Fitness Seller

roman chair, zin of onzin? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

pikachu

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 apr 2019
Berichten
264
Waardering
217
Lengte
1m72
Massa
62kg
Vetpercentage
20%
Goedemiddag allemaal!

Ik heb mijn vraag even door google gehaald maar krijg geen bevredigend antwoord.
Waarschijnlijk kunnen jullie mij wel helpen :)

Bij in de sportschool zie ik regelmatig mensen gebruik maken van de roman chair en dan bedoel ik de oefening waarbij je naar voren buigt en weer omhoog komt.

Ik vraag me af, voor welke spieren deze nu eigenlijk is bedoeld? Achterkant benen en/of onderrug? en of dit uberhaupt een nuttig apparaat is? ???

Zelf heb ik het eens geprobeerd uit nieuwsgierigheid maar ik kreeg snel last van een onprettige druk in mijn onderrug.

Ben benieuwd wat jullie idee daarover is ;)
 
Mij is in de sportschool verteld dat het voor je onderrug is.

Mits je hem goed uitvoert, ik kreeg er enorm veel last van mn rug van iig
 
in

ik doe deze nooit maar zie het wel veel gedaan worden,mij lijkt het onzin
 
Mij is in de sportschool verteld dat het voor je onderrug is.

Mits je hem goed uitvoert, ik kreeg er enorm veel last van mn rug van iig

Ik krijg dus ook last ervan, druk bij mijn onderste wervels, aangezien dat mijn zwakke plek is en ik daar kraakbeen tussen de wervels mis ben ik altijd erg voorzichtig zodra ik daar pijn voel.
Als deze oefening juist kan bijdragen een sterke spieren rondom die wervels kan hij dus juist nuttig zijn voor mij.

vandaar, wil ik dat eerst eens goed uitzoeken
 
hyperextensies bedoel je dan? ik deed ze eerder nog wel eens, vond hem wel fijn voor tussendoor. Is volgens mij vooral voor je onderrug
 
Hyper extensions :heart:

Goed voor de glutes, onderrug en erectors.
 
hyperextensies bedoel je dan? ik deed ze eerder nog wel eens, vond hem wel fijn voor tussendoor. Is volgens mij vooral voor je onderrug

JA die bedoel ik, wist niet dat het zo heet. bedankt dan ik ik daar nog een op verder zoeken
 
Is leuk als warming up of als rehab wanneer je last hebt van stijfheid of andere pijntjes maar dit is nou niet bepaald een oefening waar je je rugspieren mee gaat ontwikkelen.
 
Is leuk als warming up of als rehab wanneer je last hebt van stijfheid of andere pijntjes maar dit is nou niet bepaald een oefening waar je je rugspieren mee gaat ontwikkelen.

Helder, bedankt.

zou het nuttig zijn als toevoeging om extra aandacht te geven aan de onderrug? aangezien dat mijn zwakke plek is?
 
Wat voor roman chair heb? Er vallen tegenwooedig namelijk verschillende apparaten onder die noemer.
 
Is leuk als warming up of als rehab wanneer je last hebt van stijfheid of andere pijntjes maar dit is nou niet bepaald een oefening waar je je rugspieren mee gaat ontwikkelen.
Nee? Doe het eens met een barbell in je nek of net zoals Pete Rubish.

 
Nee? Doe het eens met een barbell in je nek of net zoals Pete Rubish.


Pff waarom deden Dorian en Ronnie dan die stomme deadlifts met 300kg als ze ook gewoon hyperextensions konden doen... Dat ze daar niet aan dachten!
 
Wat voor roman chair heb? Er vallen tegenwooedig namelijk verschillende apparaten onder die noemer.

Deze bedoel ik

A6687633-AF0C-4A11-8CE1-531F6013F21E.jpeg
 
Onderrug, ham/glute (afhankelijk hoever je op de bank gaat liggen). Als je je omdraai buik.
 
Pff waarom deden Dorian en Ronnie dan die stomme deadlifts met 300kg als ze ook gewoon hyperextensions konden doen... Dat ze daar niet aan dachten!
Ja, was inderdaad knap stom. Vandaar dat Rubish ook meer dan 400 kg deadlift.

Ik heb geen idee wat je nou precies probeert te bereiken met dit antwoord, het is vrij duidelijk dat je een hyperextension prima kan gebruiken als hulpmiddel om meer kracht en massa op je onderrug te krijgen.
 
Pff waarom deden Dorian en Ronnie dan die stomme deadlifts met 300kg als ze ook gewoon hyperextensions konden doen... Dat ze daar niet aan dachten!

Dit is nou typisch een oefening die je niet moet afserveren voor je 'm geprobeerd hebt. Leuk dat Ronnie en Dorian zware deads deden maar ik kan ze dus voor geen ene meter ( en nee dat ligt niet aan m'n vorm, daar is vaak zat naar gekeken ). Die oefening als in het filmpje, tezamen met Rackpulls en in mindere mate RDL's ( die voel ik meer in mn hams ) hebben er voor gezorgd dat m'n onderrug en algehele back thickness m'n beste kant van m'n fysiek is.

Edit, verder vind ik de 45 graden hyper extension ook wel lekker voor m'n hams en glutes. Pad wat lager zetten en er een soort glute-ham raise van maken werkt voor mij heel goed. Echte glute ham raises kan ik niet dus dit is een prima vervanger.
 
Ik doe t eigenlijk ook wel eens, voornamelijk als ik iets belastend ga doen voor de rug of ter opwarming van glutes.
Vind t wel wat kut dat k die gewichten zelf moet vastpakken, ze zijn zo groot en lomp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven