MuscleMeat

Rogue Europe eindelijk online!

Bezoekers in dit topic

Al een paar dagen :p
Hopelijk zijn de nikes snel op voorraad
 
Haha, dacht ik even dat ik een columbuske gedaan had zeg :p
 
Jaja ik heb mijn rogue power bar eergister al besteld :D !
 
pff...wat een geweldig spul hebben die lui van Rogue. Als ik de loterij win koop ik alles wat ze hebben :D
 
In Europa gaan ze nx op voorraad hebben, wordt gewoon uit de VS opgestuurd.
 
Ze verzenden gewoon vanuit Finland! En ze hebben best wel veel op voorraad (behalve de bumper plates).
Het staat alleen nog niet op de website.
Mijn Rogue bar komt vrijdag al aan :P
 
Ik twijfel nog tussen een barbell van hier of een barbell van Strenghtshop.de, wie neemt de twijfel weg ?
 
Mooi.
Nu nog ergens geld vinden.
 
als iemand rogue bar besteld ergens in de buurt van oost vlaanderen, laat het weten dan delen we shipping
 
Ik twijfel nog tussen een barbell van hier of een barbell van Strenghtshop.de, wie neemt de twijfel weg ?

Een powerliftbaar of een gewichthefbaar?
de gewone rogue baar zou amper whip hebben dacht ik gelezen te hebben
 
Een powerliftbaar of een gewichthefbaar?
de gewone rogue baar zou amper whip hebben dacht ik gelezen te hebben

Ik denk dat ik best voor een powerliftbarbell ga dan
 
Ik twijfel nog tussen een barbell van hier of een barbell van Strenghtshop.de, wie neemt de twijfel weg ?
Ik Sanca mijn broeder van het oud ijzer. Ik heb een Rogue bar, super bar, krijg je geen spijt van! (meer info via PM).
Ik heb ook de ijzeren (en houten, hadden ze verkeerd opgestuurd) ringen met competition straps en hun "bands" monster mini's en mediums. Geweldig spul en die lui helpen goed met de bestellingen. Via de website heb ik nog nooit besteld, ik mailde ze altijd gewoon (zitten in Finland idd).
 
Krijg vrijdag mijn bar, zal wel f review plaatse
 
Hier mijn review. Heb de bar nu ruim 9 maanden en ben er nog steeds heel blij mee. Mijn squat is aanzienlijk omhoog gegaan en ondervind geen nadelige gevolgen (whip).

Review - Rogue power bar
De rogue power bar is gisteren binnen gekomen, best snel gegaan. De financiele transactie buiten beschouwing gelaten was de bar in 4 dagen vanuit Finland bij mij binnen gekomen. De bar is goed verpakt, transport is ook goed gegaan, geen beschadigingen. Zodra je de bar uit de verpakking hebt merk je meteen het verschil in kwaliteit met het goedkope spul van fitness-seller of helisport.

De 28,5mm voelt tig keer beter aan dan de 32mm bar ('professionele' halterstang tot 700kg) die we nu hebben. De knurl is scherper en fijner van structuur dan de fitness seller bar, deze voelt vol aan en ligt prettig in de hand.

De sleeves voelen zeer solide aan, geen enkele wiebel wanneer ik ze roteer of op en neer probeer te schuiven. Meteen een controle gedaan of de bar recht is en of de sleeves goed centraal roteren. Bij het roteren van de bar zit bij het midden geen enkele afwijking. Ook aan beide sleeve zijden zit geen enkele afwijking. Kortom de bar is kaarsrecht.

Tot op heden maakt de bar een zeer solide indruk. Heb de bar nog niet gebruikt in trainingen.
Review zal uitgebreid worden na trainingen.

Aanvulling
Na ruim 1 maand trainen kan ik zeggen dat ik nog steeds erg onder de indruk ben van de kwaliteit van de bar.
Je went vrij snel aan de 28,5mm diameter en ik zou niet meer terug willen. Ik richt me in deze aanvulling met name op het gedrag van de bar bij de drie grote lifts.

Squat
Ik had het niet verwacht maar de dunne bar ligt best lekker op de rug. De center knurl deed in het begin pijn. Je voelt na een training dat de knurl je rug flink bewerkt heeft. Ook dit is even wennen, na twee weken voel je het niet meer. Center knurl is een pré voor mij.

Het is bekend dat dit geen echte powerlift barbell is. Ik ben nog niet heel zwaar gegaan op de squat 3x146kg en 175kg met chains. Je ziet dat de bar licht buigt met dit gewicht maar ik merk er niks van tijdens het squatten. De bar blijft stabiel op mijn rug liggen.

Bench press
Hier moest ik meer wennen aan de dunne bar. Er is best een tijd overheen gegaan tot dat de bar fijn in mijn handen lag. Ben tot 3x110kg gegaan en ook hier geen last van whip.

Deadlift
Hier is de bar voor gemaakt. Wat een super knurl om mee te deadliften. Ook ligt de 28,5mm bar heerlijk in de hand, hier moest ik totaal niet aan wennen.
Dat de bar niet mega stijf is, is voor de deadlift geen probleem. Best fijn, het helpt mij beter spanning te zetten voordat ik aan de lift begin.

Ik kan weinig negatieve punten bedenken over deze bar. Voor mij is het een ideale bar.
Zou je flink boven de 300kg tillen per lift dan kan ik me voorstellen dat een andere bar geschikter is.

34eausz.jpg

241nvno.jpg

2cnxd3n.jpg
 
jou review was 1 van de redenen dat ik em kocht :)



moet wel dezelfde bar als concurrentie hebben anders is het niet eerlijk :trollface:
 
Maakt het eigenlijk nog uit hoe dik de bar is? Met deadliften en squaten gebruik ik de dunne en bankdrukken vind ik de dikke wel fijner.
 
Maakt het eigenlijk nog uit hoe dik de bar is? Met deadliften en squaten gebruik ik de dunne en bankdrukken vind ik de dikke wel fijner.

squatten vind ik fijner met 32mm zonder knurl in het midden,

en deadlift vind ik echt lekker met 28mm ivm grip
 
Mooie review!

waar is die 'knurl' in het midden dan eigenlijk goed voor ??
 
Back
Naar boven