AndroidHealthClinic

Roemer wil zelf regeerakkoord schrijven (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eric & Klaas, stel anders even voor een het droomkabinet op en vertel beknopt waarom, ik ben wel benieuwd.


Ik zie niet zo snel een droomkabinet maar ik zie bijna net zo weinig heil in een echt links kabinet als in dit gedrocht kabinet zoals die er nu weleens aan kan komen. Als je het hebt over landsbelangen in ieder geval. Dit rechtse kabinet gaat wel voor interessante ontwikkelingen zorgen denk ik, voor een objectieve observator. Weinig stabiel, veel ruimte voor manipulatie waarbij Wilders een merkwaardige rol zal gaan spelen.

links lijkt me dus ook ongewenst, ik ben meer van een kabinet waar men voorbij gaat aan ideologisch geneuzel, je komt dan al snel uit op die Paarse optie. Een middenkabinet van PvdA/CDA/VVD lijkt me minder wenselijk, de ruimte die dan weer ontstaat op de flanken (SP/PVV) gaat weer een hoop (en vooral tijdelijk) gedoe geven in de toekomst.

Om twee redenen ben ik ergens ook wel weer 'blij' met dit kabinet. Ik denk dat er niet veel voor nodig is om dit een historische periode te laten zijn, namelijk de periode waarin CDA door toedoen van Verhagen verdwijnt als politieke grootmacht. Een tweede reden is om eindelijk eens te zien wat een Wilders in zijn mars heeft buiten de oppositie, alhoewel hij zo sluw is geweest om zonder gezichtsverlies er een beetje bij te hangen, op het eerste gezicht.
 
Ik zie niet zo snel een droomkabinet maar ik zie bijna net zo weinig heil in een echt links kabinet als in dit gedrocht kabinet zoals die er nu weleens aan kan komen. Als je het hebt over landsbelangen in ieder geval. Dit rechtse kabinet gaat wel voor interessante ontwikkelingen zorgen denk ik, voor een objectieve observator. Weinig stabiel, veel ruimte voor manipulatie waarbij Wilders een merkwaardige rol zal gaan spelen.

links lijkt me dus ook ongewenst, ik ben meer van een kabinet waar men voorbij gaat aan ideologisch geneuzel, je komt dan al snel uit op die Paarse optie. Een middenkabinet van PvdA/CDA/VVD lijkt me minder wenselijk, de ruimte die dan weer ontstaat op de flanken (SP/PVV) gaat weer een hoop (en vooral tijdelijk) gedoe geven in de toekomst.

Om twee redenen ben ik ergens ook wel weer 'blij' met dit kabinet. Ik denk dat er niet veel voor nodig is om dit een historische periode te laten zijn, namelijk de periode waarin CDA door toedoen van Verhagen verdwijnt als politieke grootmacht. Een tweede reden is om eindelijk eens te zien wat een Wilders in zijn mars heeft buiten de oppositie, alhoewel hij zo sluw is geweest om zonder gezichtsverlies er een beetje bij te hangen, op het eerste gezicht.


Ik durf een tientje te wedden dat wanneer het kabinet valt, Wilders het zo gaat brengen dat hij voor zijn punten heeft gestreden en dus geen gezichtsverlies heeft opgelopen of hoe hij het zal noemen. En het erge is: Ik zet nog een tientje in dat 'het volk' het gaat slikken en zelfs napraten.
 
Ik durf een tientje te wedden dat wanneer het kabinet valt, Wilders het zo gaat brengen dat hij voor zijn punten heeft gestreden en dus geen gezichtsverlies heeft opgelopen of hoe hij het zal noemen. En het erge is: Ik zet nog een tientje in dat 'het volk' het gaat slikken en zelfs napraten.



Natuurlijk. Er zal ontzettend weinig overblijven van Wilders speerpunten (immigratie/islam) in de onderhandelingen maar dat maakt voor een groot deel van zijn achterban niet uit zolang Wilders daar een of andere kletskoek draai weet aan te geven.

Nogmaals, niet een vraag specifiek gericht aan jou maar meer in het algemeen gesteld, denk je echt dat het hem een reet kan schelen of de uitkeringen omlaag gaan? Of de ww wordt ingekort? Zolang hij niet wordt aangezien als degene die daarvoor verantwoordelijk is maakt dat hem echt geen ene reet uit. En dat is pas echt populisme, veel kwalijker dan het zogenaamde tegenargument van zijn voorstanders, het lichte zogenaamde populisme die vrijwel iedere partij neigt te gebruiken (vooral rondom verkiezingen). Dat zijn twee volledig verschillende dingen, dat populisme dat enkel de PVV gebruikt is pure volksverlakkerij, misbruik van de democratie, zodanig ingezet dat zijn doelgroep dit niet doorheeft.
 
Maar dat populisme moet toch een doel dienen?
Ik vind het moeilijk te begrijpen dat iemand zo racistisch is dat hij dit allemaal op poten zet enkel om moslims te dwarsbomen.
 
Kennelijk is hij werkelijk in de veronderstelling dat dit land naar de klote gaat door de islam, door de naïeve linkse kerk, dat we onze identiteit verliezen (wat dit ook mag zijn) en dat we bijna verdrinken in criminaliteit. Ik kan me niet voorstellen dat zijn doel enkel gebaseerd is op een zucht naar macht. Zijn bedoelingen gaan ook verder dan Nederland, zo gekeken naar hoe hij zich manifesteert in het buitenland.
 
Maar dat populisme moet toch een doel dienen?
Ik vind het moeilijk te begrijpen dat iemand zo racistisch is dat hij dit allemaal op poten zet enkel om moslims te dwarsbomen.

Heb je het nou over Wilders? Die is geen racist.

En @Klaaswitz: Opzich is die werkelijkheid van hem zo gek nog niet. Wel overdrijf je nu een beetje, dat wel.
 
Je hebt het zelf misschien nog niet zo door maar jouw mening doet er niet meer zoveel toe, wat je volledig aan jezelf te danken hebt.
 
Wat is jouw definitie van een racist HardcoreNL?
 
Je hebt het zelf misschien nog niet zo door maar jouw mening doet er niet meer zoveel toe, wat je volledig aan jezelf te danken hebt.

Maar Geert wilde niet alle moslims het land uit. Dus wat je daar schrijft is discutabel, het kan wel kloppen maar als je het zo neerzet is de toon verkeerd.


Wat is jouw definitie van een racist HardcoreNL?

Iets wat hij niet is. Jij probeert hem gewoon te schaden omdat hij een andere mening heeft.
 
Laatst bewerkt:
is dat hele gedoe nog niet klaar.. dacht dat MET pvv allang vast stond
 
is dat hele gedoe nog niet klaar.. dacht dat MET pvv allang vast stond



Kijk anders gewoon een keer het nieuws, lees een krant. Of zullen we je pm'en op het moment dat er een kabinet samengesteld is?
 
Iets wat hij niet is. Jij probeert hem gewoon te schaden omdat hij een andere mening heeft.

He nimwit, dat is geen waterdichte definitie. Even beter je best doen.
 
Laatst bewerkt:
Maar Geert wilde niet alle moslims het land uit. Dus wat je daar schrijft is discutabel, het kan wel kloppen maar als je het zo neerzet is de toon verkeerd.

Nee maar hij wil wel tientallen miljoenen moslims uit Europa laten deporteren indien nodig. Als je de EU alleen neemt wonen er nog geen 20 miljoen moslims in Europa, de landen waar ze van oudsher wonen kan je ze moeilijk uit deporteren. Maar Wilders wil dat dus wel, miljoenen tegelijk. Dan ben je misschien geen racist, moslims vormen geen ras, maar je bent wel een totale debiel. Misschien kan je nog beter een racist zijn dan, ook al zijn alle racisten ook debielen natuurlijk.
 
Nee maar hij wil wel tientallen miljoenen moslims uit Europa laten deporteren indien nodig. Als je de EU alleen neemt wonen er nog geen 20 miljoen moslims in Europa, de landen waar ze van oudsher wonen kan je ze moeilijk uit deporteren. Maar Wilders wil dat dus wel, miljoenen tegelijk. Dan ben je misschien geen racist, moslims vormen geen ras, maar je bent wel een totale debiel. Misschien kan je nog beter een racist zijn dan, ook al zijn alle racisten ook debielen natuurlijk.

Dus je beweert dat tientallen moslims crimineel zijn? Hij zegt het zelfs meerdere malen in debat maar het lijkt wel of links niet wil luisteren. Hij is tegen de criminelen.
 
Natuurlijk. Er zal ontzettend weinig overblijven van Wilders speerpunten (immigratie/islam) in de onderhandelingen maar dat maakt voor een groot deel van zijn achterban niet uit zolang Wilders daar een of andere kletskoek draai weet aan te geven.

Nogmaals, niet een vraag specifiek gericht aan jou maar meer in het algemeen gesteld, denk je echt dat het hem een reet kan schelen of de uitkeringen omlaag gaan? Of de ww wordt ingekort? Zolang hij niet wordt aangezien als degene die daarvoor verantwoordelijk is maakt dat hem echt geen ene reet uit. En dat is pas echt populisme, veel kwalijker dan het zogenaamde tegenargument van zijn voorstanders, het lichte zogenaamde populisme die vrijwel iedere partij neigt te gebruiken (vooral rondom verkiezingen). Dat zijn twee volledig verschillende dingen, dat populisme dat enkel de PVV gebruikt is pure volksverlakkerij, misbruik van de democratie, zodanig ingezet dat zijn doelgroep dit niet doorheeft.

Die vraag beantwoorde ik laatst al, komt op hetzelfde neer als wat jij nu zegt. Het enige wat hem boeit zijn boven alles stemmen en qua punten immigratie bullshit.
 
Hij zag de tsunami van 57 miljoen moslims in Europa als een bedreiging, is toch wel knap zo met 20 miljoen moslims woonachtig in Europa. Het meest tragische is misschien nog wel het feit dat op dat moment vrijwel geen enkele journalist de moeite nam om hem hierop aan te spreken, nee die wilden liever scoren door met zo'n gedurfde uitspraak in de pen te klimmen.
 
Dus je beweert dat tientallen moslims crimineel zijn? Hij zegt het zelfs meerdere malen in debat maar het lijkt wel of links niet wil luisteren. Hij is tegen de criminelen.

Hij zegt zelf dat er tientallen miljoenen moslims gedeporteerd moeten worden, ik niet. Volgens hem veroorzaken die tientallen miljoenen namelijk nu al problemen die deportatie noodzakelijk maken.

Wakker worden, ultra-zionist Wilders is tegen alle moslims, geen 1 uitgezonderd.

Hij criminaliseert en dehumaniseert een hele groep, die je niet eens als homogene groep kan zien. Dat is zeer verwerpelijk en doet denken aan Goebbels, Radio Milles Collines (Ruanda) of andere ophitserij die een hele groep neerzet als het kwaad. Wilders zet moslims net zo goed ook neer als het Paard van Troje waarbij hij het princpe van taqiyya volledig verdoet.

Debiel is nog een understatement voor die knuppel.
 
Wanneer dacht u: dit gaat mis?
‘Ik heb vijftien jaar in de Utrechtse wijk Kanaleneiland gewoond. Ik heb gezien hoe de buurt veranderde. Toen ik er kwam waren minderheden nog in de minderheid, toen ik er vertrok was het precies andersom. Dat merkte je: veel inactiviteit, veel criminaliteit. Hoe vaak heb ik niet moeten rennen van mijn auto naar de voordeur om veilig binnen te komen? Dat was geen feest. Het is gewoon een vieze, smerige wijk geworden. Praat maar eens met de wijkagenten, wat ze iedere dag meemaken. Veel ellende. Veel criminaliteit.’


Heeft dat iets met de islam te maken?
‘Natuurlijk. 99 Procent van de mensen die daar zijn komen wonen, is van islamitische afkomst.’


Dus er is een verband tussen de islam en criminaliteit?
‘Absoluut. De cijfers tonen dat aan. Eén op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien. De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is een gewelddadige religie. Islam betekent onderwerping en bekering van niet-moslims, desnoods met oorlog. Die interpretatie geldt in de huiskamers van die probleemjongeren, in de moskeeën. Het zit dus in die gemeenschap zelf.’

Hoe wilt u dat voor elkaar krijgen?
‘Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten. Het is niet zo dat er duizenden het land uit gaan. Ik denk dat je maar één of twee vliegtuigen nodig hebt, als je eenmaal stevig beleid hebt ingevoerd. Als ze weten dat ze hun paspoort kunnen verliezen, zal dat een enorm gedragseffect hebben. De rechter mag bepalen of iemand schuldig is, maar een recidiverende Marokkaanse straatterrorist gaat bij de derde overtreding gewoon het land uit. Dat zetten we als minimumstraf in de wet.’

Hoe voelt het om gehaat te worden?
‘Het is bij mij zwart-wit. Of mensen lopen met me weg, of ze willen me onder de grond stoppen. Dat krijg je als je een uitgesproken mening hebt. Als je in D66-proza praat, heb je weinig vijanden maar ook weinig vrienden.’

Maar door de beveiliging die Wilders nodig heeft zie je ook wel, racist of niet, dat het een geweldadige religie is.


Hij zegt zelf dat er tientallen miljoenen moslims gedeporteerd moeten worden, ik niet. Volgens hem veroorzaken die tientallen miljoenen namelijk nu al problemen die deportatie noodzakelijk maken.

Wakker worden, ultra-zionist Wilders is tegen alle moslims, geen 1 uitgezonderd.

Hij criminaliseert en dehumaniseert een hele groep, die je niet eens als homogene groep kan zien. Dat is zeer verwerpelijk en doet denken aan Goebbels, Radio Milles Collines (Ruanda) of andere ophitserij die een hele groep neerzet als het kwaad. Wilders zet moslims net zo goed ook neer als het Paard van Troje waarbij hij het princpe van taqiyya volledig verdoet.

Debiel is nog een understatement voor die knuppel.

Met alle respect maar volgens mij klopt het niet. Ik ga een bron zoeken

http://www.youtube.com/watch?v=aFuV7Nb3Jrw IN 2001 nu nog een recentere
 
Laatst bewerkt:
Ja want iedere moslim wil hem natuurlijk de keel doorsnijden of opblazen? Wel eens geteld hoeveel aanslagen er gepleegd zijn door moslims in Europa in de laatste 5 jaar? Zoveel wijkt dat niet af van eerdere jaren maar volgens Wilders en co worden we overspoeld met kolonisten die ons willen overnemen. Als het niet goedschiks is dan wel kwaadschiks.

Wilders en co vormen een grotere bedreiging voor de stabiliteit van dit land dan het kwaad dat hij meent te moeten bestrijden. Don Quichote was niks vergeleken bij Wilders.

---------- Toegevoegd om 19:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:29 ----------

Hardcore.nl, haal even een filmpje uit de oude doos aan. Heeft weinig nut, zijn toon is in de loop der jaren veranderd. Dat deportatiefilmpje is een filmpje voor de Deense TV. Zal het zo nog wel even posten.
 
Ik zal nog met genoegen denken aan dat glimmende gezicht van Verhagen van vanmiddag op de dag dat het CDA opsplitst, uit elkaar valt of voorgoed als kleine partij uit een verkiezing komt. Als al die bejaarden dood zijn is het afgelopen, geen weldenkende moderne christen (wat al een uitstervend ras op zich is) zal nog een reden zien het CDA te verkiezen boven een VVD, CU of welk alternatief dan ook.
 
Back
Naar boven