AndroidHealthClinic

Robby en Frank's log voor YBF 2013 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frank92

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 aug 2011
Berichten
811
Waardering
68
Lengte
1m91
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Robby's update:
Gisteren was DE dag. Uiteindelijk sta ik onder begeleiding van de atleten van Body & Fashion.

Ik vind het team van Body & Fashion zeer professioneel en zorgzaam overkomen, ze zijn als aanvang met ons wel 3 uur bezig geweest voordat we naar buiten liepen. Ons vet percentage is opgemeten, doel is duidelijk, subdoelen zijn ook duidelijk geworden.
Morgen krijg ik mijn eerste persoonlijke voedings- en trainingsschema binnen. Dat wordt inslaan .

Mijn eerste drie subdoelen de komende 2-3 maanden:
1: Van 8.9% vetpercentage naar 12% komen.

Marjolein heeft mij verteld dat het veel makkelijker voor mij zal zijn om meer massa te winnen als ik op een hoger vetpercentage zal zitten (Ik mis massa).

2: Beginnen met het trainen van schouders en triceps.

Ze merkte gelijk op: "Je schouderkoppen lopen flink achter, ook je triceps zijn bijna niet op te merken, wat voor oefeningen doe je voor deze spiergroepen?"
"Geen"

Duidelijk dus, hetgeen wat ik afgelopen 3 jaar niet getraind heb komt nu naar voren, tijd voor verandering als ik er goed bij wil staan op de flexchallenge.

3: Extra deadlift dag (waarschijnlijk een stiff legged), small stance Zercher squats, en sumo squats.

Dit is noodzaak om mijn once a week squat legs bij te trekken in vorm en dikte. Mijn hamstrings, onderrug en de buitenste en binnenste delen van mijn Quadriceps lopen volgens Marjolein achter en dit kan ik bijtrekken door de extra deadlift dag en het uitvoeren van meerdere variaties van squats.

Wat ik nog het meest apart vond was mijn vetpercentage. Ik ben ondanks de kerstdagen 2kg aangekomen, maar nog steeds onder de 9%. Dat wordt bulken.

Ik heb er ontzettend zin in komend jaar, het zal knallen worden en ik zal zware tijden tegenkomen, I'm ready!


Frank's update:
Nadat Robby zijn check heb gehad was het mijn beurt om m'n shirt uit te doen.
Het was over het algemeen goed. Ik moet net als Robby meer massa winnen.
Daarnaast moet ik van 19,9% vet (WTF!!! ) naar 12%.
Dat word dus flink cardio doen . Gister al gelijk mee begonnen, 30 minuten lopen op 6 km per uur met helling.
Hartslag moet tussen de 140 en 150 zitten.

En vraag me niet waarom, maar ondanks mijn laagje vet heeft ze toch kunnen opmerken dat ik geen buikspieren train, dus dat gaat er ook bij komen.
Alleen is er 1 probleem, namelijk dat ik (volgens mij) vorige maand mijn buikspieren heb verrekt bij 't deadliften. Ik voelde er niets van, alleen sinds dien heb ik er wel enorme kramp als ik mijn buikspieren te intensief gebruik bij 'n oefening. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen of is het gewoon een kwestie van rustig aan doen voor de aankomende paar dagen?

Kortom, mijn subdoelen / taken die ik heb gekregen:
-cardio. (19.9% naar 12%)
-buikspieren trainen.
-2 oefeningen gekregen voor bovenkant rug / traps die ik ook de aankomende weken moet doen.


Na elke afspraak zal er weer een update komen.
 
Laatst bewerkt:
Interessant topic, dit ga ik volgen.
Ben benieuwd naar jullie fysieken op de flexcup.
Welke klassen doen jullie mee?
 
Interessant, maar kun je het niet beter naar de logsectie verplaatsen?
 
De D klasse, onze eerste keer. Ik ben in december 2013 23 jaar. Frank is dan 21 jaar. Ik geloof niet dat ik met mijn 23 jaar in de juniorenklasse thuis hoor :P
 
Ben benieuwd naar jullie trainingschema en voedingschema!:D

Gl met jullie flexcup voorbereiding!
 
Interessant!:D
 
Frank, even bij je stats vetpercentage van 15% naar 20% veranderen




:D
 
Dan hier mijn eerste update;

Vandaag is de 2e dag van mijn dieet, en ik moet zeggen, het is echt wennen.
Hiervoor at ik 4500 - 5500 kcal per dag en nu zit ik aan de 2700 per dag :eek::o
Het verijst ook veel voorbereiding. Elke dag is het om half 7 opstaan om mijn eten voor te bereiden.
8 maaltijden per dag (exclusief de banaan voor de training en shake na de training). 'T is een hoop
werk, maar uiteindelijk word je er ook voor beloond. No pain no gain!
 
Laatst bewerkt:
weet niet of marjolein er blij mee is dat je zomaar haar voedingsschema online zet..
 
Ik vind het geen heel bijzonder voedingsschema! Vraag me weleens af waarom ik dan zo vastloop in mijn progressie..zijn het mijn genen of zie ik toch iets over het hoofd?

Zou wel even zwaar vallen om ruim 200kcals lager te zitten dan dat je gewend was! Qua voorbereiding raad ik aan de rijst maaltijden zoveel mogelijk 1x per week klaar te maken...Moet je de pannenkoeken overigens zelf maken of is dat uit een kant en klaar pak?
 
weet niet of marjolein er blij mee is dat je zomaar haar voedingsschema online zet..

Even nagevraagd. Het mag inderdaad niet. Heb 'm verwijderd.
 
Robby's eerste update

Bij deze mijn eerste update:

Ik heb mijn trainingsschema in elkaar weten te zetten. IPV 2 a 3 trainingsdagen in de week worden dit er standaard 4. Ik ben overgestapt van mijn eigen 6x6 schema (check spoiler voor topic) naar de 12-10-8 bodybuilding hypertrofie manier van trainen.

Dit schema heb ik zo in elkaar gezet door de punten die mijn coach opmerkte en waar ik aan moet werken. Schouders trainen is compleet nieuw voor mij. Ook heb ik een aardige trainingsdag waar ik benen train (ik heb nooit meer gedaan dan 1x pw squats...) including small stance zercher squats om meer massa te krijgen aan de binnenkant van mijn quads evenals stiff legged deadlifts voor mijn hamstrings.
IK VOEL ZE BRANDEN! Echt niet normaal als je voor het eerst stiff legged deadlifts hebt gedaan...!

No pain no gain!
 

Bijlagen

  • aangepast schema 06-01-2013.xls
    13,5 KB · Weergaven: 149
Moeten jullie nog wel zelf jullie schema's maken?
 
Moeten jullie nog wel zelf jullie schema's maken?

Na zoveel jaar trainen weet je zelf het best wat voor jou werkt. Marjolein geeft wel aan waar je sterke en zwakke punten liggen en dat je je hierop moet focussen. Ook geeft ze oefeningen mee die je voor deze spiergroepen toe kan passen. Ik vind dit een ideale manier.
 
waarom niet gewoon allebei een eigen log btw?
 
waarom niet gewoon allebei een eigen log btw?
We zijn gelijktijdig begonnen en het is ook leuk om te zien hoe je per persoon andere taken en dieeten voorgeschreven krijgt door de wedstrijdvoorbereiding heen. Volgens haar hadden we allebij compleet andere lichamen.
 
Robby's update:


2: Beginnen met het trainen van schouders en triceps.

Ze merkte gelijk op: "Je schouderkoppen lopen flink achter, ook je triceps zijn bijna niet op te merken, wat voor oefeningen doe je voor deze spiergroepen?"
"Geen"

Duidelijk dus, hetgeen wat ik afgelopen 3 jaar niet getraind heb komt nu naar voren, tijd voor verandering als ik er goed bij wil staan op de flexchallenge.


Frank's update:
Daarnaast moet ik van 19,9% vet (WTF!!! ) naar 12%.

@Robby..... Ik loop verdomme al anderhalf jaar t roepen dat je die moet trainen :mad::mad::mad::mad:

LISTEN TO ME BIATCH!!!

@frank
Je bent dik, maar je luistert wel altijd heel lief :heart:

Daarom wens ik jou heel veel succes en robby niet :p
 
Na twee trainingen gelijk wat dingen opgemerkt en toegevoegd aan mijn trainings-schema, preacher dumbbell curls erbij gepakt en de close grip bench vervangen door dips. Shrugs mogen ook wel wat hoger in rep-range liggen, voel ze dan een stuk beter werken.

In de eerste week 1.1kg zwaarder geworden! Of het nou het grootste deel uit vocht, vet of spiermassa bestaat, dat zullen we pas te weten komen aan het einde vd maand bij de nieuwe meting.
 

Bijlagen

  • aangepast schema 09-01-2013.xls
    13,5 KB · Weergaven: 97
Back
Naar boven