AndroidHealthClinic

Rommel in vegan suppelementen

Bezoekers in dit topic

papayasalade

Novice
Lid geworden
31 mrt 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
63kg
Hoi hoi!

Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik het zo goed doe.

Ik heb een tijd whey en ook caseïne gebruikt maar omdat ik daarvan last kreeg van mijn buik en meer plantaardig probeer te eten ben ik een tijd geleden begonnen met plantaardige eiwitten. Nu heb ik een tijd erwten eiwit van B&F gebruikt maar dat is natuurlijk geen volledig aminozuurprofiel, daarvoor zou je het moeten mengen met rijsteiwit.

Nu staat rijst er bekend om dat het nogal eens zware metalen bevat en dat je er dus niet teveel van mag eten, en het is dan vanzelfsprekend dat in rijsteiwit ook hogere aantallen zware metalen zouden kunnen zitten. Ik vraag me af of dit ook ergens gecontroleerd wordt?

Bij rijst heb je het risico op zware metalen en bij beide natuurlijk pesticiden die op termijn schadelijk zouden zijn. Nu heb ik overal gezocht en eigenlijk is Silverback proteïn de enige vegan die een labtest op de site heeft staan (Silverback Protein - Plantpower beats whey) en een volledig profiel heeft.

Helaas bevat Silverback gigantisch veel zout en vind ik de smaak persoonlijk niet prettig. Ik vraag me dus af of er hier mensen zijn die er verstand van hebben/weten hoezeer hier op gecontroleerd wordt bij vegan eiwit oid? Ik wil niet jarenlang per ongeluk rommel mijn lichaam in pompen. Alle tips zijn welkom!
 
Ik vraag me echt af waarom er 3 gram zout per 100 gram in zit. Bij normale wei-eiwitten is dit ongeveer 1 gram.
 
Galen Bij ewrten eiwit is het meestal meer dan bij whey maar 3 gram is echt bizar veel inderdaad, nergens voor nodig
 
Als zware metalen in rijst echht zo gevaarlijk zijn zou .....
* waarom zouden winkels het dan morgen verkopen?
* waarom eten wij er zoveel van?
* waarom zijn de chinezen en japaners (aziaren iig ) fan met zovelen?
...

Je zou eigenlijk niet eens meer iets kunnen eten zonder e-nummers of conserveringsmiddelen of bestrijdingdmiiddelen...
Of ademen.. gezien de uitlaatgassen.
Ik debk niet dat je je daar erg druk over moet maken. Maar das mijn mening. ;)

Misschien eens de green protein van XXL proberen. Is een mis en goed te doen.
of anders een jeer Egg protein proberen?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Orangefit! De enige plantaardige shake die goed te doen is qua smaak en sowiezo de beste kwaliteit en 100% natuurlijk
 
Vegan en volledig aminozuurprofiel:o
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Je mag er vanuit gaan dat wanneer je bij een bekendere shop koopt, dat het wel goed zit met vervuilingen.

Alhoewel.. zo zijn we wel eens vaker de mist in gegaan met een eiwit :rolleyes:
 
Ikzelf gebruik de green protein van XXL en heb pas de Pea protein van B&F eens gekocht om te proberen. Dei eerste is heel goed van smaak en lekker, maar mixt niet zo geweldig goed met mijn amandelmelk. De tweede wel. Nu heb ik die ook eens gemengd met de bruine rijst eiwitten van ESN en die mix is nu mijn shake to go...
 

40 euro voor 1 kilogram? Beetje overdreven hé...

Laat trouwens ook zo eens een samplepakket van Silverback besteld. Die smaken zijn echt niet te doen. En de textuur van de appel-kaneel liet me ook kokhalzen. Nee, die skip ik vanaf nu. :)

XXL heeft ook nog de biologische green protein. Zelf nooit besteld en heb, denk ik hier, gelezen dat die er uit gaat.
 
Planten hebben ook gevoel. Planten laten een stressreactie zien wanneer je ze snijdt, communiceren met elkaar bij gevaar etc.

Waarom zou t gevoel van planten minder waard zijn dan dat van dieren?

Ik vind t vegan argument om leed te verminderen onzinnig om die reden. Also, een vegan dieet is niet eens zozeer beter voor het milieu in sommige gevallen.

Dus why would you go vegan?
 
Planten hebben ook gevoel. Planten laten een stressreactie zien wanneer je ze snijdt, communiceren met elkaar bij gevaar etc.

Waarom zou t gevoel van planten minder waard zijn dan dat van dieren?

Ik vind t vegan argument om leed te verminderen onzinnig om die reden. Also, een vegan dieet is niet eens zozeer beter voor het milieu in sommige gevallen.

Dus why would you go vegan?

Acne van zuivel?
 
Ik ga die welles-nietes-discussie niet aan. Vele mensen die een veganistisch eetpatroon aanhouden zijn al prekerig genoeg. En daar doe ik zelf niet aan mee (meer nog, stoort me vaak zelf).

Ik heb die beslissing voor mezelf genomen owv diverse redenen. Maar als ik nu terugkijk op het nemen van die beslissing, is dat gewoon een erg goede geweest. Toen ik ngo vlees en zuivel verbruikte at ik ook gezond, maar ik voelde me zo wel niet. Nu dus wel. Ik voel me een pak beter en vitaler dan ik in jaren gedaan heb.

Nogmaals: ieder zijn ding en zijn eigen beslissing.
 
40 euro voor 1 kilogram? Beetje overdreven hé...

Laat trouwens ook zo eens een samplepakket van Silverback besteld. Die smaken zijn echt niet te doen. En de textuur van de appel-kaneel liet me ook kokhalzen. Nee, die skip ik vanaf nu. :)

XXL heeft ook nog de biologische green protein. Zelf nooit besteld en heb, denk ik hier, gelezen dat die er uit gaat.
Ja is zeker duur maar dan heb je wel echt kwaliteit... Dus daar heb ik het voor over
 
Ja is zeker duur maar dan heb je wel echt kwaliteit... Dus daar heb ik het voor over

Dat heb ik er niet voor over. Da's echt belachelijk duur.


QNT heeft trouwens ook een vegan variant uitgebracht. Laatst eens van kunnen proeven, qua smaak ook enorm goed. Daarnaast is er een vrij nieuw merk "BSFood". Ken het zelf niet, maar hun proteïne poeder is ook vegan. Zelf nog niet geprobeerd, maar een kennis van mij zweert bij dit merk.

Ik raad gewoon aan wat te zoeken en uit te proberen. Dan zie je wel wat kwalitatief is.
 
geef mij maar elke dag veel vlees ,paard is toch wel mijn favoriet ,alleen jammer dat dit zo duur is ,bestaan er geen legbatterijpaarden ? drool:
 
Dat heb ik er niet voor over. Da's echt belachelijk duur.


QNT heeft trouwens ook een vegan variant uitgebracht. Laatst eens van kunnen proeven, qua smaak ook enorm goed. Daarnaast is er een vrij nieuw merk "BSFood". Ken het zelf niet, maar hun proteïne poeder is ook vegan. Zelf nog niet geprobeerd, maar een kennis van mij zweert bij dit merk.

Ik raad gewoon aan wat te zoeken en uit te proberen. Dan zie je wel wat kwalitatief is.
BSFood kon ik niet vinden. QNT even opgezocht en daar zit dus een gevaarlijke stof in. Dus beter betaal je gewoon wat meer voor kwaliteit.

De potentiële gevaren van sucralose.
 
Back
Naar boven