MuscleMeat

Rocks log: strongman offseason post-finale (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

w4t2 heavy deadlift week
keek echt uit naar deze training. beetje spanning, vooral veel hype. 2x255 vloog echt 2 weken geleden dus had goede hoop dat de 270 dat ook zou doen vandaag.

Elisa was naar haar ouders om haar schaatsen op te halen en te laten slijpen en ik was net klaar met mijn algemene warmup, had 2 scheppen preworkout genomen en wilde naar het schuurtje om te deadliften. Helaas was de sleutel van het schuurtje nergens te bekennen en na even met elisa gebeld te hebben bleek (zoals ik al vreesde) dat ze hem nog in haar jaszak had zitten. Zit je dan hyped met 2 scheppen preworkout in je mik. uiteindelijk 1,5-2 uur later kunnen beginnen met mijn deadlifts maar was weinig meer over van de hype, zat er even doorheen en was emotioneel een beetje gedraind.

deadlift
250
270
270 wel oke, had op hardere reps gehoopt.
215 x 3 x 4 backoff

squat
tot 130 x 6.
al paar weken wat last rond mijn linker si gewricht bij bent over rows, daarom die ook wat aangepast, maar nu komt het ook terug bij andere oefeningen zoals de squat. misschien even naar de fysio. verder niet heel ernstig

bent over row
90 x 8
zelfde verhaal, skip

meadow row
35 x 10 x 3 ging wel prima

ffe split squat
4x20

klaar mee
 
Boooooh das echt kut man! Heb ik ook al gehad. Scoop preworkout, zin om te knallen en dan komt er iets tussen. Fuck no, dan heb je idd die mentaliteit meer die je eerder had om te gaan rammen.
 
in de poeperd!!
 
W4t3

Log strict
2x115 en
105 x 4 x 3

Yoke speed
230 x 3

Stones light
100 x 4 x 4 op h4, 1 hoger dan vorige week

Swiss bar incline bp
75 x 10
85 x 10 x 3

Overhead yoke
100
105
110

Standing db ohp
30 x 15 x 3

Trx reverse fly
Bw x 15 x 4

Kuiten
3x15

Triceps
2x15
 
vanochtend opgestaan met een kloof in mijn hak, kan er nauwelijks op staan. gisteren wel in -2 getraind maar de andere voet is gewoon prima. Misschien even een foto naar Zeenius sturen voor een beoordeling of ik wel kan squatten vandaag
 
baalde gisteren want was vergeten in te schrijven en was alleen nog plek van 6 tot 9. toen vanochtend blij want avondklok opgeheven. toen weer niet blij want toch niet avondklok opgeheven. bedankt rutte

lekker gehaast dus
w5t1

log clean en press
100 x 3
110 x 2
117,5 x 2
125
132,5
120 x 3 x 3
100 x 13

yoke 15m
270
310
330
350
280 x 3

frame pickup + 15 sec hold
200
230
250 x 3

military press
85 x 8
95 x 8
95 x 8

frame en mp wat gehaast. was ondertussen 8 uur geweest en nog geen nieuws over de avondklok dus maar naar huis gegaan.
 
Overigens ook zeker het vermelden waard: ik heb toch zeker zo'n 1,5 jaar last gehad van een polsblessure die vooral opspeelde bij log cleans. het was de afgelopen periode al aan het verbeteren maar ik ben nu op zo'n punt dat het ook in de wat zwaardere topsets van de afgelopen weken pijnvrij was. gisteren zelfs de eerste 132,5 clean gefaald omdat ik te snel wilde en de log weggleed over de lever van mijn belt wat mijn pols wat strainde en alsnog was dit geen trigger en ging de rest van de training probleemloos. ook vandaag geen last.

toch mooi :)
 
Das best mooi als je bij een slip en strain nadien geen last hebt!
 
W5t2

Deadlift, week zonder topset
245 x 4 x 3
fijn dat weken met een dl topset worden afgewisseld met weken met yoke en log topset. Probeer de lichte week op deadlifts lekker rustig te benaderen en niet te hypen, op de laatste set na, die gun ik mezelf.

Squat highbar
135x6
145x6x2
Linkerknie was het niet eens. Geprobeerd doorheen te pushen maar werd steeds erger. Ongetwijfeld te maken met de yoke en log van dinsdag

Bent over row
100 x 8 x 4
Blijft tikje gevoelig in de linker onderrug

Meadow row
35x12x3

Ffe split squat
24 x 15 x 3 stuk beter dan sq

Ez bar curls
30 x 15 x 3

Goodmornings
 
enerverend weekend gehad. veel stress, weinig slaap.

zaterdag w5t3

log strict
110 x 3 x 4 easy

farmers 15m
100
110
120 prima

stones
150 x 1 hoogte 2
160 x 1 hoogte 2
160 x f. slip. smerige steen en had geen nieuwe tacky op gedaan
160 x 1. tweede rep net niet hoog genoeg. ook veel energie kwijt aan pickup want tacky was weer volledig weg na rep 1
130 x 3 x 2 hoogte 3
idee was 1 of 2 zware singles met 170, maar die heeft jitse niet, dus bijgesteld naar 160. mocht er een dubbel van maken als het goed voelde dus had me teveel ingesteld op die dubbel. had het gewoon bij 2 singles moeten laten voor vandaag

swiss bar incline bp
90 x 10 x 3 eigenlijk 0 leest meer van pec. durf ook weer explosief vanaf de borst te drukken en de gewichten beginnen ook weer aan te voelen als werkgewicht dus dat is mooi

overhead yoke
skip ivm tijd. veel tijd kwijt aan stones en schoonmaken tacky

standing db overhead press
30 x 15
30 x 12
beetje gehaast

trx reverse fly
bw x 15 x 4

kuiten unilateral
10 x 15 x 3

triceps in smith
3x20

laatste 3 oefeningen in superset




w5t4 zondag. totaal geen zin en energie maar toch maar toe gezet

paused atg highbar squat
160 x 3
165 x 3
170 x 3 x 2

sldl
150 x 8
160 x 8 x 2

pendlay row strict
90 x 8 x 3

strict ez bar curls
37,5 x 8 x 3 licht

hier en daar wat ingekort, maar moesten 's middags nog wat anders doen. ging verder ook voor geen meter
 
maandag op dinsdag kut geslapen en onderrug links zat goed vast. training doorgeschoven naar woensdag, dat ging wat beter, maar nog wel beetje last

w6t1 woensdag

log clean en push press
110 x 3
120 x 1
125 x 3 x 3
elke week wat meer last in de bicepaanhechting door die log push press. gelukkig volgende week deload. bewoog verder nog wel prima alleen de neerwaartse beweging moet heel voorzichtig. kan hem niet "opvangen''

yoke
kleine stappen tot 280 3 setjes

frame 15m
220 x 3. pickup was wat tricky met onderrug/bil. dit was achteraf al wat teveel zelfs

overhead press
70 x 10 x 3
licht ivm bicep

leg press vs bands
180 x 15 x 3


w6t2 vrijdag

deadlift
230
250
270
285
220 x 3 x 4
weinig last van onderrug en bil tot aan de topset gelukkig. kwam bij de backoff wel wat opspelen

squat highbar
120 x 6 x 3 meh. heel voorzichtig en echt extreme focus op brace ivm onderrug

bent over row
skip

meadow row
skip

front foto elevated split squat
bw x 20 x 3. rom wat groter gemaakt door een hogere verhoging

onderrug voelde ik afgelopen weken al wel vaker tijdens bent over rows maar sinds dinsdag wel echt erg aanwezig. even afspraak maken bij de manueel therapeut denk ik. niet heel ernstig atm, wel vervelend

nog wat curls
 
Hard man die dl!
 
Hoezo last van je bicepaanhechting? Stuur anders filmpjes van je log. Let je nog op de clean?
 
Hoezo last van je bicepaanhechting? Stuur anders filmpjes van je log. Let je nog op de clean?
let zeker nog op de clean en gaat ook steeds beter! Komt puur door de presses want heb het ook bij mp en log uit rek, vermoed dat het vanuit de schouder komt (daar hecht je bicep immers aan). Speelt voornamelijk op bij de wat zwaardere gewichten die ik wat lastiger gecontroleerd kan laten zakken en de bicep als een soort breaking pad fungeert. Hoe voorzichtiger ik hem laat zakken hoe beter het gaat. Strict log gaat bijvoorbeeld een stuk beter omdat de gewichten lager liggen maar ik ook steviger sta omdat ik het sierhupje niet hoef te doen. Speelt ook mee dat deze log dunner is dan de gemiddelde log; heeft niet mijn voorkeur voor zowel de clean als de press. Maar zal je later vandaag wel wat filmpjes sturen als je er even naar wil kijken, graag zelfs.


w6t3 gister

strict log uit rack
115 x 4 x 3 prima reps, wat last van bicepaanhechting maar minder dan pushpress deze week

yoke, licht
240 x 15m x 3 focus op harde brace ivm onderrug nog steeds. ging beter dan verwacht, laatste run zat nog wel redelijk wat snelheid in.

stones, licht. one motion oefenen
80 x 2 x 5 hoogte 3
80 x 2 hoogte 4 ging best prima voor een eerste serieuze poging op one motion oefenen
wat nieuwe lichte stenen dus komt goed uit bij oefenen van dit soort dingen. wel met klein beetje tacky want dat maakt behoorlijk wat verschil bij one motion imo. je kunt hem veel explosiever oppakken en daarnaast waren ze nog spekglad

car pull
1 pull alleen harnas
2 pulls harnas + touw. bicep vond het niet zo leuk

slight incline swiss bar bp
85 x 8
92,5 x 8 x 2 vanaf nu maar met 2,5 kg per keer verhogen

standing fat db ohp
20 x 22, 20, 17 focus op volledige rom en goed strekken bovenin

moest nog kuiten en rear delts maar was echt al tijd.



vandaag w6t4 totaal geen zin en energie en onderrug/bil was vrij aanwezig

highbar squat paused
115 x 5 x 3 beltless. geen zin om weer dingen te gaan forceren.

sldl
155 x 8
155 x 6
wilde eigenlijk na die eerste al stoppen maar pijn ebde nog beetje weg. was verder ook zwaar zat zo vanwege de focus op brace en voorzichtig lostrekken. derde set wel geskipt

pendlays geskipt

wat strict curls gedaan nog en gelijk de manueel therapeut maar gemaild.
 
Back
Naar boven