Fitness Seller

Robin's log

Bezoekers in dit topic

rbn87

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
18 dec 2018
Berichten
1.237
Waardering
1.679
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Hi allemaal,

Ik ben inmiddels enkele weken bezig met cutten. Inmiddels zit ik in de 6e week en ben ik van 84,6 kg naar 80.9 kg gegaan (laagste gewicht in hele lange tijd). Mijn lengte is 175 cm. Momenteel zit ik op de volgende verdeling qua macro's:

Kcal: 2100
K: 165
E: 180 / 200
V: 80

De afgelopen weken heb ik me strikt hieraan gehouden. Ik heb mijn training verhoogd van 2 keer per week full body naar 3 keer per week full body. Ik hanteer het volgende schema:

Dag A:
Squat 3x5
Press 3x5
Deadlift 1x5
Chins 3x8
Curls 3x8

Dag B:
Squat 3x5
Bench 3x5
BOR 3x5
Dips 3x8
Triceps 3x8

Momenteel merk ik dat mijn armen, nek, gezicht en borst droger beginnen te worden. Alleen het gebied rondom mijn middel nog niet. Mijn taille is wel meer zichtbaar. Voorlopig ga ik dus nog door met cutten totdat ik tevreden ben. Daarna wil ik een lean bulk starten. In april gaan mijn vrouw en ik 10 dagen naar New York. Tot die periode wil ik sowieso cutten. Dit is nog 9 weken vanaf nu. Ik verwacht zo rond de 78 kilo uit te komen tegen die tijd. Afhankelijk van het resultaat wordt de vakantie een break van het cutten of de start van de bulk. Tot die tijd wil ik graag een log bijhouden van mijn training en voortgang m.b.t. gewichtsverlies.

Tips zijn altijd welkom!
 
Training 13-02-2019:

Squat
90KG --- 3 x 5

Bench Press
85KG --- 3 x 5

BOR
60 kg --- 3 x 5

Dips
B.W. --- 3 x 8

Triceps rope push down
46KG --- 3 x 8


Fijne training. Merk dat mijn schouderblessure haast voorbij is, waardoor ik weer volledig kan belasten voor mijn gevoel. Merk wel dat ik meer moeite begin te krijgen door het energietekort.
Afgesloten met 20 minuten HIIT training.
 
Door een acute middenoorontsteking helaas plat gelegen afgelopen dagen. Vandaag voor het eerst weer gewerkt en gesport.
Druk op het hoofd voelde niet fijn, dus Squat vervangen door Leg Press vandaag. Om Deadlift te vermijden i.v.m. druk op hoofd vandaag training A weer gedaan. Hopelijk vanaf hier weer door!

Gewicht: 79.7kg (laagste tot nu toe, verlies nu 1kg per 9 dagen, te snel?)

Leg Press

120KG --- 3 x 10

Bench Press
85KG --- 3 x 5

BOR
60 kg --- 3 x 5

Dips
B.W. --- 3 x 8

Triceps rope push down
46KG --- 3 x 8

Nog geen krachtverlies. De rust afgelopen dagen lijkt wel goed te zijn geweest. Voelde me totaal niet 'leeg' na training, wat ik vorige trainingen dus wel had.
 
Training van vanavond. Merkte dat ik voldoende energie had. Kon oefeningen allemaal goed uitvoeren zonder problemen en squats laatste set daardoor met 5KG verhogen. Squat voelde vandaag makkelijk, terwijl ik hier normaal gesproken meeste moeite mee heb. Voeding nog steeds op 2100 kcal. Zie in de spiegel nu wel steeds meer resultaat.

Gewicht: 79.8kg

Squat

90KG --- 3 x 5 (laatste set 95KG)

Overhead Press vervangen door Dumbell Shoulder Press omdat stang constant bezet was
20KG (per dumbell) --- 3 x 5

Deadlift
110 kg --- 1 x 5

Chin ups
B.W. --- 3 x 8

Bicep Curls
28KG --- 3 x 8

Incline Dumbell Press (extra oefening omdat ik gevoel had dat ik nog meer kon)
28KG (per dumbell) --- 3x5
 
Training vanavond. Iets te vroeg gegaan waardoor het ontzettend druk was. Daardoor helaas niet alles kunnen doen wat ik wilde doen.

Gewicht: 80.3

Leg Press

127KG --- 3 x 10

Dumbell Press
28 KG (per dumbell) --- 3 x 8

BOR
65 kg --- 3 x 6

Dips
B.W. --- 3 x 8

Triceps Rope Pushdown
46KG --- 3 x 8

EXTRA:

Bicep Curls
28KG --- 3 x 8

Dumbell Shoulder Press
20KG --- 3 x 8

Ik merk dat ik nog met mijn max. gewicht aan het rommelen ben bij enkele oefeningen. Zodra de gym een beetje vol is, moet ik van mijn schema afwijken en daardoor oefeningen vervangen. Niet heel efficiënt dus momenteel. Doordat ik dus met gewichten nog aanrommel, merk ik vaak tijdens de oefening dat ik meer kan dan 5 herhalingen en wijk ik af van de 3x5. Merk wel dat ik ten opzichte van vorige keren wel de vervangende oefeningen kan verhogen. Na de basisoefeningen heb ik nog energie over, waardoor ik dus 2 extra oefeningen toevoeg. Kan ik deze beter vervangen door cardio en het echt bij die basis houden?
 
Net terug van training. Rustig in sportschool. Omdat het vorige 2 keer erg druk was, schema iets aangepast.

Squat
100KG --- 3 x 5 (laatste set 90) PR

Leg Press (extra)

86KG --- 3 x 8

Bench Press
90KG --- 3 x 5 PR

Overhead Press
45KG --- 3 x 5 PR

Chin ups
B.W. --- 3 x 6

Bicep Curls
28KG --- 3 x 8

Blij dat ik eindelijk 100KG heb kunnen squatten! Had dit als doel gesteld voor mijn verjaardag in april.

Gewicht: 79.6 kg
 
Training zondag 4 maart.

Omdat het Carnaval is, was de sportschool zo goed als leeg. Veel energie, dus extra oefeningen toegevoegd.
Aanstaande vrijdag voor tweede tattoo naar Amsterdam, dus deze week ga ik op dinsdag en op donderdag. Daarna wacht ik met sporten tot de dinsdag erna.
Dus komende week 2 keer full body in plaats van 3 keer.

Qua voeding nog steeds op schema. Op zondag gaf de weegschaal precies 79 kilo aan. In de spiegel zie ik duidelijk een verandering. Momenteel nog steeds op 2100 kcal. marina1975 Op welk moment berekenen jullie je onderhoud opnieuw? Ik ben gestart op 84,6 kilo en nu 79 kilo. Ik val echter nog steeds af, dus of het nodig is, is de vraag.

Bench Press:
90KG --- 3 x 5

Deadlift:
110KG --- 1 x 5

Squat:
100KG --- 3 x 5

Seated Leg Extension:
86KG --- 3 x 8

Seated Cable Row:
86 KG --- 3 x 8

Pull ups:
B.W. --- 3 x 8

Overhead Press:
45KG 40KG 40KG --- 3 x 5

Tricep Rope Push Down:
46KG --- 3 x 8

Bicep Curls:
28KG --- 3 x 8

Starx6673 Een vraagje: Zoals je ziet, voeg ik soms oefeningen toe, omdat ik het gevoel heb dat dit nog lukt. Is dit geen overkill op deze manier? Of kan het geen kwaad?
 
Laatst bewerkt:
Training vorige week dinsdag en donderdag geen bijzonderheden. Squat een stapje terug moeten doen deze trainingen. Weinig energie beide trainingen.
Afgelopen maandag wel weer goed kunnen trainen.

Gewicht: 79.1 KG gemiddeld, afgelopen week
KCAL: 2100


Bench Press:
90KG --- 3 x 5
100 KG --- 1x (PR)

Squat:
100KG --- 3 x 5

Seated Leg Extension:
91KG --- 3 x 6

Pull ups:
B.W. --- 3 x 8

Overhead Press:
45KG 40KG 40KG --- 3 x 5

Tricep Rope Push Down:
46KG --- 3 x 8

Bicep Curls:
28KG --- 3 x 8
 
Training gisterenavond, Squat iets teruggegaan in gewicht, omdat ik merk dat uitvoering bij 100KG niet meer gaat zoals het hoort.

Bench Press:
90KG --- 3 x 5

Standing Cable Fly:
25KG --- 3 x 12

Squat:
90KG --- 3 x 5

Seated Leg Extension:
91KG --- 3 x 6

BOR:
70KG --- 3 x 6 (PR)

Seated Cable Row:
88KG --- 3 x 8

Tricep Rope Push Down:
51KG --- 3 x 8
 
Training afgelopen zaterdagavond:

Squat:
100KG --- 3 x 5

Seated Leg Extension:
91KG --- 3 x 6

Bench Press:
90KG --- 3 x 5

Pull Ups:
B.W.--- 3 x 8

Tricep Rope Push Down:
51KG --- 3 x 8

Bicep Curls - Curlstang:
28KG --- 3 x 8


Voor en na deze training was ik lichamelijk even op. Op zaterdag dan ook even een break gehouden van dieet. Op zaterdag 3400 kcal gegeten en zondag ook iets meer ten opzichte van de 2100 die ik normaal eet. Gemiddeld over de hele week is mijn gewicht 400 gram gestegen ten opzichte van vorige week. Gemiddeld kwam ik nu uit op 79.5 kg. Vanaf vandaag dieet aangepast naar 2000 kcal.
Ik denk dat er qua gewichten niet veel geks meer gaat gebeuren. Het even het idee stil te staan in vooruitgang en moeite om dit vol te houden. Juiste uitvoering wordt steeds lastiger en ik voel dat de slechte uitvoering voor blessures kan zorgen als ik zo doorga. Voor de komende periode ga ik dan op de grote oefeningen ook iets terug in gewicht, zodat de uitvoering weer goed gaat. Dan maar 1 a 2 herhalingen extra in plaats van gewicht verhogen en risico lopen!
 
Back
Naar boven