MuscleMeat

Rocks log: strongman offseason post-finale

Bezoekers in dit topic

Huh wat, je bent pas 22 :eek:

Tof dat je mee gaat doen, hoge verwachtingen heb ik bij jou!
 
Huh wat, je bent pas 22 :eek:

Tof dat je mee gaat doen, hoge verwachtingen heb ik bij jou!
23 :p het is tot en met 23 jaar. Een paar dagen later word ik 24
 
In :) damn nice weights hier
 
In :) damn nice weights hier
welkom!

vandaag laatste events voor de wedstrijd. niets heel zwaar gedaan. dinsdag en donderdag deloaden waarvan dinsdag nog wat liche deads.

#loglift
75 x 10
90 x 6
100
105
110
115
120
120 eerste twee voelden matig. clean niet explosief en te weinig leg drive
120
120 vooral deze laatste was goed. harde clean en easy press.

#frame carry 10 meter ofzo
200
250
270
290

#medley
1 run gedaan. zit 1 akelig zware zandzak bij.

#stones
130 x 3 x 2
150 even gelegd

niet ontevreden.

na de wedstrijd weekje deloaden en wil dan eigenlijk even een minicut doen van een week of 3 om even 5-6 kilo te dumpen. daarna focus op sterkste man van nl tm 23 jaar
 
Je bent nog zo jong?
De Nederlandse larry wheels! :D
 
Je bent nog zo jong?
De Nederlandse larry wheels! :D
alleen dan blank, dik en niet zo sterk? :p

deload 1 vd 2 vandaag. donderdag hetzelfde riedeltje nog een keer minus de deadlifts

#ghr hip extension
bw x 20 x 3

#deadlift
180 x 3 x 3

#strict press
50 x 10 x 3

#pulldown
70 x 10 x 3

#leg press
geen idee x 12 x 3

#chest press
geen idee x 12 x 3

#bicep hammer curl
20 x 20 x 2
 
2 days out. slaap de hele week al ruk en mijn rug voelt rip :wave:
 
En dan de wedstrijd van je leven draaien. Ik ken dit soort ‘aankondigingen’.
Dan geloof je het toch niet. Ik geef gewoon een update.:)
 
Dan geloof je het toch niet. Ik geef gewoon een update.:)
Haha is typisch voor een atleet. Ik had het hierover met een (mentale) coach en die gaf aan dat atleten bijna altijd aangeven niet klaar te zijn, ziek te zijn, moe, etc. en dat het uiteindelijk vaak meevalt en de prestaties gewoon goed zijn, maar ze in hun hoofd hebben dat ze perfect moeten slapen, compleet vrij moeten zijn van alles en dat dit vaker een mentaal spelletje is dan wat anders.
 
Haha is typisch voor een atleet. Ik had het hierover met een (mentale) coach en die gaf aan dat atleten bijna altijd aangeven niet klaar te zijn, ziek te zijn, moe, etc. en dat het uiteindelijk vaak meevalt en de prestaties gewoon goed zijn, maar ze in hun hoofd hebben dat ze perfect moeten slapen, compleet vrij moeten zijn van alles en dat dit vaker een mentaal spelletje is dan wat anders.
Dit dus
 
told you so:p gefeliciteerd!
 
Haha, was erg netjes man. Wel ‘geluk’ gehad dat joost olie in zijn handen had met het frame ofso? Was bizar. Maar dan had je alsnog een super klassering, erg netjes maat. Stond er ook goed vol bij ;).
 
Gefeliciteerd.
 
Nice! Gefeliciteerd:p


told you so:p gefeliciteerd!

thanks!

Haha, was erg netjes man. Wel ‘geluk’ gehad dat joost olie in zijn handen had met het frame ofso? Was bizar. Maar dan had je alsnog een super klassering, erg netjes maat. Stond er ook goed vol bij ;).
thanks. Ja daar stond iedereen van te kijken denk ik, maar hoort erbij. ik heb zelf ook punten laten liggen op bv de laadrace door de band te gooien
Gefeliciteerd.

thanks Gijs! bericht lijkt misschien wat droog maar ben zeker erg blij met de winst. Niet verwacht boven twee sterkste man van nl finalisten te eindigen. Bedankt voor de hulp en tips tijdens de trainingen bij rpb. heeft zeker geholpen!


Verslagje van de wedstrijd:

log
heb besloten om veilig te openen wat achteraf een prima besluit was want de eerste poging met 120 was nogal onwennig en instabiel. 125 in de tweede beurt vloog vervolgens omhoog. overwoog toen nog om 130 over te slaan en voor 135 te gaan maar twee anderen faalden op 130 waardoor ik met 130 gewoon goede punten zou pakken. joost en kevin moesten uberhaupt nog openen op dat moment dus daar hoefde ik niet op te hopen. 130 ging uiteindelijk ook erg hard


deadlift
had hier veel vertrouwen in. ging erg goed in de voorbereiding en kwam er ook uit op de wedstrijd. Domme fout gemaakt door na de eerste rep niet op het down commando te wachten waardoor er maar 9 van de 10 reps telden. desalniettemin tevreden.

for some reason in 2 delen

frame carry
weinig vertrouwen in. Helemaal toen ik hoorde dat het voor de plus 105 340 kg zou worden, maar uiteindelijk toch nog redelijk gescoord.

laadrace
top 4 lag allemaal binnen 1 seconde verschil. helaas 1 strafseconde gekregen omdat ik de band over de lijn gooide ipv eroverheen liep met de band. Wel gewoon terecht overigens, Stomme fout die me punten heeft gekost.


stones
na de eerste 4 onderdelen stond ik tweede achter kevin en voor joost. Hoeveel punten er precies tussen zaten werd niet verteld. Joost legde alle stenen er behoorlijk snel op waarna ik moest. Nooit zwaarder dan 150 gelegd maar na een flinke strijd ook de 175 gelegd. Toen vervolgens Kevin de 175 niet legde zou het erom spannen wie de winst ging pakken. uiteindelijk stond ik bovenaan met 44 punten, joost tweede met 43 punten en kevin derde met 42 punten. onwijs blij en die 175 steen was echt een mooi moment.

 
Back
Naar boven