MuscleMeat

Rocks log: strongman offseason post-finale

Bezoekers in dit topic

update: te vroeg gejuicht. klachten zijn een beetje inconsistent. ene dag lijkt het weg te zijn maar vanochtend getraind en was weer erg aanwezig. heb nu ook uitstralingspijn in mijn glute en bovenbeen wat ik een beetje verontrustend vind. mocht dit aanhouden ga ik niks riskeren en niet meedoen 17 augustus
 
Balen. Ik weet wel dat bij sommige mensen de klachten met één dry-needling-behandeling verholpen zijn en dat er bij anderen er meerdere (soms wel een stuk of 10) behandelingen nodig zijn om te klachten compleet te verhelpen, maar daar zal de behandeld arts/fysio vast wel wat over hebben gezegd. Over het algemeen hoor ik goeie verhalen hierover (vanuit mijn hardloopverleden ken ik mensen die jaren met blessures en issues kampten waar de artsen geen oplossing voor konden bieden en het hiermee wel snel verholpen was). Sterkte ermee in ieder geval. :thumbup:
 
maar weer wat loggen. donderdag erg nuttige seminar gehad van liefia ingalls en chris burke, vooral voor de log. gelijk mee aan de slag gegaan vandaag.

#loglift dunne houten log (presst moeilijker)
67,5 x 8 strict
80 x 8 strict
85 x 8 strict
90 x 8 strict
95 x 8 strict
100 x 6 strict
elke set een high pull met de log om te leren bij me te houden

dikke log, alleen clean
75 x 2
95 x 2
95 x 2
elke rep ook een high pull.
genoeg gepresst weer

#car deadlift
400 tire x 5
... tussenstappen kwijt
400 tire + 3 mensen a 320 kg denk ik x 3. meer dan Bokito dus prima :trollface:

#stones
120 x 2
160 x 2
160 x 2
160 x 2
focus op snelle pickup. ging goed

pompwerk
 
Hahaha die dikzak wilde bij mij niet meer blijven zitten

Maar welke van de dikzakken bedoel ik nu he :trollface:

Goede tren
 
Lekkere training. Hoe gaat het trouwens met je BW, je was aan het cutten toch?

Edit: ik zie je stats trouwens al, als ze up-to-date zijn 128 kg. Netjes :thumbs:
 
Lekkere training. Hoe gaat het trouwens met je BW, je was aan het cutten toch?

Edit: ik zie je stats trouwens al, als ze up-to-date zijn 128 kg. Netjes :thumbs:

mijn stats houd ik niet echt bij, maar het zit er niet ver vanaf. net iets boven de 130 momenteel. wel zo'n 8kg lichter dan tijdens de sterkste junior, maar blijf nu redelijk stabiel op dit bw. door persoonlijke omstandigheden van mijn teammaatje gaan we het sterkste team van NL niet meer doen dus wellicht dat ik nog wat verder cut. eerst even kijken hoe onderstaande zich ontwikkelt :o


volgens mij heb ik het voor elkaar gekregen om aan het aanrecht mijn kuit te verrekken / licht in te scheuren. :o

Voelde ineens een scherpe pijn in mijn linkerkuit waarbij ik uit reflex meteen mijn gewicht verplaatste naar mijn rechter. lopen is enigszins gevoelig bij voorzichtig lopen. bij gewoon lopen of een onverwachte beweging kan ik een scherpe pijn verwachten. Hield eerst helemaal geen rekening met deze optie want zoiets gebeurt niet staand aan het aanrecht dacht ik, maar we zijn inmiddels een paar uur verder en het is ook niet rood en/of gezwollen dus serieuzere oorzaken zoals een trombosebeen kunnen uitgesloten worden denk ik. bij gewoon zitten ervaar ik een kloppende pijn.
 
Momenteel alleen nog last van mijn pols sinds een aantal weken na log clean, dinsdag fysio.

Korte training want laat:

Log pushpress
105 x 4 x 4 focus op harde clean en legdrive. Ging goed

Stones
110 x 3
140
160 x 0
Domme fout door op te warmen met de supersmerige 110 steen. Tacky was meteen waardeloos. Wilde eigenlijk drietjes met 160.

Bench close grip
105 x 8 x 3 gewoon easy, lekker opbouwen

Volgende week beter
 
geen excuusjes gewoon meer pec deck :)
 
geen excuusjes gewoon meer pec deck :)
ja baas :p

Maandag training 1

#squat paused
150 x 5
150 x 6 x 3 pin squat
blijf toch nog even pin squats doen. pins op parallel/net iets onder parallel. opbouwen met 5 kg per week tot het zwaar wordt, dan 2,5.

#unilateral standing db press
34 x 12 x 3 prima

#lat pulldown
88,3 x 10 x 4

#ghr hip extension
65 x 12 x 3

#rear delt fly
18 x 15 x 3

#tricep v pushdown
23 x 12 x 3

dinsdag training 2

#deadlift
240 x 4 x 4 met belt en iets wijdere stance. wijde stance nu paar weken, voelt goed. belt is nog even wennen

#flat db bench neutral grip
42 x 12 x 4
andere gym want moest daar toch naar de fysio, 42 was het zwaarst.

lat prayer 4 x 15

booty machine 4 x 15

concentration curl
16 x 12 x 3

sinds paar weken last van pols nu bij log clean en curls. vandaag voor naar de fysio geweest; blijkt tfcc letsel maar niet heel ernstig, zou vanzelf weer weg moeten gaan met beetje oppassen wat ik ermee doe
 
  • Like
Waarderingen: BB_
3

#yoke
210 x 5 20 meter
Rustig inkomen.

#log strict smalle log
75x12x3
75x15

#chest supported row
50 x 8 x 5

#machine stone fly 3 sec hold
89 x 10 x 3

#db lunge
17,5 x 24 x 3

#tricep overhead extension
25 x 15 x 3

#Hamstring curl
30 x 15 x 3
 
4.

#sldl
160 x 8 x 3

#bench press close grip paused
120 x 6 oeps verkeerd geladen
110 x 8 x 2

#unilateral pulldown
73 x 12 x 4

#leg press
210x12x3

#facepull

#cable curl
27 x 14 x 2
 
Events

Log
107.5 x 4
107.5 x 4
107.5 x 4
107.5 x 9 wilde 10 maar was ineens op.
Techniek gaat hard vooruit. Viel zelfs de grote baas op

#farmers
110 x 20 meter ( denk ik )
110 x 20 10 sec hold
110 x 20 20 sec hold

Car dl
Band plus 2 farmers van 92 per stuk x 5
Bovenstaande plus elisa x 3 lompzwaar sticking point ergens
Elisa eraf x 10

Viking press strict
80 x 12 x 3

Moesten weg want elisa moest werken en ik moest naar mijn ouders want gisteren is helaas mijn oma overleden. Zat er wel aan te komen maar uiteindelijk toch nog wel snel gegaan..
 
Gecondoleerd Stefan.

Log was spot on. Goede beslissing om het zo op te bouwen.

Farmers moet je een baantje toevoegen.

Ik zou ook wat conditioning erin doen. Een laadrace bv
 
Sterkte beide!
 
Back
Naar boven