Fitness Seller

Robke's trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Gisterenavond en vanmorgen dan...

1616486830214.png
 
Doe je die lat pulldown met katrol en gewichten?
Ben nu zelf ook met pulldown bezig. Er zit wel overlap tussen triceps en lat pulldown. Hoe hou je die het best gescheiden?
 
Doe je die lat pulldown met katrol en gewichten?
Ben nu zelf ook met pulldown bezig. Er zit wel overlap tussen triceps en lat pulldown. Hoe hou je die het best gescheiden?

Yep. Ik heb een 1 op 1 krachtoverdracht pulley op mijn powerrack. Overlap tussen je triceps? Huh? Biceps bedoel je?
 
Ik zie dat ik door deze beweging in de war ben gebracht. Dat is helemaal geen officiele lat pulldown. Maar het is wel een oefening waarbij je imo minstens zoveel triceps als lats gebruikt ......


Daar kom ik op terug.... als je hem met stijve ellebogen doet is hij meer lats, als je hem met elleboog strekking doet is het een triceps beweging.
 
Ik zie dat ik door deze beweging in de war ben gebracht. Dat is helemaal geen officiele lat pulldown. Maar het is wel een oefening waarbij je imo minstens zoveel triceps als lats gebruikt ......


Daar kom ik op terug.... als je hem met stijve ellebogen doet is hij meer lats, als je hem met elleboog strekking doet is het een triceps beweging.

Lijkt me meer een combo van straight arm latpulldown en tricep pushdown dan.
 
Lijkt me meer een combo van straight arm latpulldown en tricep pushdown dan.
Ja, zo iets.... :p
Bij de echte lat pulldown helpt het geloof ik als je je ellebogen goed laat aansluiten op de zij (niet flaring dus)
 
Ja, zo iets.... :p
Bij de echte lat pulldown helpt het geloof ik als je je ellebogen goed laat aansluiten op de zij (niet flaring dus)

Hangt er allemaal wat vanaf Neet ;)

Wijd en overhands ga je meer op je upperback trainen. Schouderbreedte en overhand zit je meer op je rhombs enzo. Close en onderhands ga je meer
naar je lats. Hangt maar van je doelen af. Ik doe steeds een setje van elk.
 
Hangt er allemaal wat vanaf Neet ;)

Wijd en overhands ga je meer op je upperback trainen. Schouderbreedte en overhand zit je meer op je rhombs enzo. Close en onderhands ga je meer
naar je lats. Hangt maar van je doelen af. Ik doe steeds een setje van elk.
Dan zal ik me vooral op die derde richten. Ik zal idd nog eens aandacht aan onderhands en bovenhands schenken. De eerste pak ik de pull ups voor de tweede de bent over rows (pendlay). Hoewel een beetje variatie in oefeningen ook geen kwaad kan.
 
Dan zal ik me vooral op die derde richten. Ik zal idd nog eens aandacht aan onderhands en bovenhands schenken. De eerste pak ik de pull ups voor de tweede de bent over rows (pendlay). Hoewel een beetje variatie in oefeningen ook geen kwaad kan.

Alle hoeken, alle kanten pakken :D Als je wat minder wilt dat je biceps meehelpen, kan je ook steeds voor een false grip gaan ;)
 
Alle hoeken, alle kanten pakken :D Als je wat minder wilt dat je biceps meehelpen, kan je ook steeds voor een false grip gaan ;)
Om deze dingen waardeer ik je Rob, je kent je oefeningen wel :thumb:
 
Om deze dingen waardeer ik je Rob, je kent je oefeningen wel :thumb:

Ach... ik pikte hier en daar al eens wat op tijdens die 20 jaar dat ik bezig ben :p
 
Helemaal overheen gelezen :)
Mooi man op je ouwe dag :cheer:

Als ik over een paar weken nog in deze 'flow' zit, pak ik de 230 :p Misschien. Toch proberen. Of niet :p
 
Netjes man.
Hoe lang stond het vorige PR?
 
1616652499825.png
 
Back
Naar boven