AndroidHealthClinic

Ron501 Bigger legs Log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Begin maar vast met eten haha
Laat je nog iets weten?
Tuurlijk laat ik nog wat weten.
En dat eten, ik ga zeker niet bulken. Gewoon voeding continu in de gaten houden en bijstellen.
Lean-bulken noemen ze dat toch. Ik wil max 12% zitten om mijn weg terug maximaal te benutten voor de definitie van de benen.
Zodat ik daar het minste verlies.
 
Om de spier op te warmen en te vermoeien.
Ik zou me nog voor kunnen stellen dat je voor het benchen je triceps voorvermoeid zodat je meer je borst aanpakt, maar van deze zie ik niet helemaal de logica. (Gaat hier over pre-exhaustion toch?)
 
Ik zou me nog voor kunnen stellen dat je voor het benchen je triceps voorvermoeid zodat je meer je borst aanpakt, maar van deze zie ik niet helemaal de logica. (Gaat hier over pre-exhaustion toch?)
Yep pre-exhaustion en ervoor zorgen dat er alvast meer bloed in de borst stroomt.
En de peck-deck gaat meer voor de rek. Waar je het dan met name voelt is bij de volledige extensie van de bench press.
Gewoon eens doen en ervaren wat het is. Ik vind het lekker en voel veel meer van mijn BP.
 
Tuurlijk laat ik nog wat weten.
En dat eten, ik ga zeker niet bulken. Gewoon voeding continu in de gaten houden en bijstellen.
Lean-bulken noemen ze dat toch. Ik wil max 12% zitten om mijn weg terug maximaal te benutten voor de definitie van de benen.
Zodat ik daar het minste verlies.
12% kan je prima op gainen
Hou je geen logje voor jezelf dan kan je rustig bouwen en beter herstellen...enfin kijk maar...
 
12% kan je prima op gainen
Hou je geen logje voor jezelf dan kan je rustig bouwen en beter herstellen...enfin kijk maar...
Ik ben niet zo'n logger. Vind het ook vervelend om alles te noteren.
Houdt wel mijn voeding bij. Maar niet hoe ik me voel en hoe druk ik het heb gehad en wat de training was etc.
 
Yep pre-exhaustion en ervoor zorgen dat er alvast meer bloed in de borst stroomt.
En de peck-deck gaat meer voor de rek. Waar je het dan met name voelt is bij de volledige extensie van de bench press.
Gewoon eens doen en ervaren wat het is. Ik vind het lekker en voel veel meer van mijn BP.
Duidelijk, thanks! Het is niet echt mijn manier van trainen, dus vandaar dat ik wat doorvraag en er wat van op kan steken.
 
Duidelijk, thanks! Het is niet echt mijn manier van trainen, dus vandaar dat ik wat doorvraag en er wat van op kan steken.
Blijven doen hoor, worden we beide wijzer van.
 
Zalige beentraining afgerond.

Leg extension SS Legcurl 20x 40kg ss 20x 40kg / 15x 70kg ss 15x 55kg / 15x 70kg ss 15x 55kg / 15x 40kg ss 15x 40kg
Squats 20x 50kg / 12x 90kg / 12x 90kg / 15x 50kg
Legpresses 20x 150kg / 15x 200kg / 15x 250kg / 15x 150kg
Walking lunges 3x 16 passen met 2 10kg dumbbells
DL 10x 60kg / 10x 100kg / 8x 140kg / 10x 140kg (rep pr)
Seated calf raises 4 x 15
Standing calf raises 4 x 15
 
Peww, flink volume. Vooral die DL. Geen cardio meer nodig :)
 
Wat vind je coach Ray van je brouwsel?
Bij Ray geweest en mijn schema besproken vooral de manier van trainen.
Borst, benen, borst, benen, borst en weer herhalen.
Schouders, rug, armen en buik stop ik ergens bij. Hoe heb je al kunnen lezen.
De methode wordt voor borst heavy, medium, low en voor benen heavy en medium.
Ik train vooral op gevoel en minder op rep en set range. Wat ik noteer is meer een mogelijkheid en werkt meer als houvast.
Mijn borst reageert in ieder geval goed hierop. Benen vind ik lastig te bepalen nu.
Voorlopig ga ik dit 2 maanden uitvoeren en kijken wat er gebeurt. Bodybuilden is toch zoeken naar methodieken die werken.
En het is altijd uniek van persoon tot persoon.
 
Bij Ray geweest en mijn schema besproken vooral de manier van trainen.
Borst, benen, borst, benen, borst en weer herhalen.
Schouders, rug, armen en buik stop ik ergens bij. Hoe heb je al kunnen lezen.
De methode wordt voor borst heavy, medium, low en voor benen heavy en medium.
Ik train vooral op gevoel en minder op rep en set range. Wat ik noteer is meer een mogelijkheid en werkt meer als houvast.
Mijn borst reageert in ieder geval goed hierop. Benen vind ik lastig te bepalen nu.
Voorlopig ga ik dit 2 maanden uitvoeren en kijken wat er gebeurt. Bodybuilden is toch zoeken naar methodieken die werken.
En het is altijd uniek van persoon tot persoon.

Heavy medium light op gevoel? Maak je voor jezelf geen berekening? dan kun je mooi naar je piek werken
Dat gaat je veel opleveren. Anders alles uit je hoofd is ook zoon gedoe.
Ik kijk uit naar je resultaten...Succes Ron...Goed bezig man!!
 
Heavy medium light op gevoel? Maak je voor jezelf geen berekening? dan kun je mooi naar je piek werken
Dat gaat je veel opleveren. Anders alles uit je hoofd is ook zoon gedoe.
Ik kijk uit naar je resultaten...Succes Ron...Goed bezig man!!
Ik pak wel mijn piek. En opschrijven ga ik over nadenken.
Ik heb het in het begin gedaan en dat werd een soort obsessie voor me. Waardoor ik meer bezig was met de notitie dan met de oefeningen zelf.
Wat ik nu bijvoorbeeld doe is BP op heavy dag 5x5x80kg en ja ik weet het dat moet zwaarder. Medium pak in decline met 70kg en op de lichte dag pak ik dumbbell presses tot 30kg. En als ik meer kan pakken zonder dat dit een uitputting wordt dan doe ik dat. En dit is met name wat ik bedoel op gevoel trainen.
Maar ik heb alles wel in mijn hoofd zitten.
 
Ik pak wel mijn piek. En opschrijven ga ik over nadenken.
Ik heb het in het begin gedaan en dat werd een soort obsessie voor me. Waardoor ik meer bezig was met de notitie dan met de oefeningen zelf.
Wat ik nu bijvoorbeeld doe is BP op heavy dag 5x5x80kg en ja ik weet het dat moet zwaarder. Medium pak in decline met 70kg en op de lichte dag pak ik dumbbell presses tot 30kg. En als ik meer kan pakken zonder dat dit een uitputting wordt dan doe ik dat. En dit is met name wat ik bedoel op gevoel trainen.
Maar ik heb alles wel in mijn hoofd zitten.

Ik bedoel geen logje maar bv heavy 5x5 80% 1RM, Medium 5x8 70% 1 RM en Light 5x10 60% 1 RM
in een Exel bestandje en elke week 1kg (of 2,5kg) verhogen
Borst verhoog je dan met 1kg en Squads met 2,5kg
Dat bestandje zet je in je Ipad en neem je mee naar de sportschool
Dat werkt perfekt....evt je rusttijden erbij...
 
Ik pak wel mijn piek. En opschrijven ga ik over nadenken.
Ik heb het in het begin gedaan en dat werd een soort obsessie voor me. Waardoor ik meer bezig was met de notitie dan met de oefeningen zelf.
Wat ik nu bijvoorbeeld doe is BP op heavy dag 5x5x80kg en ja ik weet het dat moet zwaarder. Medium pak in decline met 70kg en op de lichte dag pak ik dumbbell presses tot 30kg. En als ik meer kan pakken zonder dat dit een uitputting wordt dan doe ik dat. En dit is met name wat ik bedoel op gevoel trainen.
Maar ik heb alles wel in mijn hoofd zitten.

Ik bedoel geen logje maar bv heavy 5x5 80% 1RM, Medium 5x8 70% 1 RM en Light 5x10 60% 1 RM
in een Exel bestandje en elke week 1kg (of 2,5kg) verhogen
Borst verhoog je dan met 1kg en Squads met 2,5kg
Dat bestandje zet je in je Ipad en neem je mee naar de sportschool
Dat werkt perfekt....evt je rusttijden erbij...
 
Slechte wifi is dubbele post
 
Ik bedoel geen logje maar bv heavy 5x5 80% 1RM, Medium 5x8 70% 1 RM en Light 5x10 60% 1 RM
in een Exel bestandje en elke week 1kg (of 2,5kg) verhogen
Borst verhoog je dan met 1kg en Squads met 2,5kg
Dat bestandje zet je in je Ipad en neem je mee naar de sportschool
Dat werkt perfekt....evt je rusttijden erbij...
Aha nu volg ik je. Zoals je aangeeft pak ik het wel op ja.
Enkel niet op de procent afgestemd van mijn 1RM.
100kg is mijn 1RM van een paar maanden terug, dus ik zit er wel aardig op zeg maar.
Dit is ook zo bewust zo gekozen. Maar kan ook zomaar verschillen. Ligt er ook maar aan hoe ik me voel die dag.
En dan zou het zonden zijn als je jezelf tekort doet door strict naar de cijfers te kijken.
Mijn rust bepaal ik dmv mijn hartslag in de gaten te houden.

Ik waardeer je mening en vind het fijn dat je dit bespreekt (beschrijft) met me.
Hoop niet dat je me al te eigenwijs vind. In basis zitten we op dezelfde lijn. :exactly:
 
Laatst bewerkt:
Maandag was het borst & triceps dag.

Machine fly's 4 sets 15, 10, 10, 10 reps gewocht oplopend naar 70kg
BP 1 setje warmup 10x40kg daarna werkset 5x5x80kg
Incline dumbbell fly's en elleboog naar binnen draaiend 4 setjes 10-12 reps 14, 16, 18 & 22kg
Machine presses 4 sets 65kg puur voor de pmp en squeezzzzzzzzz

Liggend EZ-bar overhead extension ss liggende dumbbell extensions 4 sets 30kg en 8kg dumbbells
Cable straight bar triceps extension 4 sets oplopend naar 55kg
Rope cable extensions 4 sets olopend naar 45kg
One arm rope kickback 4 sets 5kg burn baby burn

Dinsdag beentjes.

Seated calf raises 4x15x25kg
Calf raises in legpress machine 4x12x100kg
Squats warmup 10x40kg, 10x60kg daarna werkset 5x90kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x140kg
DL 10x60kg, 10x100kg, 10x120kg, 5x140kg, 5x160kg daarna 180kg geprobeert en kreeg deze 5cm van de grond, damn.
Leg extension SS Legcurl 2x10x40kg daarna 3x10x60kg 5sec op de negatieve beweging.
Seated leg curl 12x40, 2x12x60, 12x40kg
Nog even afgesloten met biceps curls.
EZ-bar curls 4 sets 10 reps laatste met 40kg
Dumbbell curls met handpalm naar voren de gehele ROM. 4x10x10kg

En nu thuis uitrusten.
 
Netjes weer. Squats zijn best zwaar, daar moet je toch wel dikke poten voor hebben/krijgen?
 
Volgende keer 5 x 170 Ron!! Netjes!!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven