Fitness Seller

Roeien in de gym

Bezoekers in dit topic

Roel Roei

Novice
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
94kg
Hallo,

Sinds januari 2024 train ik weer in de sportschool na een pauze van een half jaar. Mag ik een vraag stellen over roeien. Met mijn 60 jaar en 94 kg en 184cm lengt roei ik nu 5 km in 20.49. 2 weken geleden was dat 30 seconden langzamer. Doel voor mij is toenemen in spiervolume in het algemeen en in conditie en ook in de zomer droog zijn en in de winter sta ik iets vet toe.
Wat raad je me aan als ik mijn roeien wil versnellen?

Bijlagen

• 2024-03-06 at 21.50.50.jpeg
    2024-03-06 at 21.50.50.jpeg
    128,7 KB · Weergaven: 49
The Pete Plan

Alleen vraagt het 5k plan om sessies van 10k op een langzaam tempo, misschien is het beginner of orginele plan een betere optie, die bouwen op naar sessies van 10k.

Laatst bewerkt:
Als jouw doel is: het toenemen va spiervolume zou ik sowieso niet te vaak op zo’n ding gaan zitten maar het krachthonk induiken.
Wil je sneller je 5km roeien, roei harder… je tijd is al best netjes dus wat is je streeftijd?

Denk aan intervallen op afstand of tijd, 10 x 500 m row, 2 minuten rust of bv 30 sec vollebak roeien met 1 of 2 minuten rust. Speel daar een beetje mee.

Hallo,

Sinds januari 2024 train ik weer in de sportschool na een pauze van een half jaar. Mag ik een vraag stellen over roeien. Met mijn 60 jaar en 94 kg en 184cm lengt roei ik nu 5 km in 20.49. 2 weken geleden was dat 30 seconden langzamer. Doel voor mij is toenemen in spiervolume in het algemeen en in conditie en ook in de zomer droog zijn en in de winter sta ik iets vet toe.
Wat raad je me aan als ik mijn roeien wil versnellen?
Versnellen zal je geen spiermassa geven, verzwaren wel. Maar je moet dan wel paar uur roeien elke dag.

Droger wordt is minder eten en meer bewegen dan je voorheen deed.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven