AndroidHealthClinic

Road to the Drc cup 2018. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Siiiick! Gefeliciteerd met je PR man :D
 
Holy shit, een 30 kg pr in 3 weken tijd?!? Nice :D.
 
Holy shit, een 30 kg pr in 3 weken tijd?!? Nice :D.
Ik stond er zelf ook raar van te kijken. Ik heb zelfs meerdere malen de schijven geteld om te kijken of ik geen telfout had gemaakt. :D
 
Ik stond er zelf ook raar van te kijken. Ik heb zelfs meerdere malen de schijven geteld om te kijken of ik geen telfout had gemaakt. :D
Je moet de barbell wel maar 1 keer tellen he!:D
 
Vandaag was het dan zover D-DAY. Nadat ik een paar dagen rust heb genomen van het smolovjr Squat schema. Ging ik vandaag mijn 1 rep max testen. Mijn 1 rep max was 150kg en ik dacht als ik de 160kg haal dan ben ik tevreden. Want 10kg in 3 weken tijd. Dat leek mij best netjes. Maar het liep toch een beetje anders. :D

Barbell squat
Smolov jr. 1rm test.
2x 135kg
1x 140kg
1x 145kg
1x 150kg
1x 155kg
1x 160kg
1x 165kg
1x 170kg
1x 175kg
1x 180kg
1x 182.5kg !!!!!!!!!!!
Damn nice!
 
Vandaag ben ik begonnen met smolovjr voor bench.

Week 1 dag 1

Barbell bench press
6x 82.5kg
6x 82.5kg
6x 82.5kg
6x 82.5kg
6x 82.5kg
6x 82.5kg
70% 1rm=117.5kg
Paused.

De eerste 3 sets gingen best moeizaam. Maar vanaf de 4de set ging het een stuk makkelijker.
 
Ik ben wel benieuwd hoe goed je je squat-strength kan vasthouden gedurende zo'n bench cycle.
Veel succes iig. Hopelijk een even groot PR aan het einde van deze cycle!
 
Ze zeggen dat je 50% behoudt. Ik heb na mijn bench cycle een 10kg pr gezet maar bench nu maar 5-7,5kg boven mijn pr. Wordt wel zwaar maar je gaat jezelf verrassen vooral na de 6e set als je denkt die reps echt niet meer te halen. Succes!
 
Ben zelf ook benieuwd hoeveel ik kan vasthouden met squatten.
Daarom ga ik ook 2 keer in de week squatten. Op dinsdag en donderdag.
Op dinsdag low rep high weight. En op donderdag high rep low weight.
 
Waarom die high rep low weight?
 
Waarom die high rep low weight?

Omdat ik nog een beetje vast wou houden aan het smolov principe.
Welke rep/weight range zou jij doen?
 
Ze zeggen dat je 50% behoudt. Ik heb na mijn bench cycle een 10kg pr gezet maar bench nu maar 5-7,5kg boven mijn pr. Wordt wel zwaar maar je gaat jezelf verrassen vooral na de 6e set als je denkt die reps echt niet meer te halen. Succes!
Ik ging er in eerste instantie van uit dat ik rond de 165kg zou uitkomen. Maar dat werd dus iets meer. Dus als ik nu zou terugvallen naar de 165kg-170kg zou ik daar ook blij mee wezen.
 
Omdat ik nog een beetje vast wou houden aan het smolov principe.
Welke rep/weight range zou jij doen?
Het was gewoon een eerlijke vraag, geen commentaar om iets af te raden ofzo.

Ik kan me voorstellen dat als je je kracht op squats wil behouden dat je vooral high intensity, low reps zou doen.
Je volume krijg je al van je Smolov cyclus. Dus conditioning blijft wel redelijk hoog tijdens die periode.
Voor recovery lijkt me high intensity, low reps (low volume eigenlijk) op de squat niet slecht tijdens een Smolov Bench cyclus.

Maar ik ben absoluut geen expert en moet ook nog heel veel leren. Dus vandaar mijn vraag.
 
Het was gewoon een eerlijke vraag, geen commentaar om iets af te raden ofzo.

Ik kan me voorstellen dat als je je kracht op squats wil behouden dat je vooral high intensity, low reps zou doen.
Je volume krijg je al van je Smolov cyclus. Dus conditioning blijft wel redelijk hoog tijdens die periode.
Voor recovery lijkt me high intensity, low reps (low volume eigenlijk) op de squat niet slecht tijdens een Smolov Bench cyclus.

Maar ik ben absoluut geen expert en moet ook nog heel veel leren. Dus vandaar mijn vraag.
Vragen mag natuurlijk. :)
 
Vandaag was het Squat en deadlift dag. En die ging niet zoals gehoopt. Na het squatten had ik een heel raar gevoel in mijn rechterquad. Een soort van trekkend gevoel. Zodra ik het gewicht optilde voelde ik niks, maar op het moment dat ik het gewicht neerlegde voelde ik dus die trekkende "pijn". Ben toen maar overgestapt op sumo dl. Dat voelde al een stuk beter.

Squat+deadlift.

Barbell squat
4x 127.5kg
4x 127.5kg
4x 127.5kg
4x 127.5kg
4x 127.5kg
4x 127.5kg
4x 127.5kg
4x 127.5kg
70% 1rm=182.5kg
Paused.

Deadlift
3x 145kg
1x 135kg
70% 1rm=205kg

Sumo barbell deadlift
4x 135kg
4x 135kg
4x 135kg

Morgen dag 2 van smolovjr voor bench.
 
Da's idd niet zo goed. Hopelijk geen scheurtje of zo.

Toch wel goeie training weer.
Morgen geen LB? Dan kan die quad lekker rusten. :)
 
Da's idd niet zo goed. Hopelijk geen scheurtje of zo.

Toch wel goeie training weer.
Morgen geen LB? Dan kan die quad lekker rusten. :)

Ik denk niet dat het een scheurtje is. Ik kan nog gewoon lopen. Zie ook niks raars op die plek en heb net 10km gefietst naar mijn werk. Vandaag geen LB maar dag 2 van smolovjr bench.
 
Back
Naar boven