van olympische gewichthef stangen. Wat qua gevoel heel kut is omdat het steeds rolt. Misschien moet ik gewoon wennen? Maar hopelijk wordt tijdens een wedstrijd niet zulke stangen gebruikt, voelt namelijk veel te instabiel qua gevoel. ( begin er overigens wel aan te wennen). Misschien tips?

Wens mij succes!
Morgen is het trouwens deadlift dag, dus zal even updaten.
 
Doe je bench nu wel paused?
Stangen zullen wel wennen zijn denk ik ;)
Succes!
 
jaah :)
Ik probeer het zoveel mogelijk te oefenen in mijn week 2 en week 3. :)
 
Cool heb je al een wedstrijd op het oog? Mogelijk doel voor 2016 (93- kg).
 
ik sta op dit moment ingeschreven voor beginnerwedstrijd van 7 juni. Vanaf daar moet ik nog even kijken.
 
In! fucking sterk man voor je bw, gaat moeilijk worden jou op wilkspunten te verslaan :D
 
In! fucking sterk man voor je bw, gaat moeilijk worden jou op wilkspunten te verslaan :D

Hahah ik denk dat er heel veel mensen meedoen met mijn stats, ( een aantal vrienden doen namelijk ook mee). Dus voor een beginners wedstrijd is wordt het sws aardig tough.
Succes!!

ps: vind het wel raar dat er geen duidelijk regels zijn over knee wraps etc. en ook raar dat er geen gewichtklasses zijn zoals voorgaande jaren
 
Hahah ik denk dat er heel veel mensen meedoen met mijn stats, ( een aantal vrienden doen namelijk ook mee). Dus voor een beginners wedstrijd is wordt het sws aardig tough.
Succes!!

ps: vind het wel raar dat er geen duidelijk regels zijn over knee wraps etc. en ook raar dat er geen gewichtklasses zijn zoals voorgaande jaren

Nja het is in principe raw, maar hier zijn inderdaad niet echt duidelijke regels over. Ik denk dat ze echt pakken gaan afkeuren, maar knee wraps zullen ze niet moeilijk over doen.
Geen gewichtsklassen vind ik ook wat jammer (al is het maar voor het idee), maar je kunt niks winnen dus op zich ook niet echt boeiend.
 
niet eens een medaille ? :(
 
niet eens een medaille ? :(

Nee, wel een oorkonde geloof ik (met je resultaten ed denk ik). Het kost de deelnemers niks en de organisatie kost wel wat haha :p
 
Deadlift day


warm up sets
en dan

10x170 PR

speed squat
5x3x110 : Gewicht voelde zwaarder dan verwacht. Mijn benen voelden aan als jelly na het deadliften.

Leg extension
5x10x 70kilo lekker rustig en lekker aanspannen net als een bodybuilder lol.


Toen was het tijd om bus te redden. Rennen zat even er niet in.

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:53 ----------

Mijn strengthshop.de lever belt was gister binnen, en traint heerlijk. ( klik systeem)
Veel snellere levering en veel goedkoper :)
 
Mijn strengthshop.de lever belt was gister binnen, en traint heerlijk. ( klik systeem) Veel snellere levering en veel goedkoper :)

Is die riem een beetje stevig?


Heb wel eens een strengthshop riem gezien welke net een vaatdoek leek, die boog helemaal door wanneer je deze horizontaal hing.
 
Nette stats man, benieuwd hoe je wendler ervaart, vond zelf al snel het volume te laag en deed squat en bench 2x in de week.
Lijkt me trouwens niet dat knee wraps of double ply kneesleeves zijn toegestaan op de beginnerswedstrijd.
 
jaah de oude wendler programma heeft naar mijn mening wat weinig volume ( die had ik in verleden ook gedaan). Maar de nieuwe wendler programma ( 5/3/1 and beyond) fixed dit probleem. Door middel van jokersets of pyramid style. na je + sets. Dus nu autoreguleer ik zelf. Wanneer ik mij goed voel ga ik voor PRs zowel rep records als 1rm records.

En ja het is toch echt toegestaan haha, ofja ze zijn er ieder geval niet strikt in. :)
 
Hahah ik denk dat er heel veel mensen meedoen met mijn stats, ( een aantal vrienden doen namelijk ook mee). Dus voor een beginners wedstrijd is wordt het sws aardig tough.
Succes!!

ps: vind het wel raar dat er geen duidelijk regels zijn over knee wraps etc. en ook raar dat er geen gewichtklasses zijn zoals voorgaande jaren

Haha nice, beetje concurrentie wordt niemand slechter van :D jij ook succes!
Qua regels vind ik dat ook jammer, is toch het mooist als ze zo veel mogelijk de regels van officiële wedstrijden hanteren
 
vandaag maar even paused close grip benxh gedaan om te kyken of ik het een beetje kan. het ging vrij soepel en stopte na 115x1 paused. volgende keer maar met nornal grip testen. ik had mijn set nog af gemaakt met 90x8. daarna weighted pullups 5x5 plus 15. ben hierin beetje zwak geworden omdat vooreen 1x5 30 lukte. daarnaast incline dumbell presses gedaan met 32 5x10 supersettrn met dumbell rows voor extra pull volume en geeindigt met face pulls en zom bi en triceps werk. ps: niet zo overzichtelijk als je met mobiel typt, excuses
 
Ik had vandaag nog aardig spierpijn van deadlifts van eergister. Maar ik werd overgehaald om toch te gaan trainen, ik zou eigenlijk morgen trainen. Uiteindelijk moest hij nodig poepen voordat we gingen, en toen hij eenmaal mij kwam ophalen, moest ik ook nodg uhum te veel details. Kortom we hadden 50 minuten om te trainen. Ik heb eindelijk oly shoes dus moet er nog mee oefenen. En wilde wat high bar squats oefenen.. Echter isHybrid tussen high en low bar toch het fijnst, dus doe ik dat wel.
Bij te low bar heb ik met olympische shoes het gevoel dat ik naar voren val. Maar squat toch liever met een beetje forward lean.

Training van vandaag was aardig simpel

Squat
1x10x lege stang
1x5 60 kilo
1x5 100 kilo
1x5 120 kilo
1x9 140 kilo Rep PR met 1 rep :D :D

Daarna assistance squats gefocused op techniek, ( benen meer spreiden, elbow meer onder bar)
en deed even 5x5x100. Ik heb het gevoel dat ik begin te wennen aan de oly shoes.

Cable crunches

5 setjes

en dat was training.

Lekker simpel :D maar wel geslaagd vind ik
 
IN, zeker sterk voor je BW man!
Welke gym train je nog meer naast USC dan?
 
Back
Naar boven