MuscleMeat

Rode schilferige huid

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Wat kan je innemen zodat het minder opvalt

Ik neem zelf al:
- zink
- biergist
Ik smeer mijn gezicht ook in met nivea dag en nacht creme

Ik ga weer beginnen met drie kleurige viooltjes
En een te kort aan vit B2 kan het ook ontstaan

Maar er zijn vast nog wel andere dingen die helpen
 
Wat zegt de dokter ervan eigenlijk ?
 
ik heb hier aldoor last van
Voor mijn puistjes heb ik wel eens zalfjes gehad, maar daar droogt het heel erg van uit
en ook wel pilletjes die hielpen wel, niet dat alles weg is
maar een stuk minder
maar die mag ik alleen in de wintermaanden gebruiken

Ik zal het wel eens een keer aan mijn dokter vragen voor rode schilferige huid
 
Mijn broer heeft er ook last van. Toen hij een keer in de zee was gaan zwemmen was het zo verdwenen.
 
ik heb exceem, daar word ik nu echt helemaal leipo van :(

Overdag kan ik er wel afblijven, maar 's nachts in mijn slaap schurk ik er soms stukken vel/vlees uit.
 
wow dat is zeker niet best

Ik zou hier even naar de huisarts voor gaan want anders hou je veel littekens over

ik had eerst voor mijn waterpokken (wat ook erg jeukte)
menthol poeder
 
Had zoals gezegd in Turkije last van die huidproblemen. door de zon vornamelijk, maar dat resulteerde in een schimmelinfectie. kreeg 3 crempjes en een shampoo voorgeschreven. t hielp niet zozeer aangezin ik uit de zon moest blijven en tja, dat is toch een probleem in turkije.

1 van die cremes was een hormonale creme die hier nooit zo snel zou worden voorgeschreven. Ik heb af en toe dus nog last van schilferige huid maar meer lichtelijke en sporadiache irritatie dan echte huidproblemen.

Maar trainingfreak, hoe kom jij hiernu aan?
 
Originally posted by TrainingFreak
wow dat is zeker niet best

Ik zou hier even naar de huisarts voor gaan want anders hou je veel littekens over

ik had eerst voor mijn waterpokken (wat ook erg jeukte)
menthol poeder

tja ik ben met exceem geboren. Ik heb van alles al geprobeerd. Verschillende huidartsen, homeopaten, acupunctuur, electroschokjes enz enz.

ik heb ook idioot veel soorten zalfjes en pillen gehad, van onschuldig naar hormoonzalf en paardemiddeltjes. Die werkten dan wel, maar voor korte duur. Ben ook mijn hele leven al allergisch voor alles en nog wat (bijv. katten en honden allergiefactor 6, hoogste wat er is).
 
KaLe zei:
tja ik ben met exceem geboren. Ik heb van alles al geprobeerd. Verschillende huidartsen, homeopaten, acupunctuur, electroschokjes enz enz.

ik heb ook idioot veel soorten zalfjes en pillen gehad, van onschuldig naar hormoonzalf en paardemiddeltjes. Die werkten dan wel, maar voor korte duur. Ben ook mijn hele leven al allergisch voor alles en nog wat (bijv. katten en honden allergiefactor 6, hoogste wat er is).

je moet eens naar dermovat vragen bij de huisarts ..cortisonencreme die bij mij alles deed verdwijnen ....net nu het warm is , is de tube weer leeg ..en ja hoor , krijg weer van die rode vingertjes :(
 
Valt me wel op dat best veel mensen last hebben van eczeem.
Heb het zelf ook maar in kleine mate rond m'n neus, en alleen in de wintermaanden (factor zon is heel belangrijk blijkbaar). Maar arts zei dat het door aanleg bepaald is dus.. niet veel aan te doen, alleen veel in de zon lopen dus veeeeeeel op reis gaan enzo :D

Zegt genoeg over onze water, luchtkwaliteit trouwens. Komt veel miserie van hoor :(
Cortisonezalfjes.. allemaal goed en wel maar dat is maar een tijdelijke oplossing. Het werkt heel snel maar is niet doeltreffend op lange termijn.
 
Ik heb geen eczeem (denk ik tenminste)
Ik heb het dus in mijn gezicht bij mijn puistjes (het zijn mijn puistjes dus
ik zit nog in de puberteit:s
 
Een rode schilverige huid... klinkt als eczeem......

Kheb er zelf ook behoorlijk last van... bij mij is diagnose constitutioneel eczeem gestelt. Komt voort uit droge huid in combinatie met aanleg om allergieen te vormen..

Het schijnt door onderandere eiwit-rijk eten verergerd te kunnen worden en sinds ik train is het idd ook erger geworden.. maar er zijn meer factoren die meespelen..

- stress.. training = stress....
- douchen... ochtend douche en after trainings douche 2x p/d dus.. is niet goed voor vocht balans in de huid..
- zweten ... door training veroorzaakt meer irritatie op irritatie plekken..
- 2 x per dag schone kleding ivm met normale en trainings kleding.. mijn huid is dus bv gevoelig voor wasmiddelen......:(

Ik heb letterlijk alles geprobeerd om er van af te komen.. niets werkt... alleen corticosteroide zalfjes.... eczeem verdwijnt als sneeuw voor de zon om vervolgens na 'n week ofzo weer terug te komen...

Eczeem komt de laatste tijd echt veel voor... rede .. wij leven te schoon.. klinkt gek maar ons afweer systeem heeft daardoor weinig te doen en gaat dan niet schadelijke stoffen (denk aan huismijt ofzo) als schadelijk zien en daar heftig op reageren.. en kan zich uiten als eczeem ...

TrainingFreak ik zou gewoon een langs de huisarts gaan met de suggestie of het geen eczeem kan zijn... simpel zalfje verlost je van een hoop irritatie..

Suc6...
 
He,

Ik heb ook angeboren eczeem. Vooral in de wintermaanden. Eczeem is allesbehlave prettig, vooral als je er veel last van hebt. Ik heb vooral een hekel aan eczeem in het aangezicht. In de winter kan het boven mn ogen rood worden en irriteren, eveneens rond mn neus en mn mondhoeken.
Maar door eravring heb ik geleerd dat de droogte en de koude een grote boosdoener is. Wat help is niet douchen, maar ipv douchen een bad nemen met babyolie erin. Vervolgens s'ochtends babyolie aanbrengen en s'avonds voor t slapen gaan. Natuurlijk moet je eerst je ontstekingsreactie elimineren mbv cortisonecréme en dan pas preventief babyolie gebruiken..
Af en toe es dampen om de porien te reinigen, anders kan door een te vette huid je porien verstopt geraken en krijg je dan weer puistjes. Natuurlijk na het dampen wederom insmeren met babyolie..

En dan kan het niet anders dan beter gaan...

Greetz B
 
jezus slabek, precies zoals jij het zegt heb ik het ook.
 
ja ech wel :( en nu helemaal nu de winter eraan komt :/
 
Back
Naar boven