MuscleMeat

Romanian of Stiff (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jamesz

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
660
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
96kg
Vetpercentage
8%
Tis me nog niet helemaal duidelijk wat nu precies het verschil is tussen de Romanian DL en de siff leg DL. Kan iemand me het verschill ff uitleggen :s
 
Laatst bewerkt:
Bij de Romanian DL (of keystone lift) ligt het accent meer op heup/hamstring. Je houd je onderrug recht/hol, en zodra je heup maximaal gekanteld is stop je. Hierdoor komt je niet veel verder als je schenen.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Bij de Stiff legged DL ga je nadat je heup maximaal gekanteld is nog verder met het ronden van je onderrug. Hierdoor komt de stang veel verder.


Persoonlijk vind ik de RDL/Keystone 1 van de beste hamstring oefeningen, en de SDL 1 van de slechtste onderrug oefeningen.
 
Wat is dan een goede onderrug oefening?
 
en nu ik zo lang de Roemeense DL heb gedaan voor de hamstrings en naar de gewone ben overgestapt, blijf ik 'm onwillekeurig zo doen.
Bijv.:
- de staaf leg ik niet terug, maar houd op ergens tussen enkel en scheenbeen
- houd op met de beweging als de rug ongeveer op 45-60 graden hoek is gekomen en ga niet rechtop staan..

Is dat erg? Het hoort een onderrug/gluteus oefening te zijn, de RDL deed ik voor hamstrings, maar ik merk dat de gewone DL nog steeds de hamstrings zeer zwaar belast.. niet zo heel erg, ware het niet dat ik ma squat en standing gluteus doe (middelzwaar benen), wo leg press (vnl quads zwaar) en dan vrijdag de deadlift doe voor de rug... dat is in feite 3x zware benentraining..
En met straks di en do spinning komt dat neer op 5x zwaar benen trainen.. heb ik dan nog puf om zaterdag buiten op de fiets te presteren???

Espi, die een beetje ongerust wordt.. maar het voorlopig wel leuk blijft vinden om zo zwaar te trainen...
 
Originally posted by CrocoDillon
Wat is dan een goede onderrug oefening?

Back raises en reverse hypers
 
de eh..Vorm ziet er HEEL goed uit :D :D :D
 
Originally posted by Vinny
de eh..Vorm ziet er HEEL goed uit :D :D :D

Sexist.. het ziet er echter naar uit dat ze voor beide handen dezelfde positie gebruikt. Ik doe nu een onderhands en een bovenhandse grip en heb verder altijd fietshandschoentjes aan..
Talk zou ook kunnen, maar ik denk dat ze dat bij de sportschool niet leuk zullen vinden ;).

Espi, die maar een miserabele 2 kg kan doen met (reverse) wrist curl (15 hh).
 
Originally posted by Esperantisto

Talk zou ook kunnen, maar ik denk dat ze dat bij de sportschool niet leuk zullen vinden ;).

Talk ? ? ?
 
je weet wel, talk om de handen droger te maken zodat je meer grip op de staaf hebt ;).

Espi, die talk in haar ... strooit om... eh, nee dat willen jullie niet weten :p
 
GATVER!! Waar strooi je die talk nou in Espi?? Zeker voor wat extra wrijving hè :p

3XL, thnx... ik zal die oefeningen in mijn schema proppen :D
 
Waar zou ik het nu nog meer in kunnen strooien om ergens meer 'grip' op te hebben.. ?
laat je fantasie maar eens werken! :p

Espi
 
Je vergeet wat: Espi, die altijd wel een raadsel heeft :p
 
zal het maar ff verklappen: in mijn fietsbroek.. anders drijft die te snel van het zweet en ga ik zo schuiven op het zadel... dus ook daar helpt het om meer 'grip' te hebben ahw (en gewoon om hygiënische redenen).

Espi
 
Gebruik geen talkpoeder bij deadlift!! Talkpoeder maakt de zaak alleen maar gladder

Wat bij gewichtstraining gebruikt word is magnesium carbonaat poeder! Talkpoeder word alleen door sommigen gebruikt op hun benen om de stang makkeleijer te laten glijden met deads
 
aha, dus het is niet hetzelfde. Is MgCO3 dan hetzelfde als kalk?

Espi
 
thnx ik ga de RDL toevoegen op mn beendag!! :thumb:
 
Originally posted by Esperantisto
aha, dus het is niet hetzelfde. Is MgCO3 dan hetzelfde als kalk?

Espi

Nee, koolzuurhoudende kalk isCaCO3
 
ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik deze versie (de originele versie van de RDL) beter vind :

[Abeelding niet meer beschikbaar]

en hier de uitleg van de persoon zelf die het heeft 'uitgevonden', coach Dragomir Cioroslan;

1. Start in the completed deadlift position.

2. Bend the knees slightly.

3. Lower the bar by pushing the hips back.

4. Lower the bar below the knees but not to the platform. Tension must remain on the muscles . Stand on blocks if you want to get lower.

5. The position should be, "SHINS VERTICAL, HIPS BACK, and BACK STRAIGHT".

6. The movement should not be fast but steady and under control all the way.

7. The back must remain straight. The movement is from the hips. The arms remain straight throughout.

8. Breathing: Take a deep breath at the start of the movement and keep the chest up throughout. Hold your breath as you lower and exhale as you complete the movement.

9. Start light to develop the technique and "feel" of the movement.


bron : cable/bar (RIP) guy's site http://www.olympus.net/personal/cablebar/index.htm
 
Deze versie is meer de "power" versie.

Als je goed kijk zie je dat de stang lager komt doordat de knieen meer buigen. Hierdoor komt er extra belasting op de quads, maar qua hamstring aktie veranderd er niets (de beweging in de heup blijft hetzelfde).

Deze vorm is dus wat overall effect aangaat beter quads/hams, maar ik zou als pure hamstring oefening zou toch de keystone variant nemen
 
Back
Naar boven