XXL Nutrition

Stelling Roeien spiermassa

Bezoekers in dit topic

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
97
Waardering
24
Beste,

Mijn doel is om het lichaam van een professionele roeier te krijgen (laag vetpercentage, lange atletische spieren ipv explosieve spieren, een 'uitgerekt' lichaam met een mooie houding).

Stelling 1: Nu wil ik natuurlijk vragen in hoeverre jullie 'ongeveer' denken dat je een ergometer moet combineren met krachttraining. Zal dit 50/50 zijn (en veel eten/slapen of course)?

Vraag 2: Ik merk namelijk dat als ik op een concept 2 luchtweerstand ergometer op de fitness gebruik ik het gevoel heb alsof ik keiharde massa aan het bouwen ben. Dit komt imo doordat deze roeitrainer zwaarder wordt naar mate je harder trekt (intensiever roeit). Hierdoor wordt die weerstand dusdanig hoog dat ik denk dat je er ook veel 'overall' massa mee kan bouwen i.p.v alleen gebruiken als cardio.

Wat is jullie mening hierover?

Thanks!
 
Welke dragfactor gebruik je?

Kiezen atleten de sport, of kiest de sport de atleet?

Hoeveel tijd ga je erin steken? Veel competitie-roeiers combineren het met de studie en trainen minstens 10x per week icm dieet, drinken niet tijdens het roeiseizoen, ga jij dit doen?
 
Ik heb zelf een roeitrainer van concept 2, en doe er veel interval trainingen op. Mijn ervaring is dat het minimaal bijdraagt aan de spiermassa op mijn rug. Hiervoor moet ik toch echt zware dumbell / barbell row's, pull ups etc doen. Ik zelf zit op 75/25.
Succes met je roeitrainingen.
 
Heb zelf geroeid in mijn studententijd. Vrienden ook wedstrijd geroeid. De enige groei in massa zit hem in de onderarmen, viel mij op. De rest van de groei neemt pas in hun tweede jaar toe (dan beginnen ze met serieuzere krachttraining; het eerste jaar is voornamelijk conditie en techniek)

Ik zou dus niets verwachten van de ergo.
 
Back
Naar boven