AndroidHealthClinic

Roken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SR, statistiek van lik-me-vestje noemden wij dat op de uni :p Ik vind dat meer mensen moeite zouden moeten doen om gezonder te leven (ik geloof wel dat de meesten op dit board dit al doen). Niet alleen voor zichzelf maar ook voor de maatschappij (ter voorkoming van dure medische ingrepen etc.). Het is een feit dat rokers GEMIDDELD eerder doodgaan en ook GEMIDDELD meer aanspraak op de medische voorzieningen maken.
 
Originally posted by wateengedoe2
SR, statistiek van lik-me-vestje noemden wij dat op de uni :p Ik vind dat meer mensen moeite zouden moeten doen om gezonder te leven (ik geloof wel dat de meesten op dit board dit al doen). Niet alleen voor zichzelf maar ook voor de maatschappij (ter voorkoming van dure medische ingrepen etc.). Het is een feit dat rokers GEMIDDELD eerder doodgaan en ook GEMIDDELD meer aanspraak op de medische voorzieningen maken.

Maar in hoeverre ligt die fout bij de consument. Als ik in de supermarkt kijk bulkt het van de producten die stijf staan van vet en suiker, reclame campagnes duwen het iedereen door de strot, mensen worden gewoon half gehersenspoeld om al die vette zooi en zoete meuk te kopen.

Tuurlijk moet je mensen adviseren gezond te leven, maar als iemand ervoor kiest te roken is dat zijn keuze. Dan moet je ook de mensen die aardig drinken uitsluiten van verzekeringen, enz. die doen ook meer aanspraak op dure voorzieningen. Erger nog al die wintersporters die nooit sporten en 1x per jaar vrijwillig hun benen gaan breken. Ook uitsluiten.. zo blijf je bezig.. Je kan niet de een verwijten maken omdat die rookt, maar degene die vet vreet, teveel zuipt en wintersport geen verwijten maken..

En ja, rokers gaan eerder dood, maar in onze westerse wereld is stress een veel ergere doodsoorzaak, de ziekte van deze jaren is stress, burn out hier, burn out daar, dat kost pas geld.

Ik vind dat er belachelijk gedaan wordt over het anti roken, ze mogen geen concerten meer sponseren?? ahaa, waar gaat dat heen, maar amstel mag wel amstel live doen?? dat is gewoon krom.. het is een hype anti roken te zijn en dat wordt veel te veel in de extreme getrokken..

Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf nu 2 jaar gestopt na 8 jaar roken en veel, en ben ertegen, maar rokers worden hedendaag behandeld alsof ze melaats zijn..
 
Ik wordt volgens 'het' onderzoek maar 1jaar minder oud dan dan de niet-roker....
[/B]


LOL, gemiddeld genomen ja. Jij kan bij diegene horen die de gemiddelde levensjaren van de roker omlaag haalt:)

En over dat `ik kan best stoppen maar ik doe het niet` ga ik niet eens op in :)
 
Hee, SR, ik ben het wel met je eens dat er veel meer risicogedrag is (waarvan vet en zoet eten niet het minste is) en ook dáár mag (moet) wat mij betreft wel meer aandacht aan besteed worden. En w.b. uitzondersclausules, hogere verzekeringspremies e.d., dat is in de praktijk al aan de gang, maar niet zozeer omdat je rookt, of veel drinkt, maar omdat je al een ziektegeschiedenis hebt (die heel waarschijnlijk met ongezond leven heeft te maken). Stress is een factor die vaak gecombineerd is met ongezond leven, dus is moeilijk los te koppelen.
 
Originally posted by wateengedoe2
Hee, SR, ik ben het wel met je eens dat er veel meer risicogedrag is (waarvan vet en zoet eten niet het minste is) en ook dáár mag (moet) wat mij betreft wel meer aandacht aan besteed worden. En w.b. uitzondersclausules, hogere verzekeringspremies e.d., dat is in de praktijk al aan de gang, maar niet zozeer omdat je rookt, of veel drinkt, maar omdat je al een ziektegeschiedenis hebt (die heel waarschijnlijk met ongezond leven heeft te maken). Stress is een factor die vaak gecombineerd is met ongezond leven, dus is moeilijk los te koppelen.

stress is voornamelijk een factor uitgaande van de werkgever en zeer typerend voor onze samenleving, we worden steeds meer amerikaans, kijk eens naar het geren en gevlieg in new york, vraag eens aan een new yorker hoe het is, wedden dat ie zegt, druk..

ik zie eerder het gevolg een ongezonde levensstijl, doordat men al zo gestresst en "druk" is zal men minder tijd besteden aan gezonde gewoonten en gezonde voeding en sport..

ik ben zelf ook altijd in de weer en druk, maar juist die 1,5 uur trainen 3-4 keer peer week ontstresst mij goed :)
 
Een ongezonde levensT zal enerzijds idd komen door stress/tijdgebrek -> snel ff eten in de magnetron/frietpan pleuren, niet sporten e.d, maar ook om te proberen stress te verminderen (roken, drinken, troosteten).
 
Originally posted by Floyd

En ik rook bv nog geen vijf jaar, kan heel gemakkelijk stoppen, wil dit alleen niet.


Weet je dat dit typisch verslaving is. Je wilt niet? Nee je mag niet van de nicotine. Ik ben zelf ook gestopt van de een op de andere dag. Had er geen zin meer in. Ik krijg het nu gewoon benauwd als ik rook inhaleer. Heb het nog weleens geprobeerd om een sigaret op te steken kijken of ik het nog kon. Ik werd er heel misselijk van en gooide het ding al na 3 trekjes weg.

Verder vind ik het ook heel vreemd dat drank gewoon mag blijven adverteren. Terwijl deze waarschijnlijk voor meer doden verantwoordelijk is en zeker voor meer materiele schade. Denk maar aan auto-ongelukken als zo'n pikkie met drank achter het stuur weer eens een chaos veroorzaakt. Nederland en de rest van de EU vergelijkt met 2 maten, maar ja.... Niets aan te doen denk ik. :rolleyes:
 
Originally posted by Esperantisto

Mmm.. weet je het zeker? Nu goed, misschien is heroïne verslavender, maar wat ik wel redelijk zeker weet is dat onversneden heroïne waar niet mee geknoeid is het minst zou lijden tot gezondheidsschade. Mits de gebruiker voldoende eet.. want dat is vaak het punt, ze geven al hun inkomen aan heroïne uit.


Hierin heb je wel gelijk. Heroïne op zich is niet schadelijk. Maar
stellen dat het minder verslavend is dan nicotine is gewoon
onzin....
Sorry, dat ik dit zeg, maar je moet nadenken voor je zulke
uitspraken doet. Hier zitten ook jonge lezers...
 
Tuurlijk ben ik verslaafd aan het roken, maar als ik wil of moet dan stop ik morgen. Ik ga over 2 wkn tot eind december naar de VS, dan rook ik dus twee weken niet, geen probleem.

En wat betreft die drank, tjah dat klopt ook wel, hoeveel vrouwen, jongeren krijgen klappen van mannen die weer teveel gezopen hebben. En dan al die verkeersdoden. Maar toch staat men nog altijd zeer negatief tegenover Hash en wiet en xtc. Beetje scheef, af en toe......
 
Rook je een sigaret----> niets aan de hand
Rook je een blowtje----> mensen denken dat je verslaafd of kansloos bent.

In Rotterdam valt het wel mee, maar waar ik woon(Krimpen a/d Yssel) daar kijken de meeste mensen wel zo naar je.
 
heee Reinier
En over dat `ik kan best stoppen maar ik doe het niet` ga ik niet eens op in

Misschien blijf ik wel de rest van m'n leven roken, maar wanneer ik nu zonder problemen kan stoppen (1x maand, 1x 3wkn en regelmatig een week) dan zie ik geen probleem voor mezelf. Kijk het is namelijk heel simpel Reinier: "je pakt je peuk en je gooit hem weg" Nergens last van, geen domme pleisters, kauwgom en weet ik wat voor rotzooi. Maar ik geniet nog altijd van mijn sigaretje, ik wordt liever op een leuke manier oud dan dat mijn hart zo gezond is, dat ie 20jr te lang door tikt, weleens in een verzorgings tehuis geweest? Laat mij maar genieten, proberen jullie dat later ook. Geef mij maar MCdonalds in plaats van tafeltje-dek-je. :D :D :D :D :D

Maar goed, ik blijf wel lekker verslaafd.

En WEG2--> Het demoniseren van rokers is heel erg gemakkelijk. Jij drinkt ook weleens een wijntje toch? Maak je deel uit van het verkeer, fiets, auto, brommer?

Zo zie je maar, niemand is heilig, kan ook niet......
 
Je moet doen waar je gelukkig bij bent..
 
verschik bij het trainen

Ik vraag me af of er mensen zijn die onlangs zijn gestopt met roken en onmiddelijk een verschil merkten in hun training. Bijvoorbeeld ineens gaan groeien etc.
Kijk, dat je een betere conditie krijgt, begrijp ik, maar zou roken ook remmend werken op de spiergroei? M.a.w. stoppen = groeien (en dan hoop ik natuurlijk geen vet maar spiertjes).

Ik rook zelf, groei momenteel flink, maar vraag me af of stoppen </b>ook</b> voor wat dat betreft gewenst is.
 
Dat soort antwoorden zou ik dus nooit gegeven hebben.
Je vooruitgang zal heel persoonlijk zijn, denk ik en vooral afhankelijk van
- hoe lang en hoeveel je rookte
- hoe groot je longcapaciteit van nature is
Als jij een kleine longcapaciteit hebt, wordt die natuurlijk meer afgeknepen door roken, dan wanneer je echt heel erg grote longen hebt.
Maar je zal zeker vooruit gaan, tenzij je overstapt op een andere drug of gigantisch gestresst raakt. Dat laatste is natuurlijk tijdelijk.
Eén ding kan ik natuurlijk wel beloven: alles zal beter smaken, zelfs de coïtus wordt beter!

Espi (geen ervaring, behalve dan van horen zeggen/lezen)

PS: hebben jullie ook het nieuws gisteren gehoord over hoe schadelijk meeroken is? Eindelijk is er aandacht voor! Hoera!
 
Laatst bewerkt:
PS: hebben jullie ook het nieuws gisteren gehoord over hoe schadelijk meeroken is? Eindelijk is er aandacht voor! Hoera![/QUOTE]


Ik rook niet (meer) maar aan zo'n onderzoeken heb ik zwaar mijn twijfels ze verschillen nog te zeer de ene keer valt het mee en de andere keer valt iedere niet roker bijna dood neer door de rokers.

Vind het ook altijd raar dat de ergste anti-rokers altijd gerookt hebben.

Oh ja (on-topic) toen ik gestopt ben met roken ben ik 6 kilo bijgekomen waarvan een klein percentage aan vet. Dus in mijn geval heeft stoppen met roken een positief effect op het trainen.
 
:D Ik was helemaal vergeten dat ik ooit dit topic aangemaakt had. Helaas ben ik voor de zomervakantie dit jaar weer begonnen. Het was er gewoon weer ingeslopen, heel dom, ik weet het :(.
Ben nu precies een week geleden (hopelijk:))definitief gestopt. Wish me luck!! :)
 
Back
Naar boven