XXL Nutrition

Roid Log Meneer wordt Sterke Meneer

Bezoekers in dit topic

Roid Log Meneer

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
2 mei 2013
Berichten
496
Waardering
21
Lengte
1m90
Massa
106kg
Vetpercentage
10%
Dag allen,

Toch maar besloten hier een log te openen aangezien ik al voor langere tijd strongman gerelateerd train ipv bodybuilding gerelateerd. Het heeft een aantal redenen waarom ik strongman ben gaan trainen.

1. Mijn fysiek is niet, en zal nooit podium waardig zijn. Ik zeg niet dat ik een lelijk fysiek heb, maar m'n aanhechting zijn niet mega goed. Armen van 47cm ogen als kleine 40's. Triceps poppen er niet uit. Benen groeien niet.

2. Mr. Olympia 2014 heeft m'n ogen echt goed geopend. (met alle respect) Maar het wordt ieder jaar lelijker en lelijker. Heb zitten walgen van de meeste fysieken.

3. Ik heb erg veel plezier in het strongman trainen.

4. I want to get big and strong.



Trainingsschema
Het is allemaal even proppen omdat ik er ook wat 'Bodybuilding' dagen in wilde laten
Maandag: Full Body 5x3
Dinsdagochtend: Armen/Kuiten Dinsdagavond: Lichte events
Woensdag: Deadlift focus Benen
Donderdag: Loglift focus Schouders
Vrijdag: Borst/Rug
Zaterdag: Events
Zondag: Rust


Stats
Nog niet alles 1 rep getest

BP: 3x 113,5
SQ: 3x 140
DL: 1x 250
Log: 3x 75 (Doe ik nog niet zo lang)
First time Yoke: 220kg 40 meter
First time Farmers: 2x100kg 40 meter
First time Atlas Stone: 135kg @ 140cm

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

Full Body Monday

BP
5x 60
3x 80
3x 112.5
2x3x 113.5
3x 100 Paused

DL
3x3x 190 (rustig beginnen)

Log Doe ik pas sinds 2 weken, dus effe gewicht zoeken
3x 55
3x 60
3x 65
3x 70
3x 75

SQ
3x 100
3x 110
3x 120

Weighted Pull-Ups
3x BW+14
3x BW+20
3x BW+24

---------- Toegevoegd om 18:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:46 ----------

Legs Woensdag

SQ
3x 130
3x 135
3x 140
12x 100

DL
3x 200
4x 200

Leg Curls
Leg Extension

Hip Trust
10x 50
10x 80
10x 100

Back Extension
 
Laatst bewerkt:
Welkom, en succes! :cool:
 
leuk suc6.
 
Ken 't gevoel, lang en beroerde aanhechtingen. Maar ben ook nog 's een slap meisje dus ik blijf wel lekker BB'en :P

Goodluck ouwe, kom wel es kiekn hier!
 
Waar train je strongman, locatie? Of heb je zelf onderdelen?
 
Welkom, en succes! :cool:



Bedankt beide!

---------- Toegevoegd om 07:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:26 ----------

Ken 't gevoel, lang en beroerde aanhechtingen. Maar ben ook nog 's een slap meisje dus ik blijf wel lekker BB'en :P

Goodluck ouwe, kom wel es kiekn hier!


Thanks!
Moet ook nog maar blijken of ik wel kracht in me heb :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 07:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:27 ----------

Waar train je strongman, locatie? Of heb je zelf onderdelen?

50% eigen locatie en 50% ergens anders (Kan ik helaas even niet melden ivm forumnaam, kut spijt van deze naam...)

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:27 ----------

Donderdag Log / Schouders

Schouders en elleboog voelde errug pijnlijk aan. (Winny is een bitch.. :o )
Dus geen lekkere training helaas, had me erop verheugd.


Loglift
Aangezien ik deze nog maar pas doe is het even zoeken naar de lekkere techniek, ligging van de log op de chest en de juiste legdrive.
3x 50
2x 60
1x 70
2x 73,5 (faal)
3x 73,5
3x 73,5

Seated DB Press
8x 60 (30kg db's)
8x 68
8x 68
Makkie

Upright Rows
10x 40
8x 60
6x 70

Lateral Raises
15x 20 (10kg db's)
15x 28

Superset Rear delt raises - Face pulls

Farmer holds met db's
100kg 60 sec
30 sec rust
100kg 35 sec
 
Ik weet dus niet wie er meer strongman met je doet maar het is handig wanneer iemand je de juiste techniek kan uitleggen.
Filmpje van je techniek kan ook werken want met jou fysieke stats vind ik dit toch best teleurstellend. Die log moet je zelfs nog easy strict weg kunnen krijgen.
 
en vraag even aan een mod of je een kloontje mag maken ;)
 
Ik weet dus niet wie er meer strongman met je doet maar het is handig wanneer iemand je de juiste techniek kan uitleggen.
Filmpje van je techniek kan ook werken want met jou fysieke stats vind ik dit toch best teleurstellend. Die log moet je zelfs nog easy strict weg kunnen krijgen.

Dikgedrukte is geen probleem. Ervaring om me heen op de event dagen.

Mijn stats kloppen niet meer, net behoorlijke cut tot 8/9 bf @ 94kg achter de rug. Zal m'n stats meteen even aanpassen.
En zoals ik al aangaf is dit pas de 3/4e keer dat ik een log in m'n handen heb. Dus ik vertrouw erop dat het gewicht vanzelf komt :p

---------- Toegevoegd om 10:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:07 ----------

en vraag even aan een mod of je een kloontje mag maken ;)

Nou bij deze :rolleyes:
 
je hebt erg weinig rust, rondom je events kan je beter rustdagen inlassen en je borst pakken bij je log/schouder schema...

Ik doe bijvoorbeeld:

Zaterdag: Events
Zondag: Pullup - dumbell row - pulldown - shrugs - buik (dit is een lichte trainingsdag)
Dinsdag: Deadlift - Squat - lunges - legpress - kuiten
Donderdag: Loglift - logstrict - military press - benchpress - flyes - triceps
 
je hebt erg weinig rust, rondom je events kan je beter rustdagen inlassen en je borst pakken bij je log/schouder schema...

Ik doe bijvoorbeeld:

Zaterdag: Events
Zondag: Pullup - dumbell row - pulldown - shrugs - buik (dit is een lichte trainingsdag)
Dinsdag: Deadlift - Squat - lunges - legpress - kuiten
Donderdag: Loglift - logstrict - military press - benchpress - flyes - triceps

Volledig mee eens dat m'n rust niet optimaal is. In m'n openingspost ook al aangegeven dat het allemaal een beetje proppen is. Omdat ik graag nog wat bodybuilding gerelateerde training erin wilde hebben. Hopelijk kan ik deze mindere rust net opvangen met het kuren. (Wat jij niet doet neem ik aan)

Ook heb ik m'n eventdagen in 2x gesplit zodat ik niet elke event dag totaal 100% max hoef te gaan op 6 oefeningen bijvoorbeeld.


Hulp bij een beter schema waardeer ik zeker, maar onthoud dat ik er graag wat bodybuilding gerelateerde trainingen in heb. Ik zie strongman namelijk misschien iets anders als misschien de andere?? (not sure)
Ik ben het eens met wat Derek Poundstone ooit zei.

Een strongman is een totaal plaatje (vind ik). Ik vind het persoonlijk niet aantrekkelijk om (bijvoorbeeld) 200kg te logliften als ik zelf 170kg weeg met een bodyfat% van 30+. Strongman is een super mooie sport, maar ik vind dat je ook een beeld aan de buitenstaanders mag afgeven dat het een gezonde sport is. (hoog vetpercentage met armpjes van 39cm vind ik niet gezond)

Dus ik wil best of both worlds laten zien. Sterk, conditioneel, goed lichaam.


Sorry voor als het een onduidelijk verhaal is xD
 
in!

eens over strongman. succes!
 
Volledig mee eens dat m'n rust niet optimaal is. In m'n openingspost ook al aangegeven dat het allemaal een beetje proppen is. Omdat ik graag nog wat bodybuilding gerelateerde training erin wilde hebben. Hopelijk kan ik deze mindere rust net opvangen met het kuren. (Wat jij niet doet neem ik aan)

Ook heb ik m'n eventdagen in 2x gesplit zodat ik niet elke event dag totaal 100% max hoef te gaan op 6 oefeningen bijvoorbeeld.


Hulp bij een beter schema waardeer ik zeker, maar onthoud dat ik er graag wat bodybuilding gerelateerde trainingen in heb. Ik zie strongman namelijk misschien iets anders als misschien de andere?? (not sure)
Ik ben het eens met wat Derek Poundstone ooit zei.

Een strongman is een totaal plaatje (vind ik). Ik vind het persoonlijk niet aantrekkelijk om (bijvoorbeeld) 200kg te logliften als ik zelf 170kg weeg met een bodyfat% van 30+. Strongman is een super mooie sport, maar ik vind dat je ook een beeld aan de buitenstaanders mag afgeven dat het een gezonde sport is. (hoog vetpercentage met armpjes van 39cm vind ik niet gezond)

Dus ik wil best of both worlds laten zien. Sterk, conditioneel, goed lichaam.


Sorry voor als het een onduidelijk verhaal is xD

Nee ik begrijp je helemaal, maar kijk bijvoorbeeld Niels Gordijn.... Die doet er niet echt bodybuilding bij en traint ongeveer dezelfde dagen als ik, heeft evenveel rust en gewoon een net vetpercentage... Het kan dus wel :):cool:
 
in!

eens over strongman. succes!

Thanks!

---------- Toegevoegd om 10:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:36 ----------

Nee ik begrijp je helemaal, maar kijk bijvoorbeeld Niels Gordijn.... Die doet er niet echt bodybuilding bij en traint ongeveer dezelfde dagen als ik, heeft evenveel rust en gewoon een net vetpercentage... Het kan dus wel :):cool:

I know. Maar Niels deadlifte ook 240kg zijn allereerste keer :rolleyes:

Ik kijk even hoe dit uitpakt en kan naar gevoel mijn trainingen aanpassen.
 
Thanks!

---------- Toegevoegd om 10:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:36 ----------



I know. Maar Niels deadlifte ook 240kg zijn allereerste keer :rolleyes:

Ik kijk even hoe dit uitpakt en kan naar gevoel mijn trainingen aanpassen.

Haha was dat maar, iedereen moet ergens beginnen he! En je kan ook strongmen/cardio gerichte oefeningen doen.... Zo doe ik zelf nu en dan een laad race om de conditie wat op te krikken en wat meer vet te verbranden, of meerdere setjes carpull
 
Een strongman is een totaal plaatje (vind ik). Ik vind het persoonlijk niet aantrekkelijk om (bijvoorbeeld) 200kg te logliften als ik zelf 170kg weeg met een bodyfat% van 30+. Strongman is een super mooie sport, maar ik vind dat je ook een beeld aan de buitenstaanders mag afgeven dat het een gezonde sport is. (hoog vetpercentage met armpjes van 39cm vind ik niet gezond)

Dus ik wil best of both worlds laten zien. Sterk, conditioneel, goed lichaam.
Dit verhaal is toch best lachwekkend. Strongman met een hoog BF als ongezond bestempelen maar roids gebruiken voor extra fysieke of krachtgains niet in die categorie plaatsen. Dat laatste is een stuk ongezonder dus ga me niet vertellen dat je het doet om een buitenstaander het idee te geven dat het een gezonde sport is. Je houdt daarmee zowel jezelf als de buitenstaanders voor de gek.
 
Event cardio dag is dus mijn dinsdag avond. Niet echt een dag waarvan ik massive van hoef te herstellen.

Vaak bestaat deze training uit inderdaad een laadrace met 5 verschillende gewichten van 25 tot 100kg met allemaal verschillende 'grippen'. Dus wat zakken, stenen, fusten, etc.
Daarnaast flink wat flips met een wat lichtere band met moeilijkere grip. Gebruik hier een bandje van tegen de 300kg voor.
Dan komt er meestal nog wat werk met de slee in voor en om af te sluiten hameren op de band.
 
Event cardio dag is dus mijn dinsdag avond. Niet echt een dag waarvan ik massive van hoef te herstellen.

Vaak bestaat deze training uit inderdaad een laadrace met 5 verschillende gewichten van 25 tot 100kg met allemaal verschillende 'grippen'. Dus wat zakken, stenen, fusten, etc.
Daarnaast flink wat flips met een wat lichtere band met moeilijkere grip. Gebruik hier een bandje van tegen de 300kg voor.
Dan komt er meestal nog wat werk met de slee in voor en om af te sluiten hameren op de band.

dat is veel te veel cardio, beachboy haha!:cool:
 
Dit verhaal is toch best lachwekkend. Strongman met een hoog BF als ongezond bestempelen maar roids gebruiken voor extra fysieke of krachtgains niet in die categorie plaatsen. Dat laatste is een stuk ongezonder dus ga me niet vertellen dat je het doet om een buitenstaander het idee te geven dat het een gezonde sport is. Je houdt daarmee zowel jezelf als de buitenstaanders voor de gek.

Eens, gezond was niet het woord dat ik moest gebruiken.
Meer gewoon dat je een plaatje bent. Welke buitenstaander wil graag strongman doen als ze iemand met obesitas zien.
Ik zie liever iemand die er een stuk afgetrainder uitziet. Of ie nou sterker is of niet.
Daarom dat ik graag bodybuilding gerelateerde trainingen erin houd.

---------- Toegevoegd om 10:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:45 ----------

dat is veel te veel cardio, beachboy haha!:cool:

Valt mee joh ;)
3 kwartier tot een uurtje en het is gebeurd
 
Training 26-09-14

Chest / Back Friday
Erg pijnlijke gewrichten, dus geen 100% getraind


Bench Press
3x 115
3x 116
10x 100

Wijde Pull-Ups
3x BW+20
3x BW+25
15x BW

Dode Bench Press Elastiek
Vanaf dood punt 3cm van borst met elastiek zodat top zwaarder wordt
6x 100
10x 90
30x 60

Rack Pulls
5 cm onder knie
5x 60
3x 100
3x 140
3x 220
3x 225

Cable Flye
1-arm Machine Row


Zit stuk meer in.
Winny vandaag eruit gedonderd, dus gewrichten zullen snel verbeteren. Dan 100% trainen.
 
Back
Naar boven