AndroidHealthClinic

rode krassjes op me schouder:(

Bezoekers in dit topic

dylan23

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 dec 2008
Berichten
58
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Hallo iedereen, ik ben 16 jaar oud (over een maandje 17) en ik train nu bijna 3 maanden, ik keek vandaag in de spiegel toen ik ging douchen, en ik zag op allebei me schouders een soort rode krassen, lijkt wel alsof ik me ergens aan geschaaft heb maar dat is niet zo, de krassen zitten boven op schouder niet zijkant.

Gister had ik het alleen op me linkerschouder. Ik train 3 keer per week en ik over belast dus niks, train 1 keer per week schouders.

Dag 1: borst, bicep
Dag 2: schouders, benen
Dag 3: Rug, tricep

Kan dit komen omdat er misschien spataders geknapt zijn? Of misschien omdat ze willen groeien? Of is het iets anders

Gr Dylan
 
Dat is striae, 'gekke' strepen die je kan krijgen door training. Niks om je zorgen over te maken. :)
 
Ben je flink aangekomen in een korte tijd? Zo ja dan kan dat huid scheuring zijn.
Doordat je sneller groeit in massa dan dat je huid kan groeien.
 
Ben je flink aangekomen in een korte tijd? Zo ja dan kan dat huid scheuring zijn.
Doordat je sneller groeit in massa dan dat je huid kan groeien.

Nee valt wel mee, 5 a 6 kg in bijna 3 maanden

Het was ongeveer 5 dagen geleden dat ik schouders heb getraint en zie het nu pas opeens? Het is waarschijnlijk geen huidscheur want iemand op de fitness bij mij heeft dat en dat ziet er stuk anders uit.
Het zijn echt van die kleine rooie krasjes, soort schaafwondjes, net als je je aan doos snijd of aan papier ofzo zo ziet het eruit
 
Wat ik al zei, Striae ;).
 
Gaat niet echt weg. Het wordt wit en dan valt het niet meer zo op... Of je moet zonnebanken:P
 
Kan ook tijdelijk zijn, heb ook wel vaker rode krassen. Komt dan van je shirt wat je aan hebt wat in je huid drukt.
 
Heb je je kuiten getraind? Kan een kleine bloeduitstorting van het gewicht die dan op je schouders lag.
 
Heb je je kuiten getraind? Kan een kleine bloeduitstorting van het gewicht die dan op je schouders lag.

Ik probeerde gister te squaten ja, voor de rest gister heel de dag benen getraint
 
Zal wel daaraan liggen.
Na een tijdje zul je dat niet meer krijgen.
 
okee thnx;)
 
Komt idd door die oefeningen,. ik heb het ook altijd als ik kuiten train, allemaal strepen op mijn schouders. Komt gewoon door de druk van het gewicht wat op je schouders ligt.

Niets om je druk over te maken!


gr
Mike
 
Op de fitness waar ik ga, hebben ze een machine voor de kuiten te trainen, en elke keer als ik deze machine gebruik, ligt men schouder ook paar dagen open, 2 grote rode lijnen op iedere schouder van het gewicht dat op men schouder komt...
 
gelukkig ben ik niet de enige dan:P
Ik weet nu iig al de oorzaak, het is gelukkig niets ergs:)
 
Ik heb ook van die krassen op mijn schouders. Wist ook niet dat het striae was want de rest van mijn striae ziet er echt heel anders uit. Dit lijkt enorm veel op schaafwonden maar heb ze al jaren
 
Ik had het van de zomer ook op me schouders .. wist dat het soort van scheurtjes waren .. dacht dat het als litteken zou blijven maar het is helemaal VERDWENEN

Dus geen zorgen over te maken
 
Denk inderdaad striae, of bloeduitstortinkjes van barbell die op je schouders ligt.
 
Ik heb weleens ergens gelezen dat dit snel te verhelpen is met babyolie. Gebruik het zelf niet, maar dat schijnt wel te werken. Dus voor die het niet zo lang willen hebben een mooie oplossing!
 
Ik heb weleens ergens gelezen dat dit snel te verhelpen is met babyolie. Gebruik het zelf niet, maar dat schijnt wel te werken. Dus voor die het niet zo lang willen hebben een mooie oplossing!
Het is de onderhuid die scheurt dus dat gaat niet helpen;)
 
Back
Naar boven