MuscleMeat

Ron501 Bigger legs Log (8 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik lees bij de rep range alleen het excentrische gedeelte. Hoe zit het met het concentrische en de pauze bij het makkelijk punt in de beweging?

Misschien is een omschrijving als bv 2-1-4 duidelijker. (In dit geval 2 sec concentrisch, 1 sec stop, 4 sec excentrisch).
 
Ik lees bij de rep range alleen het excentrische gedeelte. Hoe zit het met het concentrische en de pauze bij het makkelijk punt in de beweging?

Misschien is een omschrijving als bv 2-1-4 duidelijker. (In dit geval 2 sec concentrisch, 1 sec stop, 4 sec excentrisch).
Ga ervan uit dat het tempo van de concentrische fase zo explosief mogelijk is en dan hooguit 1 sec hold.. (in het geval van Ron zijn training).

Persoonlijk hou ik ook wel van langere concentrische bewegingen.
 
Intens is goed. Trainingstijd zegt niet alles.
Ach het was evengoed een uurtje. Maar het was ook intens. :p

Ik lees bij de rep range alleen het excentrische gedeelte. Hoe zit het met het concentrische en de pauze bij het makkelijk punt in de beweging?

Misschien is een omschrijving als bv 2-1-4 duidelijker. (In dit geval 2 sec concentrisch, 1 sec stop, 4 sec excentrisch).
Dat heb ik een tijdje geleden gedaan en toen was ik ook een volle pagina kwijt met uitleg. :thumbs:
En nu gepoogd het simpel te houden. Maar het is zoals hieronder door Marvin aangegeven. :bow:
Ga ervan uit dat het tempo van de concentrische fase zo explosief mogelijk is en dan hooguit 1 sec hold.. (in het geval van Ron zijn training).

Persoonlijk hou ik ook wel van langere concentrische bewegingen.
Dat explosieve is er wel uit in de laatste set hoor. :fire:

Dit is de Y3T training van Neil Hill.
Een 4 weken training met week 1, 2 sec excentrisch. Week 2, 4 sec excentrisch. Beide hebben de focus op Myofibrillar hypertrophy.
Week 3 geeft een verhoging in de rep range zo rond de 18 en de beweging is 1.1.1.1. (nee ga ik niet uitleggen :p).
Week 4 gaat de rep range naar 20+ tot 60-80 en de oefeningen in super of giant sets en ook dropsets. Beide hebben de focus op Sacroplasmis hypertrophy.

Nu weet je iets van de achterliggende gedachtes binnen deze methodiek.
 
Ach het was evengoed een uurtje. Maar het was ook intens. :p
Prima toch? Ik ben meestal ook rond een uur bezig maar dan wel echt intensief aan het trainen en niet half op de telefoon bezig en maar wat doen ondertussen. Er zijn ook kenissen van me die drie uur trainen (in de sportschool) maar niet met dezelfde intensiteit. Die houden mijn trainingsintensiteit echt geen drie uur vol, dat is wel gebleken na een keer samen trainen een jaar geleden. Ze vroegen me na een kwartier al of ik wel helemaal goed was in m’n hoofd met die korte pauzes...:D
 
Prima toch? Ik ben meestal ook rond een uur bezig maar dan wel echt intensief aan het trainen en niet half op de telefoon bezig en maar wat doen ondertussen. Er zijn ook kenissen van me die drie uur trainen (in de sportschool) maar niet met dezelfde intensiteit. Die houden mijn trainingsintensiteit echt geen drie uur vol, dat is wel gebleken na een keer samen trainen een jaar geleden. Ze vroegen me na een kwartier al of ik wel helemaal goed was in m’n hoofd met die korte pauzes...:D
Hahaha sommige noemen mij een beest. De meeste willen niet met me trainen. Die willen liever ouwehoeren en net doen alsof ze dedicated bezig zijn. :thinking:
Ik deed een paar weken geleden voor hoe je het meest uit een pulldown haalt. Hoor hem er nu nog over ouwehoeren met andere. :roflol:
 
Hahaha sommige noemen mij een beest. De meeste willen niet met me trainen. Die willen liever ouwehoeren en net doen alsof ze dedicated bezig zijn. :thinking:
Ik deed een paar weken geleden voor hoe je het meest uit een pulldown haalt. Hoor hem er nu nog over ouwehoeren met andere. :roflol:
Zo moet dat ook. Trainingstijd is tijd om te trainen, niet om te lullen of om met je smartphone te spelen. De rust tussen de sets zit ingeprogrammeerd in mijn smartwatch.
 
De rust tussen de sets zit ingeprogrammeerd in mijn smartwatch.

Heb jij niet meer rust nodig tussen bv squat, deadlift sets dan tussen biceps curls, triceps extensions?

Tevens zal je door welke omstandigheid ook de ene dag meer of minder hersteltijd nodig hebben dan de andere dag.

Vaste hersteltijd tussen sets is imo daarom contra productief.
 
Heb jij niet meer rust nodig tussen bv squat, deadlift sets dan tussen biceps curls, triceps extensions?

Tevens zal je door welke omstandigheid ook de ene dag meer of minder hersteltijd nodig hebben dan de andere dag.

Vaste hersteltijd tussen sets is imo daarom contra productief.
Is voor iedereen en elke spiergroep en intensiteit inderdaad anders.
Vaste rustmomenten is ook een manier om spierconditie te verhogen dus niet enkel recupereer tijd voor kracht.
Ben je puur op kracht bezig dan gewoon luisteren naar je lichaam. :thumbs:
Ik gebruik net als Rook een vaste tijd voor elke spiergroep. Althans in deze methodiek van Neil Hill.
 
Heb jij niet meer rust nodig tussen bv squat, deadlift sets dan tussen biceps curls, triceps extensions?

Tevens zal je door welke omstandigheid ook de ene dag meer of minder hersteltijd nodig hebben dan de andere dag.

Vaste hersteltijd tussen sets is imo daarom contra productief.
Tussen de BP en OHP (compounds) sets zit 2 of 2,5 minuut rust. Tussen de isolations 1 minuut. Op gevoel doe ik het niet. Is dat contra productief? Is hoe ik me voel altijd een goede indicatie? Ik denk van niet.
 
Rust...tja wat is goed? Ik hou zelf 1 a 1,5 minuut aan bij sets van 12 reps.
Bij deadlift en squat moet ik af en toe iets smokkelen. Ik gebruik een trainings app die na de set automatisch 60 sec aftelt.
Zo doe ik ook gemiddeld 45 min over een traing
 
Rust...tja wat is goed? Ik hou zelf 1 a 1,5 minuut aan bij sets van 12 reps.
Bij deadlift en squat moet ik af en toe iets smokkelen. Ik gebruik een trainings app die na de set automatisch 60 sec aftelt.
Zo doe ik ook gemiddeld 45 min over een traing
Voor compounds zou ik toch gaan voor iets meer rust en minder reps (zwaarder dus).
 
Is hoe ik me voel altijd een goede indicatie? Ik denk van niet

Is idd zoals Ron aangeeft afhankelijk van je doel.

Ik ga ervan uit dat kracht en massa het doel is en dan is luisteren naar het lichaam imo superieur aan de klok, dus productiever. Uiteraard is het uiteindelijke doel een prettige training en om dit te bereiken zal voor de ene persoon ‘het gevoel’ belangrijk zijn en voor de ander ‘de klok’.

Vaste rustmomenten is ook een manier om spierconditie te verhogen dus niet enkel recupereer tijd voor kracht.
Ben je puur op kracht bezig dan gewoon luisteren naar je lichaam. :thumbs:
 
hou zelf 1 a 1,5 minuut aan bij sets van 12 reps.

Doe je altijd 12 reps Gros? Misschien dit dan ook de komende tijd flink verlagen naar 5-7 reps in je werksets en niet te veel sets per spiergroep.
 
Doe je altijd 12 reps Gros? Misschien dit dan ook de komende tijd flink verlagen naar 5-7 reps in je werksets en niet te veel sets per spiergroep.
Ja doe juist 12 reps om bij bepaalde oef niet te forceren. Benen doe ik wel soms 6 reps. Maar borst en schouders is volgens mij niet goed voor mij. Dus liever 8 tot 12 reps voor mij en 3 sets per oef. En voor elke spiergroep ca 3 oefeningen.
Zo blijf ik heel :)
 
Ja doe juist 12 reps om bij bepaalde oef niet te forceren. Benen doe ik wel soms 6 reps. Maar borst en schouders is volgens mij niet goed voor mij. Dus liever 8 tot 12 reps voor mij en 3 sets per oef. En voor elke spiergroep ca 3 oefeningen.
Zo blijf ik heel :)

Eigenlijk hetzelfde als met de rust tussen de sets dus. Doen wat voor het lichaam goed voelt...
 
Altijd lastig hoe je precies kan/moet trainen om voldoende vooruitgang te krijgen en geen blessures.
Ik moet mezelf gelukkig prijzen dat ik tot nu toe nog geen blessures heb gehad. Ja een gebroken grote teen die mijn hele prep en wedstrijd in het honderd heeft gegooid. :grumble:
Ik train het liefste hard en zo zwaar mogelijk.

Training gisteren.
Heerhugowaard AS Family
Samen met Thomas.

Schouders en Biceps.
Seated db presses. WU 15x12kg. Daarna omhoog naar een laatste zet met 10x24kg. Dacht ik stoer te doen zit Thomas aan de 34kg. pfffff
Unilateral cable side raises. 4-5 setjes 10kg en een gratis lesje effectiviteit. Thanks Thomas :thumbs:
Seated db double front raises 5 setjes met de laatste 16kg killing deze :fire:
Bent over (45 graden) rope cable pulls (rear delts) 4-5 setjes 30kg. Deze ga ik erin houden, machtig lekker gevoel. :fire:
Double db curls 5 setjes laatste met 16kg.
Unilateral machine curls 5 setjes 40kg.
Atlas cable curls 70kg beide zijde. En Thomas pakt dan 130kg :sad:

Lekkere intense training. Altijd leuk om met iemand te trainen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven