MuscleMeat

Romanian Deadlift

Bezoekers in dit topic

Santoz

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2004
Berichten
5.259
Waardering
0
Vandaag voor de eerste maal gedaan en ik vind het eerlijk gezegd een beetje een moeilijke oefening, ik wil toch even checken of ik de uitvoering wel onder knie heb.
Het is toch de bedoeling dat je bij het neerkomen je knieën een klein beetje buigt?!
 
nee je moet je benen helemaal stijf houden. goede oefening voor de hamstrings vind ik. zorgen dat je je rug hol trekt tijden de reps, vooral naar voren blijven kijken. als je dit goed uitvoerd voel je m niet in je onderrug. benen dus stijf houden en kont iets naar achter gooien tijdens reps.
succes
 
Ik zou je knieen niet helemaal locken. Bij het neerkomen buig je inderdaad je knieen iets (echt minimaal).
 
Dat dacht ik dus ook al maar ik vind hem daarom dus ook vrij moeilijk.

Ik heb 'korte' hamstrings, zo lukt me bijvoorbeeld de volgende stretchbeweging niet: (ik vind geen juiste foto maar het is dus de beweging met gestrekte benen met als bedoeling de vingertippen de grond te raken) terwijl de meeste mensen dit wel kunnen.

Is het hierdoor dat de oefening me zo zwaar valt, ik heb echt constant de neiging om m'n rug bol te maken.
 
Rugrecht en kont naar achter bewegen, ipv je rug naar beneden te willen brengen. Op deze manier kom je toch niet lager dan net onder de knieen!
Its all about the butt movement!!
 
Benen niet locken! Dan word het een stiffed leg deadlift. Idd wat chewie zegt, kont zo ver mogelijk naar achter en rug rechthouden. Je moet de hams en glutes voelen werken
 
Heb deze oefening ook even geprobeerd in de gym. was wel lastig onder de knie krijgen maar het lukt nu wel. En inderdaad schudden met die kont, anders lukt het niet :D
 
Die kont dus goed naar achter en bij het "barbell nken" echt je hamms en kont aanspannen!
 
Bij een laatste rep kom je niet eens meer fatsoenlijk omhoog
 
Als je al aanleg voor een dikke kont hebt, dan moet je vooral romanians gaan doen met niet gelockte benen :D. Als je je benen wel lockt, pas dan erg op dat je niet gaat bouncen en dat je niet te ver gaat natuurlijk.
 
Je hoeft je benen niet recht te houden. Of je je benen recht houd licht er aan wat je op dat moment wilt accentueren met de RDL.

Hoe verder je je benen buig des te minder de hams doen en des te meer het accent dus op de glute komt te liggen
 
Back
Naar boven