XXL Nutrition

Ron501 Bigger legs Log (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Gaat weer vol Ron, superrr!
We moeten nog steeds een keer samen knallen he.

Hoe gaat ie nu met carb reload dieet? Ik las dat het niet naar wens was gegaan? Klopt dat?
Wat ging er verkeerd?
Dat samen knallehhhh ergens in september doen denk ik. Nog erg veel te doen hier ook qua opleiding en dus huiswerk.
En waar gaan we knallehhh dan? Zag op je FB wel leuke pics voorbij komen van een gym.
Crab Backload gaat aardig, moet het nog even aanzien. Beslis nog niks. ;)
Nice. Nog lekker even bouwen dus.

Ja ik wil met name mijn benen goed hebben. Massa mag altijd overal wel bij. Maar benen zijn het belangrijkste. Dan de rug en schouders. :D
 
Is cool, september prikken we dan wel een keer.
Ik train nu veel bij sport2move in Medemblik, is ook van Bart van Train4Less/Bodyaction.
Traint wel lekker daar.

Maar tussenin treffen in Schagen kan ook natuurlijk.

Maak je carb loading niet te moeilijk he, laat je niet gek maken.
Het is net als je laatste weken van je prep, depleten, extra vet en vocht er uit en weer laden.

Ik pak de benen nu ook extra aan, lekker doorknallen op de quads op volume en extra benendagen, werkt lekker, blazen lekker op nu.
 
Beentjes


Okay vandaag even de beentjes. De PR's van ReNeetje heb ik als uitgangspunt genomen voor de frontsquat attack.

Front squats warmup 1x10x40kg, 1x8x60kg. En dan de aanval 5x5 met 80kg. De 4e set rep 4 en 5 met steun of liever gezegd geschreeuw van omstanders eruit geperst.
De 5e set dus met angst en beven aangevangen. Wonder boven wonder ging die laatste set easy peasy. :D
Volgende keer 90kg. Neetje kom op he, aanvallen dat getal. :thumbs:
Legextensions 1x12x50, 1x12x60 en 2x10x70kg
Legpress upside down in smithmachine (liggende op de grond en met je voeten de stang uitdrukken) 2x12x80 & 2x12x120kg 5x50kg helemaal uitgeput.
Legpress 1x10x150, 1x10x200, 1x10x250kg
Staand legcurl 3x10x10kg
SLDL 3x10x60kg squeezzzzz die glutes.
Seated calf presse 4x15x25kg
Staand claf raises BW 15+reps 3 sets

Lekker kapot en de volgende keer front squat met 90kg :eek:
 
Mooie benen training Ron, lekker. Nu genieten van volle lamme pootjes.
Lekker groeien die pilaren!

go for it.

---------- Toegevoegd om 23:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:00 ----------

Mooie benen training Ron, lekker. Nu genieten van volle lamme pootjes.
Lekker groeien die pilaren!

go for it.
 
Nou, echt netjes hoor Ron :bow:. Ik laat me niet gek maken en hou me aan mijn eigen opbouw van FSQ, maar mag blij zijn met mijn doel van 73 over 2 weken. En 80 ga ik (nog) niet halen.
 
Ieder op zijn eigen tempo. :D ik ga eerst maar voor de helft, als ik weer fsq kan doen, oke?

Lekker die pootjes aangepakt hoor Ron! Groeien ze al? lijkt me toch wel met die trainingen?
 
Mooie benen training Ron, lekker. Nu genieten van volle lamme pootjes.
Lekker groeien die pilaren!

go for it.
Thanks.
Nou, echt netjes hoor Ron :bow:. Ik laat me niet gek maken en hou me aan mijn eigen opbouw van FSQ, maar mag blij zijn met mijn doel van 73 over 2 weken. En 80 ga ik (nog) niet halen.
Probeer je op te naaien, maar gaat me niet lukken denk ik. Ik dacht een beetje competite aangaan met Reneetje kan geen kwaad. Doet wel verrotte zeer op de koppen van mijn schouders, maar no pain no gain. :D
Ieder op zijn eigen tempo. :D ik ga eerst maar voor de helft, als ik weer fsq kan doen, oke?

Lekker die pootjes aangepakt hoor Ron! Groeien ze al? lijkt me toch wel met die trainingen?

Zo is het ook ieder zijn eigen targets. En zwaar trainen is niet de manier in bodybuilding Wereld. Je moet groeien en vwb dat groeien, mijn poten luisteren daar niet naar.
Ga nu weer enkele weken 1x per week traininen. En dan om en om 4-6 weken ėėn keer en twee keer per week. Ze zullen toch een keer gaan groeien. :eek:
 
Ha ha, ik vind het op zich wel lachen een beetje competitie maar laat me uiteindelijk niet opnaaien ;)
Die pijn herken ik wel, je schouderkoppen moeten toch wennen aan de barbel, net als je nek/traps aan squat moest wennen.
 
Ha ha, ik vind het op zich wel lachen een beetje competitie maar laat me uiteindelijk niet opnaaien ;)
Die pijn herken ik wel, je schouderkoppen moeten toch wennen aan de barbel, net als je nek/traps aan squat moest wennen.

Jammer hahaha. En met back-squat doe ik nu low-bar.

---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:04 ----------

De kogels.

Warmup 2x12 seated side raises met 8kg
Seated side raises 2x10x12kg & 2x10x14kg
Smithmachine shoulder presses 6 reps 20, 30, 40, 50 & 4x60kg :eek:
Machine shoulder presses 10 reps 40, 50, 60 & 70kg :eek:
Front raises 10 reps 12, 14, 16 & 18kg
Upright row's 10 reps 23, 33 & 43kg die laatste was wel heavy
Bent over rear delt raises 3x12x12kg ss Bent over incline seat side raises 3x12x14kg
Rope face pulls 3x12x35kg
Dumbbell rear delt raises 3x12x18kg super oefening vind ik dit.

heerlijke training en totaal kapot. :flexbiceps:
 
Chestday & Triceps

BigGym Den Helder.

Flat bench free weight machine (gewichten zijn per kant, dus x2 ;) ) WU 10kg, 20, 40, 50 en 60kg yeahhh pr.
Flat dumbbell fly's 14, 18 & 22kg
Incl bench press free weight machine 1 set 40kg en 3 sets met 70kg giga pomp
Cable cross bent over 4 sets 28kg beide zijde.
Peck deck 4x66kg.

French press EZ-bar 25, 2x30kg
Machine pushdown 4x55kg
Rope pushdown 21, 28, 2x35kg
One arm dumbbell overhead 6, 2x8kg
Franch press dumbbell 3x18kg

Toen was ik op.
 
Back & Sholder

Eergisteren getraind met een fysiotherapeut en atleet. Hij is, weliswaar op afstand, begeleidt met zijn voeding.
Eindresultaat een rete strak lijf 7% overal. Rug, schouders, buik, armen zien er droger uit.
Hij is gewend om zwaar te trainen en ook hard op de focus.
Overigens is hij een top fysio die vooral bekend staat om zijn resultaten bij mensen die eigenlijk uitbehandeld zijn. Hij pakt mij ook wel eens aan en dan is het niet zachtjes. Handdoek voor het bijten en dempen van het geluid is dan echt nodig. :eek:

Warmup 3 sets BOR wide grip naar tepel toe.
Start training.
Wide grip pulldown, voorspannig schouders laag en schouderbladen naar elkaar getrokken. 1e set 50kg 2e en 3e set 55kg.
Daar waar hij normaal 80kg-fullstack gaat, had hij nu moeite om de set af te maken.
Voelde nu voor het eerst spanning en het vol raken van zijn lats. ;)

Reversed grip pulldown, maximale rek en zo small mogelijk trekken tot borst. 3 setjes 50kg.
Ook hier minder gewicht maar meer actie. En verzuring van zijn onderarmen, had hij nog nooit meegemaakt.

One arm dumbbell ROW, bijna 90 graden gebogen en de actie is zeg maar vanuit de diagonaal net iets voorbij de schouder en dan richting de lats trekken. Geen rotatie van de romp. 18, 20 en 22kg
Normaal pakt hij 40kg en dan vanuit rustpunt trekken. Maar nu al verzuurd met 20kg

Laatste oefening Deadlifts. Hij voerde deze hoog in de hurkhouding en ronde af met een soort goodmorning.
Dus hier de totale uitvoering in delen hersteld. Is altijd goed als er iemand meekijkt. :D

Schouders

Dumbell presses 20, 22, 24kg
Seated side raises 8, 10, 10kg
Plate front raises 3 drop setjes 20, 15 & 10kg
Bent over side raises 3 setjes 12kg
Rope face pulls 3 sets 25kg

Geweldige training en veel van elkaar geleerd en hij wellicht nog meer.
Waarom schrijf ik dit nu?
Mensen met kennis van het bewegingsapparaat bv een fysio therapeut is niet per definitie bekend met hoe een oefening uitgevoerd moet worden. Sterker nog mijn ervaring leert me dat mensen met theoretische kennis zich in de war laten brengen door hun eigen beperking om niet out of the box te denken.
Deze atleet vond het een super ervaring. Met 50% minder gewicht een 100% actieve training en hij had nog nooit zo hard getraind. En dat vind ik dan weer heel leuk.
Probeer gewoon eens de actie net iets anders te leggen. Denk na over je manier en of dit wel de juiste manier is. Bekijk en voel hoe je spier werkt tijdens een oefening. Wees kritisch en train hard.
Gewoon even my two cents, peace.
 
Klinkt goed Ron, zo'n wisselwerking :)
 
Beentjes

Vandaag de beentjes maar weer eens pakken. Besluit genomen om 4/6 weken twee maal per week de benen te pakken en dan 4/6 weken eens in de week. Zo kunnen de spiertjes ontspannen en kan ik kijken of dit wat uithaalt.

Warmup met legextensions 3x15x40kg, lekker de bloedsomloop op gang laten komen.
Squats in smithmachine 60, 80, 100 en 5x5 120kg
Legpress 100, 150, 200, 150, 100kg
Squat machine 40, 80, 80kg
SLDL 60kg 3 sets
Liggende legcurls 30kg 3 sets en single leg 18kg 3 sets
Seated calf raises 30, 50, 50kg
Staand calf raises 30, 50, 50, 50, 50kg

En toen was het wel klaar.​
 
Lekker even die benen aangepakt.
ben benieuwd wat het voor je doet met je pootjes.. zullen vast wel groeien. :)
 
Nog altijd op carb back loading, Ron? Merk je resultaat?
 
Nog altijd op carb back loading, Ron? Merk je resultaat?

Ja nog steeds met CBL bezig, maar vind de resultaten minimaal. Ik denk er nu over om weer terug te stappen naar het normale. En af en toe eiwitdagen ertussen plannen om zo mijn vet% in toom te houden.
Vind het wel jammer eigenlijk, leek een goed gebouwd plan.
 
Tja.. niet alles werkt voor iedereen.
Misschien is CBL wel niets voor jou en ga je beter op een gewoon ritme?
 
Je bent er nu een hele tijd mee bezig, en als je er dan geen positief gevoel over hebt, en je ziet niet veel resultaten dan is het misschien tijd om je conclusies te trekken. Maar je hebt het wel een eerlijke kans gegeven in ieder geval...
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven