AndroidHealthClinic

Rode bultjes onder baard

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Ik heb een zeer gevoelige huid en doe werkelijk alles eraan om deze mooi te houden.

Een scheermes gebruiken is UIT DEN BOZE. Dan zie ik de dagen erna eruit als een schurft patient. Ik trim mijn baard elke dag kort, met de haren mee. Verder gebruik ik Aleppo zeep. En smeer ik in de ochtend baardolie en in de avond good old nivea.

Nu heb ik deze keer 3 dagen niet geschoren en verdomd.. Daar zijn die bultjes weer nadat ik geschoren heb (zie foto).

Ik heb het geluk dat ik een volle baard heb. Maar deze laten groeien gaat simpelweg niet werken. Ik word dan gek van de jeuk en mijn huid wordt droger dan de Sahara.

Wat moet ik hier nou aan doen? Wie heeft de gouden tip?

E7C2BA32-3CCA-483C-BC9B-F3ACA9321C99.jpeg
 
Je scheert zeker met Gilette?
 
Je scheert zeker met Gilette?

Nee ik gebruik juist geen messen. Ik gebruik zo’n kleine tondeuse/trimmer, op standje 0 zeg maar.
 
Waarschijnlijk trek je de haartjes er teveel uit of scheert ze met de trimmer te recht af. Uittrekken - irritatie, te recht afscheren leidt 1 of 2 dagen erna tot rode bultjes. Koop eens een “ouderwets” scheermes, een safety razor. Inzepen met echte zeep en kwast, dan met een nieuw mesje scheren zonder enige druk te zetten. Bak bier erop dat je geen uitslag meer hebt!
 
www.shavingsociety.com voor meer tips en trucs, let op, sommigen daar zijn net zo eigenwijs en irritant als bodybuilders ???
 
Waarschijnlijk trek je de haartjes er teveel uit of scheert ze met de trimmer te recht af. Uittrekken - irritatie, te recht afscheren leidt 1 of 2 dagen erna tot rode bultjes. Koop eens een “ouderwets” scheermes, een safety razor. Inzepen met echte zeep en kwast, dan met een nieuw mesje scheren zonder enige druk te zetten. Bak bier erop dat je geen uitslag meer hebt!

Alright ik ben heel benieuwd! Klinkt hoopvol in ieder geval. Nog een mes dat je kan aanraden?
 
Muhle r89 kun je niet mee mis gaan. Lees je wel goed in, anders zet je teveel druk (en krijg je bultjes...). Je moet het mes z’n werk laten doen. Als je je baard wat langer laat, zou je nog een open kam kunnen overwegen, die voert meer haar en zeep af. Begin echter simpel met de r89. Kijk maar eens bij barbiere di figaro. Kwast erbij, scheerzeep of -creme (geen spuitbus!) en de fun kan beginnen. Gladder dan ooit en geen uitslag. Meer!
 
Taylor of old bond street creme bijv en dan geurtje dat je lekker vindt.
 
Taylor of old bond street creme bijv en dan geurtje dat je lekker vindt.

Scheer inmiddels met Taylor of Old Bond Street creme en een krabbertje. Potverdomme dat had ik veel eerder moeten doen. Nu nog een keer investeren in een goeie kwast. Ik was gierig en kocht er eentje van varkenshaar.
 
Cheap ass :cool:

Nu zilvertip dassenhaar en DR Harris proberen. Rose is een lekkere en mannelijke geur!

Geen bultjes meer he? :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas een website gevonden waarbij ik wat baardverzorging producten kon vergelijken, Daar vond ik ook wat tips voor verzorging van je huid. Wellicht dat je er wat aan hebt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Spam.
 
Cheap ass :cool:

Nu zilvertip dassenhaar en DR Harrid proberen. Rose is een lekkere en mannelijke geur!

Geen bultjes meer he? :D

Ga ik proberen :) Is er een aftershave die je aanraadt?

Vrijwel geen bultjes meer nee. De eerste week heb ik overigens ook heel zorgvuldig (met een mes :o) ingegroeide haartjes omhoog gewipt en afgeschoren. Je ziet ze bijna niet zitten, maar die krengen veroorzaakte die bultjes. En nu blijft het goedgaan met de nieuwe scheerstrategie.
 
Mooi man. Aftershave: Pinaud Clubman. De originele, geen ander geurtje. Blijft de hele dag hangen, ruikt naar een ouderwetse barbershop en de dames willen de hele dag aan je ruiken. Sommige mannen ook. Als je over je huid strijkt, komt de geur weer los. Kost geen drol. Google eens op dit merk en Barbieri di Figaro en je kunt bestellen. Plaats je bevindingen nog even hier. Noch ik, noch de forumbeheerders zijn aannsprakelijk voor overdreven veel aandacht, snuffelende personen en/of aanranding. Gebruik van dit product is geheel op eigen risico. Gelieve niet in de gym te gebruiken want daar wij krachtsporters kuddedieren zijn, bestelt de helft van dit forum deze AS. Dat wordt te heftig in de gym.

Welke mesjes gebruik je nu in de krabber?
 
Mooi man. Aftershave: Pinaud Clubman. De originele, geen ander geurtje. Blijft de hele dag hangen, ruikt naar een ouderwetse barbershop en de dames willen de hele dag aan je ruiken. Sommige mannen ook. Als je over je huid strijkt, komt de geur weer los. Kost geen drol. Google eens op dit merk en Barbieri di Figaro en je kunt bestellen. Plaats je bevindingen nog even hier. Noch ik, noch de forumbeheerders zijn aannsprakelijk voor overdreven veel aandacht, snuffelende personen en/of aanranding. Gebruik van dit product is geheel op eigen risico. Gelieve niet in de gym te gebruiken want daar wij krachtsporters kuddedieren zijn, bestelt de helft van dit forum deze AS. Dat wordt te heftig in de gym.

Welke mesjes gebruik je nu in de krabber?

Hahhah nice, die ga ik zeker proberen. Barbershop smell wil ik wel. Mesjes zijn van Feather.
 
Probeer eens Polsilver mesjes. Net zo scherp maar wat meer feedback. Vind ik tenminste. Feather is wel lekker scherp maar ook wat gevoelloos.
 
Baard groeien en wennen aan de sahara
 
Back
Naar boven