XXL Nutrition

Roeien en rust

Bezoekers in dit topic

Ano_61292

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
1.651
Waardering
126
Lengte
1m86
Massa
40kg
Vetpercentage
1%
Zit namelijk in de cut nu.

Maar ik pak spiergroepen altijd 2x in de week ( 1 keer licht - 1 keer zwaar )
uitgerekend zit er rond de 52 uur rust tussen ik slaap rond de 10 uur. en na krachttraining niets fysieke inspanning ( gewoon op men dikke reet zitte )

Nu heb ik vorige week 'Roeien' ontdekt en ik vond het echt super want ik vind fietsen,steppen en lopen namelijk niets voor mij.
De vraag is alleen ik doe meestal 4-5 keer cardio in de week, 1 dag waar ik geen krachttraining doe dan is woensdag.

Heb me wat ingelezen je gebruikt je spieren wel maar word gewoon gezien als een cardio toestel ook heb ik Eric-R zijn HIT log wat ingelezen en het dus gewoon voor conditie en vetverbranding heel goed.

Dus
1) kan het kwaad dat ik elke dag roei ? ivm met spierrust rond de 15-20 minuten en dan nog op een normaal tempo 10-15 minuten fietsen
2) Weerstand gewoon verlagen en daarop roeien?
3)Om de 2 dagen roeien op de dag van schouders ofzo?
 
Dus
1) kan het kwaad dat ik elke dag roei ? ivm met spierrust rond de 15-20 minuten en dan nog op een normaal tempo 10-15 minuten fietsen
2) Weerstand gewoon verlagen en daarop roeien?
3)Om de 2 dagen roeien op de dag van schouders ofzo?

Ik doe roeien als sport (gewoon in een boot en op de roeimachine) (pas sinds 3 weken hoor:P) maar zit ook nog te vogelen hoe ik dat ga doen met krachttraining,, je moet er rekening mee houden dat roeien vooral uit je benen en onderrug komt maar zo hoog is qua herhalingen dat het EIGENLIJK wel kan,, ook al heb je bijvoorbeeld nog spierpijn in de spieren die je voelt bij het roeien.

1. Nee kan geen kwaad naar mijn mening,, zou alleen niet TOT HET UITERSTE gaan maar dat hoeft ook niet bij cardio,, zelfs niet echt met HIIT. Daarna nog fietsen kan wel om nog wat extra calorieën te verbranden.
2. Weerstand verlagen kan,, ik pak hem op weerstand 4 omdat mij verteld is door de roeicoaches dat dit de weerstand van normaal water is.
3. Om de twee dagen roeien kan natuurlijk ook,, maar dan doe je roeien minder vaak als cardio en dat is jammer omdat het een HELE intensieve calorieslurpende oefening is ;)

Maar leuk dat je de roeimachine opzoekt :P velen zijn bang voor de intensiviteit ervan :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar leuk dat je de roeimachine opzoekt :P velen zijn bang voor de intensiviteit ervan :p

Ik vind het eigenlijk meevallen ik voel het wel in mijn armen en achterkant schouders, maar dat vind ik net leuk . zweten valt mee maar na de 10 min begint het wel . alleen ik verveel me echt op zo'n fietsje ik kan het maximum 10-15 volhouden ' zelfs met tv erin "
maar bedankt voor je antwoord ik zal die weerstand 4 proberen . toen ik hem op 5 of 6 had staan 2x roeien was 1 kcal op 744 ( snelheid ? )
 
Nog meer mensen die ervaring hebben met roeien en krachttraining? :)
 
ik gebruik het ook als een cardio oefening, 5 x 3 minuten (2+1 interval) maar ik ben der nog niet lang genoeg mee bezig om te kunnen zeggen of het invloed heeft op mijn krachtraining. dus deze blijf ik ook even volgen !
 
Zou op een niet al te hoge intensiteit bijna iedere dag roeien nu je in de cut zit. De dragfactor stel je in op het apparaat aan de hand van de meter, dus niet alleen kijken waar de schuif op staat. Drag tussen de 100 en 120 is niet te belastend en ook beter om de techniek aan te leren. Slag of 26 per minuut maken en zelf maar zien welke snelheid je haalt, die snelheid is van minder belang eigenlijk dan je ritme.
 
Zou op een niet al te hoge intensiteit bijna iedere dag roeien nu je in de cut zit. De dragfactor stel je in op het apparaat aan de hand van de meter, dus niet alleen kijken waar de schuif op staat. Drag tussen de 100 en 120 is niet te belastend en ook beter om de techniek aan te leren. Slag of 26 per minuut maken en zelf maar zien welke snelheid je haalt, die snelheid is van minder belang eigenlijk dan je ritme.

Helemaal mee eens,, vooral voor beginners omdat je toch de snelheid opzoekt waar je een lange tijd op kunt roeien.

Ik zou als beginner gewoon 2 setjes van 20 minuten doen of anders 3 van 15 minuten ofzo. Het is wel chill als je daartussen ff 2 of 3 minuutjes rust neemt en ff wat flinke teugen water neemt. Qua cardio-oefening zullen sommigen dit niet met me eens zijn maar geloof me.. als jij 20 minuten roeit op een gemiddeld intensief tempo heb jij die paar minuutjes ECHT ff nodig om daarna weer vrolijk verder te gaan :P

Maar kortgezecht moet je gewoon een ritme en slagkracht opzoeken die je de volle tijd kan aanhouden maar waarbij slachkracht op een gegeven moment toch zal gaan zakken.
 
Back
Naar boven