MuscleMeat

Romanian deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tepelbram

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
2.239
Waardering
96
Lengte
1m81
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Wat is het verscheel tussen romian deadlift en deadlift
Mbt uitvoering en welke spieren je erbij gebruikt?
 
Deadlift = je beweegt heel je lichaam, dus je benen en je rug, om het gewicht omhoog te krijgen.

Stiff legged deadlift: je houdt je benen gestrekt, recht. En buigt alleen met je rug. Hierdoor staat er veel spanning op je hamstrings.

Romanian deadlift = je gaat iets door je knieën, om de spanning een beetje van je hamstrings af te halen en verder is ie hetzelfde als de SLDL. Het zit dus tussen de DL en de SLDL in.
 
alleen de naam?


de uitvoering natuurlijk, google er eens op
 
Deadlift = je beweegt heel je lichaam, dus je benen en je rug, om het gewicht omhoog te krijgen.
Klopt

Stiff legged deadlift: je houdt je benen gestrekt, recht. En buigt alleen met je rug. Hierdoor staat er veel spanning op je hamstrings.
Klopt enigszins, je bolt je rug. Dit brengt weer risico's met zich mee. Persoonlijk vind ik dit een absolute k*t oefening.

Romanian deadlift = je gaat iets door je knieën, om de spanning een beetje van je hamstrings af te halen en verder is ie hetzelfde als de SLDL. Het zit dus tussen de DL en de SLDL in.
Klopt niet echt. Romanian DL zit tussen DL en SLDL in, maar in tegenstelling tot de SLDL bol je je rug bij de RDL niet.
 
Voor zover ik weet bol je je rug niet bij de SLDL? Ff googlen.

EDIT: Hm, ik kan niet echt iets fatsoenlijks vinden. Ik probeer iig altijd mijn rug zo recht mogelijk te houden bij de SLDL. Anders gaat ie helemaal naar de kloten. Om niet voorover te vallen hang je dan met je heupen gewoon iets verder naar achter.
 
Als je 'm echt stiff legged doet moet je wel heel erg lenig zijn om je rug niet te bollen. Wat je dan waarschijnlijk doet ter compensatie is je benen niet geheel gestrekt houden waardoor het imo een RDL wordt.
 
Ik zal de volgende training eens m'n SLDL filmen, om te kijken wat ik dan precies doe. M'n benen zijn iig zo gestrekt als het maar kan.
 
Bij SLDL Toch wel beetje je knie-en buigen maar dan zo houden. Anders heb je alle spanning op je knieholtes ipv hamstrings.

..but hey man do whatever the FOCK you wanna do.....
Love it:D
 
Bij een SLDL hou je je benen volledig gestrekt, is niet slecht voor de knieën zoals velen denken, en met rechte! rug ga je omlaag tot je de rek in je hamstring voelt. Verder gaan heeft geen zin omdat je hamstrings in die positie toch niet veel verder kunnen
 
Grrotste verschil tussen SLDL en RDL zit'm niet zo zeer in je benen, maar in de bewegingsuitslag thv heup onderrug.

Bij de RDL stopt de beweging als je met een normale lordose maximale bewegingsuitslag in de heup bereikt heb. Bij de SLDL ga je dan verder door de onderrug te bollen (soms zie je mensen zelfs op een verhoging staan om maar zo ver mogelijk te komen.

Maakt de RDL dus een prima ham/glute oefening en de SLDL een onderrugsloper.

Kijk hier eens http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/deadlift-and-stiffed-deadlift-319929/#post7130845
 
Waarom zou je de SLDL doen als je weet dat je je onderrug naar de klote helpt?:S
 
Waarom zou je de SLDL doen als je weet dat je je onderrug naar de klote helpt?:S

Het is meer een hamstring oefening dan een voor je onderrug. Je moet altijd je rug recht houden als je SLDL doet en je kan je benen een klein beetje buigen als je meer hamstring wil voelen. Ik ga meestal tot mijn knieën met de barbell en dan weer terug.
 
De SLDL is een (slechte) onderrug oefening die dmv het ronden/rechten van je onderrug wordt uitgevoerd.

Ham/glute wordt bij de SLDL voornaamlijk isometrisch belast.

Als je de knieën gaat buigen plaats je de hamstring in een zwakkere positie (verkorting vanaf de knie) en verplaats je het accent dus meer naar de glute.

Uitvoering die jij omschrijft komt meer inde buurt vvan de RDL
 
Laatst bewerkt:
Het is meer een hamstring oefening dan een voor je onderrug. Je moet altijd je rug recht houden als je SLDL doet en je kan je benen een klein beetje buigen als je meer hamstring wil voelen. Ik ga meestal tot mijn knieën met de barbell en dan weer terug.

Waarom zeggen mensen hier dan dat je je rug mag bollen met SLDL?
Ik kan mijn rug ook heel moeilijk recht houden als ik mijn benen stijf houdt.

---------- Post toegevoegd Mon 12 Nov 2012 om 20:37 ----------

De SLDL is een (slechte) onderrug oefening die dmv het ronden/rechten van je onderrug wordt uitgevoerd.

Ham/glute wordt bij de SLDL voornaamlijk isometrisch belast.

Als je de knieën gaat buigen plaats je de hamstring in een zwakkere positie (verkorting vanaf de knie) en verplaats je het accent dus meer naar de glute.

Welke lul heeft die oefening dan uitgevonden?XD
 
Waarom zie je dat sommige oefeningen verdwijnen. Allen jammer dat ze soms weer op duiken :(
 
Waarom zie je dat sommige oefeningen verdwijnen. Allen jammer dat ze soms weer op duiken :(

Toch apart dat mensen die oefening willen doen terwijl ze weten dat het slecht is voor je rug.

Edit:
Misschien weten ze het niet, dan is het verklaarbaar.:P
 
De ouderwetse SLDL

006.jpg


---------- Post toegevoegd Mon 12 Nov 2012 om 20:56 ----------

Toch apart dat mensen die oefening willen doen terwijl ze weten dat het slecht is voor je rug.

Edit:
Misschien weten ze het niet, dan is het verklaarbaar.:P

Mensen gaan zelf varianten bedenken zoals SLDL met een rechte rug, alleen jammer dat na verloop van tijd die variantenonder de oudere naam weer tevoorschijn komen wat voor verwarring zorgt.
 
One-way ticket to snap city
 
Waarom zie je dat sommige oefeningen verdwijnen. Allen jammer dat ze soms weer op duiken :(

Sorry ik houd me nieuwsgierheid volgende keer wel onder controle xd(nee niet ben hier om te leren xd)
 
Back
Naar boven