XXL Nutrition

Ron501 Bigger legs Log (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
veel succes ron :thumbup:
86 kg @ 7% das heel netjes
 
Ik denk dat Ron een tevreden man is.
 
^+1 denk t ook wel! :cool:
 
20170924_073444133_iOS.jpg
Update. 2e Masters 50+ Ik heb een RonOldie 3.0 neergezet en ben daar super trots op.

Even de dag doornemen.
Mijn trainer/vriend was ziek en had zich afgemeld. Dit betekende dat ik de andere atleten (ieder geval 2 van de 3) moest begeleiden en preppen voor de show.
Ik heb het gedaan om de ervaring van deze twee een positieve te laten zijn en omdat we een team zijn.
Mijn eigen wedstrijdvoorbereiding was derhalve iets minder maar zeker niet de reden van mijn tweede plek.

Mijn line-up was twee man. Dan zullen er direct mensen zijn die dit negatief uitleggen, door te stellen dat je dan als laatste bent geëindigt.
Ik vind en zie dat anders. We stonden met z'n tweeën omdat er geen 50 plussers zijn die zich goed genoeg vinden voor het podium of om welke andere (meestal de angst voor de prep of het niet kunnen blijven volgen van strenge voeding en cardio) dan ook.
Ik ben zoals gezegd meer dan tevreden omdat mijn bovenlijf enorm vooruit is gegaan.
Ik stond uiteindelijk op 87kg op de wedstrijd. Bijna 9 kilo zwaarder dan mijn vorige. Mijn benen toonde meer lijnen.

Tijdens de voorbereiding op de dag zelf heb ik meerdere juryleden bezocht en gesproken.
Omdat ik denk dat dit de atleten als voordeel kunnen gebruiken. De jury weet immers wie er gebracht worden op de wedstrijd.
Blijkens 1e plek junioren, Best Posing award en best performer is dat niet negatief gebleken.
Na "mijn" wedstrijd heb ik bij één jury nagevraagd wat ze van mij vond.
Ze was verbaast over mijn verbetering op rug, schouders, wijdte, armen en borst. :eek::cheer:
Maar dat ik aan mijn benen nog wel wat werk te doen had. Zoals jullie wel kunnen weten (als je me volgt hier) is me dat meer dan duidelijk.
Ik heb dit ook besproken en ze gaf me als tip om deeptissue massage of bindweefsel massages te laten uitvoeren.
En om dagelijks met een massage roller/staaf te gaan werken. Dit zal ik dus zeker gaan inplannen.

Bottum line.
Ik ben trots op mijn 2e plek. En ik zie dat niet als laatste plaats.
Mijn directe tegenstander had gewoon mooiere benen.
 
Mooie prestatie Ronneman alweer verbeterd
Dat is sowieso geweldig...

Congrats...:bow: :thumbs:
 
Heel netjes ja, superfysiek hoor Ron (zag ik ook op facebook) :thumbs:
 
Top prestatie Ron! Routine zag er super uit! :thumb:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Goeie guns! :eek: En goed gedaan man, je bent dus maar een van de twee die door de voorbereiding voor de masters klasse zijn gekomen. Ja, je wist al dat de benen een moeilijk punt waren, maar wel een originele suggestie om iets met tissue massage te gaan doen voor een volgende keer. Die had ik nog nooit gehoord.
 
Goeie guns! :eek: En goed gedaan man, je bent dus maar een van de twee die door de voorbereiding voor de masters klasse zijn gekomen. Ja, je wist al dat de benen een moeilijk punt waren, maar wel een originele suggestie om iets met tissue massage te gaan doen voor een volgende keer. Die had ik nog nooit gehoord.

Thanks voor het compliment. Mijn armen en schouders gaan prima.
Benen zijn inderdaad mijn grootste obstakels. En er zit al ruim verbetering in. :o

Klasse, Ron, je blijft continu progressie maken

Dat is ook waar het om draait. Progressie kost echter bloed (zw)eet en tra(i)nen.
En samen met mijn coach/vriend zijn we verbaast over de enorme vooruitgang in combinatie met mijn leeftijd hahaha.:thumbs:
 
Line-up in de bodybuilding II klasse. Geen gewichts-klasse, enkel lengte 173 - 179 cm.

2rm48hv.jpg


Ik sta dus geheel links. Wat ik zie, en ik ben natuurlijk niet echt objectief, is een tekort aan beenontwikkeling.
En wat ga ik daaraan doen??

Een trainingscyclus van 2 weken voor een periode van minstens 3 maanden.
Week 1, ma-wo-vr.
Quads-schouders, quads-rug, quads-borst.
Week 2, za of zo, ma-wo-vr.
Armen-kuiten-hams, quads-schouders, quads-rug, quads-borst.

Heb je ideeën spui ze dan gerust
 
Geen idee of je met 3 x pw quads er mee gaat komen. Welke oefeningen ga je doen en welke intensiteit etc? Hier valt weinig over te zeggen nl.

Vind het lastig te zeggen wat zou kunnen werken daar ik er zelf weinig voor hoef te doen.

Squat /lp zwaar (basis zwaar) en assist 8 tot 15 reps x ? Sets.
 
Kies een oefening waar je massa mee bouwt..lijkt mij SQ en heavy-light-Medium....of DUP

Je kan ook eod SQ dus 4x/wk maar wel licht beginnen zodat je kan wennen bv 50-60% 1RM
en dan elke week opvoeren
Er zijn veel SQ programma's ook hypertrophy varierend in intensiteit en volume...dus kracht en massa
kom je bij DUP uit denk ik

http://www.jmaxfitness.com/blog/daily-undulating-periodization/
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet zoveel bijdragen, maar vind jou wel de beste abs van de line-up hebben. Goede diepe blokken! En je benen zijn in verhouding lang, dan valt de massa die er is ook nog relatief tegen. Helemaal rechts is ook een ouwe baas toch? Ook een prima shape.
 
Geen idee of je met 3 x pw quads er mee gaat komen. Welke oefeningen ga je doen en welke intensiteit etc? Hier valt weinig over te zeggen nl.

Vind het lastig te zeggen wat zou kunnen werken daar ik er zelf weinig voor hoef te doen.

Squat /lp zwaar (basis zwaar) en assist 8 tot 15 reps x ? Sets.
&
Kies een oefening waar je massa mee bouwt..lijkt mij SQ en heavy-light-Medium....of DUP

Je kan ook eod SQ dus 4x/wk maar wel licht beginnen zodat je kan wennen bv 50-60% 1RM
en dan elke week opvoeren
Er zijn veel SQ programma's ook hypertrophy varierend in intensiteit en volume...dus kracht en massa
kom je bij DUP uit denk ik

http://www.jmaxfitness.com/blog/daily-undulating-periodization/

Voor de oefeningen wordt het;

Eén dag Legpress ss walking lunges 7/8 sets 15reps/steps en leg extensions 7 x 10 reps met 10 seconden rusten tussendoor en een 3x dropset, dus 3x verlagen in gewicht.
Tweede dag Schuine Hacksquat Machine 6 sets 10 reps diep, 6 sets legpress en 4 sets BW sissysquat.
Derde dag squats 5x5 kracht, legpress 10 sets.

Alles op gewicht wat ik net aan kan pakken behalve de squats die gaat 2 opwarmsets en dan 5x5 werkgewicht en elke week 5kg omhoog.

Ik kan niet zoveel bijdragen, maar vind jou wel de beste abs van de line-up hebben. Goede diepe blokken! En je benen zijn in verhouding lang, dan valt de massa die er is ook nog relatief tegen. Helemaal rechts is ook een ouwe baas toch? Ook een prima shape.

Yep geheel rechts is een teammaat van BeastMob Gymgear Freddy en hij is de 60 jaar A-atleet en al eens wereldkampioen geweest.
En thanks voor het compliment.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven