AndroidHealthClinic

Roken

Bezoekers in dit topic

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
6.263
Waardering
2
Ik ben zelf nu 11 maanden gestopt en ik ben 1 keer in de fout gegaan, dat was 2 maandjes geleden, maar ik was dronken :P . Ik moet zeggen dat ik nog steeds behoefte heb aan roken en ik denk er nog vrij veel aan.
Zijn hier mensen die roken? En wat is jullie visie over roken in het algemeen en over roken m.b.t sport.
 
Part-time roker......
 
Van me 16e tot me 23e gerookt. Toen 5 jaar gestopt en met me stomme kop weer begonnen. Toen weer na 7 jaar gestopt en inmiddels 5 jaar "clean".

Kan je maar een advies geven stop er mee !! T'stinkt je eten smaakt er minder door je hele huis en je kleding gaat er naar meuren ..... enz enz.
T'is in feite helemaal niet moeilijk stoppen met roken, er is maar 1 belangrijk punt : >> Je moet het zelf willen :thumb:


Groet Smalluser :thumb:
 
Heb nog nooit gerookt en ben het ook niet van pla, ik vind het persoonlijk maar een slechte gewoonte. Snap best dat het wel makkelijk is als je bijvoorbeeld zenuwachtig bent. Maar het kost alleen maar geld en het is slecht :)

Ik heb ook een "bad" habbit... Ik ga eten :D
 
Ik ben nu 4 maanden gestopt en heb 2 of 3 moeilijke momenten gehad. Het is gewoon een kwestie van de gewoontes doorbreken. Wanneer je gewend bent om niet dat sigaretje te pakken, maar bijvoorbeeld iets anders te gaan doen of er gewoon niet aan proberen te denken, dan zal je zien dat het helemaal niet zo moeilijk is als gezegd word.
 
ik heb toen ik 12 was een beetje gerookt om stoer te doen (tja de leeftijd he :) )

vanaf me 14e geen sigaret aangeraakt en ik zal denk ik ook nooit beginnen... tis slecht voor me sport .. en aangezien ik 3kwart van mijn tijd sport ... :)
 
Originally posted by Floyd
Part-time roker......

Ik 10 jaar geleden ook. Alleen in de kroeg gerookt.
Gezelligheids roker.
Nu al 10 jaar niet meer, en ook geen behoefte aan.
 
Ik heb het 1 1/2 jaar gedaan en ben er nu al bijna 2 jaar vanaf.
Ga ook echt niet meer beginnen.
Waar ik mij heel erg aan kan irriteren is roken in de sportschool........
Dit zou echt verboden moeten worden.
Heb je lekker getraind en gedouched evt sauna en loop je daar met je frisse longen zo`n rookgordijn in......:mad:
 
Ik rook al een jaar geen sigaretten meer, en heb daar niks last van gehad....
's Avonds rook ik altijd wel een beetje hash, maar heb daar helemaal geen last van. Mijn conditie is door te stoppen met roken wel hard verbeterd!
 
Heb ook gerookt, en ben van de een op de andere dag gestopt.

Mn maatje is ook onlangs gestopt > heeft zich ervoor laten laseren...blijkt goed te werken...
 
Ik vind al die hulpmiddelen om te stoppen met roken maar overtrokken commerciele bullshit. Uiteindelijk ben je zelf degene die er vanaf moet blijven en zo'n laser gaat je daar echt niet bij helpen. Of het moet op je netvlies een groot: "NIET ROKEN" branden.

Eigen wil en karakter is hetgeen je eraf helpt.
 
Reinier... hartstikke goed dat je gestopt bent.. het GAAT je echt lukken hoor. Ik wil adviseren het gevaar dat uitgaat van het het roken van sigaretten niet te onderschatten. Wees er steeds alert op dat het mis gaat.. dus niet denken, ach ik steek er nog een op als men (rokers) aandringt. Trap er niet in.. het is slechts voor een klein beetje vergelijkbaar met lijnen en dan een taartje eten en er niet meer van af kunnen blijven. Nicotine is een van de sterkst verslavende stoffen die bestaan, vergis je daar niet in.. Coke of heroïne zijn daar kinderspel bij, heus waar..
(heb een blauwe maandag bij het Trimbos instituut gewerkt.. is instituut geestelijke gezondheids- en verslavingszorg.. tja, en ook daar hadden ze een bord voor een kop en was roken slechts in beperkte mate een onderwerp in de bieb waar ik werkte..
Het is legaal en daarom is er geen verslavingszorg voor.... eh,
:toilet:
Maar waarschijnlijk weet je dat vast wel...
Hieronder volgt mijn persoonlijke visie over het roken in het algemeen en meeroken in sportkantines in het bijzonder...


Originally posted by RobbieH
Ik heb het 1 1/2 jaar gedaan en ben er nu al bijna 2 jaar vanaf.
Ga ook echt niet meer beginnen.
Waar ik mij heel erg aan kan irriteren is roken in de sportschool........
Dit zou echt verboden moeten worden.
Heb je lekker getraind en gedouched evt sauna en loop je daar met je frisse longen zo`n rookgordijn in......:mad:

Ja, roken en sport gaan helaas te veel samen..

heb je net een lekker intensieve toertocht gereden en kom je doodop terug.. is de controle in de voetbalkantine , die blauw staat van de rook. Gevolg: ik stempel nooit meer af voor de laatste controle op plekken waar ook veel niet-fietsend volk is. Of onderweg ook, die tocht rij ik voor me zelf en ik hoef me niet te bewijzen met stempeltjes.

Wil je eens gezellig in de sportkantine van je eigen fietsclub napraten over trainingen... idem dito.. veel fietsers roken na afloop.. heb het lidmaatschap opgezegd.. de mannen reden toch al te hard.

Ik had 4 jaar geleden al gehoord van spinning lessen, mijn fietsvriendinnen in de VS waren dolenthousiast... de enige sportschool in de directe omgeving (buurtdorp Renkum), waar ook spinning werd gegeven, is vergeven van de rook in de bar, die natuurlijk in open verbinding staat met de rest van de sportschool.. en daar moet je langs als je binnen wilt komen.. tenminste in de winter ('s zomers zijn er 2 ingangen).

In Wageningen, daar waar wateen en soulreaver trainen is de eigenaar pertinent tegen roken en heeft daar omzetverlies bij de bar voor over.. want dat is de reden voor het toelaten van roken, drank en roken gaan samen!

Nou, mijn huidige sportschool geeft dus en spinninglessen (hele goeie) en is volledig rookvrij.. alleen dus wel 13,5 km fietsen. Niet erg, want goed voor mijn conditie.. als ik er maar heel even zou zijn, bijv. morgen voor rug en schouders plus kuiten, dan doe ik iets anders leuks om er 'nut' van te hebben, bijv zonnebankje of in de grill-cabine (heet officieel sauna, maar heeft pashokjesformaat).

Het mag geen wonder zijn dat ik in NL uit vrije wil nooit
- naar een café of disco ga (ook door de enorme herrie hoor)
- uit eten ga.... of je moet op een terras bovenwinds kunnen zitten in de zomer, danwel heel heel vroeg komen!

Espi, fervent lid van de nietrokers vereniging (paps is ook aan longkanker doodgegaan.. tabak, het vergalt meer mensenlevens dan u lief is)
 
Laatst bewerkt:
Nicotine is een van de sterkst verslavende stoffen die bestaan, vergis je daar niet in.. Coke of heroïne zijn daar kinderspel bij, heus waar..
[/B][/QUOTE]


Dit moet ik wel tegenspreken. Ik ben in het verleden met alledrie deze produkten in aanraking geweest en moet zeggen dat bij veelvuldig gebruik heroïne de meest verslavende stof is...
 
Nicotine verslavend, ja dat klopt wel als de gebruiker een zwakkeling is...

Ik persoonlijk vind het gewoon heerlijk om in de kroeg een biertje en een sigaret te nuttigen, heerlijk. Of 's avonds een 'peukje' roken, lekker. Ik ben dus niet zo'n figuur die thuis rookt en al helemaal niet 's ochtends, wat daar lekker aan is dat snap ik ook niet (misschien met een bierie derbij?:D )
 
Originally posted by Olimantado
Dit moet ik wel tegenspreken. Ik ben in het verleden met alledrie deze produkten in aanraking geweest en moet zeggen dat bij veelvuldig gebruik heroïne de meest verslavende stof is... [/B]
Mmm.. weet je het zeker? Nu goed, misschien is heroïne verslavender, maar wat ik wel redelijk zeker weet is dat onversneden heroïne waar niet mee geknoeid is het minst zou lijden tot gezondheidsschade. Mits de gebruiker voldoende eet.. want dat is vaak het punt, ze geven al hun inkomen aan heroïne uit.
 
Ik las laatst de resultaten van een of ander mooi duur onderzoek, daarin vergeleken ze niet-rokers met rokers tot 5jaar, tot 10jaar, 20 en langer dan 25.

En ik rook bv nog geen vijf jaar, kan heel gemakkelijk stoppen, wil dit alleen niet. En dan rook ik nog niet veel ook, maar dit laatste eff niet meegerekend. Ik wordt volgens 'het' onderzoek maar 1jaar minder oud dan dan de niet-roker....

Dat valt nog wel mee dacht ik zo.....

Dat wil nog niet zeggen dat ik een kettingroker verstandig vind die al 40jaar rookt, en bovendien, ik weet ook dat het wel slecht is etc.....
 
Het zal zeker niet geheel extrapoleerbaar zijn, maar ik vind voor elk jaar dat je rookt, 2,5 maand (1/5 jaar) van je leven inleveren toch geen kattenpis! heb je meer info over dat ondezoek?
 
haha hoe komen ze erop! Het is echt niet zo dat per sigaret er een aantal dagen van je leven af gaat... Het is gewoon zo dat je meer kans krijgt op bepaalde ziektes later.
En hoe hebben ze dat onderzocht? Met gemiddelden?
 
Ecto, tuurlijk gaat het hier om statistieken, het is niet zo dat als je 1 sigaret rookt, je bijv. 1 dag van je leven kwijtbent (wie weet wordt je morgen overreden ... mij overkwam het bijna vandaag :mad: en ik rook niet eens ;)), maar gemiddeld gezien kunnen mensen wel per sigaret bijv. een dag verliezen.
 
Mijn oudoom werd 102 met roken (35 peuken op een dag) en veel drinken.. en vet eten..

wat ik wil zeggen, doe waar je je lekker bij voelt.. stress en ongelukkig is nog altijd een grotere doodsoorzaak..
 
Back
Naar boven