XXL Nutrition

Rocks log: strongman offseason post-finale

Bezoekers in dit topic

deadlift dag licht
250 x 1 x 5
Echt blij mee hoe die twee keer per week deadlift singles uitpakken. Gaat elke week harder. Benieuwd wat er inzit na een deload


Accesory
 
deadlift dag licht
250 x 1 x 5
Echt blij mee hoe die twee keer per week deadlift singles uitpakken. Gaat elke week harder. Benieuwd wat er inzit na een deload


Accesory
dat is nog ver weg van je max? Zag er in ieder geval vlotjes uit :thumbup:
 
dat is nog ver weg van je max? Zag er in ieder geval vlotjes uit :thumbup:
Ja max staat nu op 2x310. Dit is de "lichte" techniekdag. Reppen ligt me beter dan maxen dus nu even extra aandacht voor het beter worden in singles. Eerste week was even wennen aan 2 keer per week deadlift singles maar het vliegt lekker omhoog nu. Zou eerlijk gezegd teleurgesteld zijn als mijn deadliftpiek onder de 330 kg eindigt na een deload straks
 
Ziek hoor. Zijn toch zo'n vijf wielrenners die je dan optilt :p
 
deadlift dag licht
250 x 1 x 5
Echt blij mee hoe die twee keer per week deadlift singles uitpakken. Gaat elke week harder. Benieuwd wat er inzit na een deload


Accesory
deze sessie gaf veel vertrouwen maar de zware sessie viel echt tegen vorige week. vooral mentaal toch wel pittig om 2 keer per week singles te draaien op deadlift, je wil toch elke single de juiste focus en snelheid hebben in je rep. 272,5 ging nog maar 290 gefaald vorige week, totaal onverwacht na de harde sessies van de afgelopen weken. deze week geen lichte singles gedaan en vandaag revanche

deadlift
260
280
290 redelijke rep
260 x 1 x 5

volgende week nog een zware sessie en als die goed gaat deload en pieken
 
Pieken waarvoor? Wedstrijd? Nieuw 1RM p.r. zetten?
nieuw deadlift pr inderdaad, maar wel alleen als de sessie van volgende week genoeg vertrouwen geeft voor minimaal 320. geen zin om te maxen en dan met moeite 312,5 te trekken ofzo terwijl mijn pr 2x310 is. in dat geval maak ik liever eerst mijn cut af en max ik wel weer een keer als ik in een kcal surplus zit
 
lekke band dus dan maar krachttraining he

Leg press against heavy bands
180x12
190x12
205x12

Incline db press
55x10
55x8

Pulldown
81x11,10,8

Leg extensie myo
39x30,10,8,6

Shoulderpulls
 
high incline log
100 x 6 x 3

Cable rol uni
75x12x2

Uni machine shoulder press
60x8x2

Alternating db curl
22x8,8,6
Machine curl
32x18,14 pomp

High facepulls
 
fun fact: sinds ik wekelijks een uur of 2-3 fiets is mijn rusthartslag gezakt van 70-75 naar ~60.
Flinke daling! Hoeveel bw ben je al kwijt? Zou er misschien ook mee te maken kunnen hebben?
 
Flinke daling! Hoeveel bw ben je al kwijt? Zou er misschien ook mee te maken kunnen hebben?
Voor corona zat ik op hetzelfde bw als nu ongeveer en toen was het ook 70-75 dus cardio heeft wel een groot aandeel gehad denk ik. Is nu 8-9 kg af
 
Zag laatst een dikke homo zonder zadel fietsen, moest aan jou denken
 
trainen gaat gewoon door. momenteel geen specifieke doelen en wedstrijden en gewoon lekker bouwen en moet zeggen dat dat erg fijn is. Vind het lekker om te bouwen en mezelf te verbeteren maar weet eigenlijk niet of ik wedstrijden wel zo leuk vind, en dan vooral het ernaar toe werken en de druk die ik daarbij ervaar en bv blessures die roet in het eten gooien. scheelt dat er momenteel uberhaupt geen wedstrijden zijn dus heb nog even om erover na te denken.

deze week deload

deadlift beltless
250 x 3
250 x 3
250 x 3
250 x 3

squat beltless
130 x 6 x 3

bent over row
90 x 8 x 4

unilateral pulldown
40 x 10 x 4

leg extensions
15 x 20 x 3

triceps
10 x 20 x 3

db alternating bicep curl
20 x 15
20 x 12
20 x 12

hip extensions vs bands

stonecardio van afgelopen zondag
bw x 20 x 3
 
Dat herken ik heeeeeel erg man. Ik had altijd heel veel zin in wedstrijden zolang ik nog ver weg was, maar zo gauw ik in de buurt van een comp. kwam waren er vooral zenuwen over (kleine) blessuretjes en vooral het feit dat ik altijd vond dat er vanalles en nog wat beter had kunnen gaan in de voorbereiding. Ik moet wel zeggen, nu ik "langere tijd" geen wedstrijd heb gedaan, mis ik het wel enorm. Ik heb me persoonlijk voorgenomen om wat meer "zoals de rpb boys" in de wedstrijd te gaan staan, dus fuck resultaat/klassement, gewoon event per event bekijken, knallen en er een mooie dag/show van maken. Kan me alleen voorstellen dat dat moeilijk is als je al goede resultaten behaald hebt in het verleden. Ik heb eigenlijk 0.0 bereikt en zelfs ik voelde me vaak al "te groot" om te strijden voor een resultaat dat onder of op mijn eigen kunnen was in plaats van erboven, laat staan als ik ook nog een "titel" behaald zou hebben...

Edit: en daarmee bedoel ik niet dat ik "boven" veel rpb deelnemers stond; in tegendeel. Maar zij leken altijd echt te genieten van de wedstrijd en in "the zone" te zijn ipv gecalculeerd overal mee bezig te zijn.
 
Back
Naar boven