Fitness Seller

Road to the Drc cup 2018.

Bezoekers in dit topic

Vandaag ben ik met de tweede week begonnen. Heb besloten om met 10 kg te verhogen. Dat heb ik geweten ook. :o

Training week 2 dag 1.
Barbell squat
6x 115kg
6x 115kg
6x 115kg
6x 115kg
6x 115kg
6x 115kg
70% +10kg 1rm=150kg
Paused.
 
Welkom. :)

Squat 150kg -->200kg
BP 110kg -->130kg
Deadlift 200kg --> 230kg

Zoals je ziet, is er nog veel werk aan de winkel. :D
Mooie doelen. Moet te doen zijn .
 
Mooie doelen. Moet te doen zijn .

Ik vond dit ook wel mooie doelen voor een eerste meet.
En alles wat ik meer bereik is mooi meegenomen.
 
Training van vandaag.

Week 2 dag 2

Barbell squat
5x 122.5kg
5x 122.5kg
5x 122.5kg
5x 122.5kg
5x 122.5kg
5x 122.5kg
5x 122.5kg
75% + 10kg 1rm=150kg
paused.
 
Vandaag mijn repboards uitgeprobeerd. En het ging heerlijk.

Block barbell bench press
10x 75kg
8x 85kg
6x 95kg
4x 105kg
2x 115kg
1x 120kg
1x 122.5kg
1x 125kg
1x 127.5kg fail.
1x 127.5kg met 2" block.
1x 130kg met 2" block.
Paused.

Alleen de laatste 2 reps met een 2" Block de rest met een 1" Block.
 
Omdat ik gister niet kon trainen. (Vriendin wou uiteten) Daarom vandaag de training maar even ingehaald.

Week 2 dag 3
Barbell squat
4x 130kg
4x 130kg
4x 130kg
4x 130kg
4x 130kg
4x 130kg
4x 130kg
4x 130kg
80% + 10kg 1rm=150kg
Paused.
 
Vandaag was het de laatste dag van de 2e week. Dinsdag aan de 3e en dus de laatste week van het smolovjr schema.

Week 2 dag 4

Barbell squat
3x 137.5kg
3x 137.5kg
3x 137.5kg
3x 137.5kg
3x 137.5kg
3x 137.5kg
3x 137.5kg
3x 137.5kg
3x 137.5kg
3x 137.5kg
85% +10kg 1rm=150kg

Ik kreeg halverwege de training last van mijn linkerknie, waardoor het niet meer lukte om ze paused te doen.
 
Heb je voor deze cyclus ook (ooit) zoveel volume gedraaid?
Ik heb ook ooit de fout gemaakt van mijn squat volume plots fors op te drijven. Toen kreeg ik plots ook wat pijn in de knie. Toch maar verder gedaan met de cyclus. Kreeg ik ook pijn in de andere knie.
Toch maar verder gedaan maar dan met sleeves. Tot ook dat pijn deed en de pijn ook naast de trainingen bleef aanhouden.
... en toen enkele maanden niet meer kunnen squatten en ik heb er nu nog steeds last van ook al heb ik al ongeveer 4 maanden niet meer gesquat. (afgezien van wat BW squats)
Morgen ga ik voor de eerste keer opnieuw proberen.

Let dus best een beetje op hoe de pijn evolueert. Als je steeds een beetje meer pijn krijgt zou ik toch het volume even verminderen, wat je schema ook voorschrijft.
Ik hoop voor jou dat het eenmalig was.
Maar gezien het volume op squat dat je nu draait vind ik het toch een aandachtspunt.
 
Eerlijk gezegd heb ik al een jaar of 7 "last" van mijn knie(en). Ik ben een paar weken terug begonnen met een roller. Dat doe ik dan tussen de sets door. Daarna heb ik nergens meer last van. Dus dat hou ik dan ook voorlopig aan. En dan kijken hoe het verder gaat. Het gekke is ook dat als ik ga opwarmen ik geen squats kan met een lege Barbell, dan krijg ik juist last van mijn knie.
 
In!
 
Eerlijk gezegd heb ik al een jaar of 7 "last" van mijn knie(en). Ik ben een paar weken terug begonnen met een roller. Dat doe ik dan tussen de sets door. Daarna heb ik nergens meer last van. Dus dat hou ik dan ook voorlopig aan. En dan kijken hoe het verder gaat. Het gekke is ook dat als ik ga opwarmen ik geen squats kan met een lege Barbell, dan krijg ik juist last van mijn knie.
Kan zijn dat je houding net wat anders is als de barbell leeg is. Dat heb ik ook wel. Iets meer rechtop. Dat belast de knie weer wat anders. Misschien dat je dan meer last van je knie krijgt.
Het beste middel dat ik tot nu toe gevonden heb zijn sleeves. Knietjes lekker warm houden.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat een roller aan je knie zou kunnen verhelpen.???
Wat doe je dan met die roller?
 
Welkom

Kan zijn dat je houding net wat anders is als de barbell leeg is. Dat heb ik ook wel. Iets meer rechtop. Dat belast de knie weer wat anders. Misschien dat je dan meer last van je knie krijgt.
Het beste middel dat ik tot nu toe gevonden heb zijn sleeves. Knietjes lekker warm houden.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat een roller aan je knie zou kunnen verhelpen.???
Wat doe je dan met die roller?

Zou best kunnen dat mijn houding iets anders is. Met gewichten erop voelt het ook wat natuurlijker. Sleeves gebruik ik ook. Ik gebruik een halter stang als roller. En die rol ik dan over de plek waar ik last heb. Op youtube staan er ook filmpjes over. Misschien dat het voor jou ook helpt.
 
Welkom



Zou best kunnen dat mijn houding iets anders is. Met gewichten erop voelt het ook wat natuurlijker. Sleeves gebruik ik ook. Ik gebruik een halter stang als roller. En die rol ik dan over de plek waar ik last heb. Op youtube staan er ook filmpjes over. Misschien dat het voor jou ook helpt.
Het beste even aan je coach, jordi snijders, vragen?
 
Het beste even aan je coach, jordi snijders, vragen?

Pas in November ga ik bij hem trainen. Maar mocht ik tegen die tijd er nog last van hebben, wat ik natuurlijk niet hoop, dan ga ik het natuurlijk wel even vragen.
 
Zou best kunnen dat mijn houding iets anders is. Met gewichten erop voelt het ook wat natuurlijker. Sleeves gebruik ik ook. Ik gebruik een halter stang als roller. En die rol ik dan over de plek waar ik last heb. Op youtube staan er ook filmpjes over. Misschien dat het voor jou ook helpt.
Je hebt geen last van je patella pezen, maar eerder van je quads?
Ik ga zeker niet met een barbell over mijn patella liggen rollen hoor. Lijkt me heel erg pijnlijk en alles behalve bevorderlijk. ;)
 
Je hebt geen last van je patella pezen, maar eerder van je quads?
Ik ga zeker niet met een barbell over mijn patella liggen rollen hoor. Lijkt me heel erg pijnlijk en alles behalve bevorderlijk. ;)

Nee dat lijkt mij ook niet echt verstandig. :D
Het zit bij mij meer in mijn teardrop naast mijn knie.
 
Nee dat lijkt mij ook niet echt verstandig. :D
Het zit bij mij meer in mijn teardrop naast mijn knie.
Da's inderdaad een andere klacht dan bij mezelf.
Daar valt wel wat meer te rollen dan op je knieschijf zelf. :)
 
Da's inderdaad een andere klacht dan bij mezelf.
Daar valt wel wat meer te rollen dan op je knieschijf zelf. :)
Jij had dus echt last van je knie zelf?
 
Jij had dus echt last van je knie zelf?
Ja, de patella pees, precies waar ze over de patella gaat.
Ik had mijn volume op korte tijd te snel verhoogd en de gevolgen daarvan genegeerd tot het te laat was. Absoluut niet de slimste zet van me. ;)
 
Ja, de patella pees, precies waar ze over de patella gaat.
Ik had mijn volume op korte tijd te snel verhoogd en de gevolgen daarvan genegeerd tot het te laat was. Absoluut niet de slimste zet van me. ;)
Nee dat is zeker niet de slimste zet. Dat heeft iets met eigenwijsheid te maken. Dat ken ik. Dat ben ik zelf ook een beetje. :o
 
Back
Naar boven