AndroidHealthClinic

Ron501 Bigger legs Log (7 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
The friday nerve! ;)

Mijn stoel? Heb jij een eigen stoel (zoals alle opa's)? ;)
Ik ga gewoon naar de gym Rook. Ik heb nog steeds mijn rijbewijs. :p
Zeg is je keuring goed gegaan? Toch wel lastig in jouw leeftijdscategorie. :oud:
 
Ik ga gewoon naar de gym Rook.
Dat is mooi Ron, nou nog je benen gaan trainen als je er bent. :D
Ik heb nog steeds mijn rijbewijs. :p
Omdat ze het niet uit je kromme oude vingers kunnen trekken. :D
Zeg is je keuring goed gegaan?
Heb ik je al verteld, ben je vast weer vergeten. :rolleyes: :D
Toch wel lastig in jouw leeftijdscategorie. :oud:
Je bedoeld de leeftijdscategorie onder die van jou? :D

:D :D :D
 
Dat is mooi Ron, nou nog je benen gaan trainen als je er bent. :D

Omdat ze het niet uit je kromme oude vingers kunnen trekken. :D

Heb ik je al verteld, ben je vast weer vergeten. :rolleyes: :D

Je bedoeld de leeftijdscategorie onder die van jou? :D

:D :D :D
:help: ik word out classed. :sad:
 
Trouwens wat voor trainingsschema hanteer je nu Ron? Afgaande op laatste geposte trainingen heeft het wat weg van een bro-split maar lijkt me niet optimaal voor jou of zit hier een goede rede achter?
 
Trouwens wat voor trainingsschema hanteer je nu Ron? Afgaande op laatste geposte trainingen heeft het wat weg van een bro-split maar lijkt me niet optimaal voor jou of zit hier een goede rede achter?
Ik gebruik Y3T van Neil Hill, trainer en coach van oa William Bonac. Deze is voor de gewonen bb ontworpen om door plateaus heen te komen.
En met benen doe ik een tweede beentraining op de methodiek van Joe Bennett.

Wat bedoel je met bro-split?
En welk idee houdt jij erop na. Ben wel benieuwd. :thumbs:
Wat is volgens jouw optimaal?
 
Ik versta onder bro split: borst + armen, schouder + tricep, benen etc.
Alles met een lage frequency en veel volume zeg maar.

Wat ik afgelopen jaren heb geleerd is dat alles 2 keer per week trainen optimaal is voor naturals, bijvoorbeeld UB/LB of fullbody.
vandaar dat ik jou trainingsschema een interessante keus vond en benieuwd was naar de achterliggende gedachte :)
 
Ik versta onder bro split: borst + armen, schouder + tricep, benen etc.
Alles met een lage frequency en veel volume zeg maar.

Wat ik afgelopen jaren heb geleerd is dat alles 2 keer per week trainen optimaal is voor naturals, bijvoorbeeld UB/LB of fullbody.
vandaar dat ik jou trainingsschema een interessante keus vond en benieuwd was naar de achterliggende gedachte :)
Aha op die manier.
Ik train eigenlijk al een tijdje op deze manier en dat bevalt me prima.
Borst-armen heb ik een tijd lang 3 dagen achter elkaar gedaan en daarmee zijn mijn borst en armen prima op ontwikkeld.
Ik probeer meer de tegenoverliggende meewerkende spiergroep te pakken.
Borst-Biceps, Rug-Triceps. Schouders meestal zonder andere spiergroep.
Gisteren schouders triceps gedaan omdat ik de triceps nog niet had getraind.
Vanavond Rug en biceps.

In de methodiek van Neil Hill staan armen apart maar omdat ik benen 2x per week wil pakken vul ik die aan bij borst en rug.
Overigens keurig overlegt met Neil Hill.

Push/Pull vind ik helemaal niks. Ik krijg daar geen voldoening uit. En wat bedoel je met lage frequentie? Dat ik niet twee keer in de week een spiergroep pak?
Ach voor nu ligt de focus op de benen. Over een tijdje verander ik dat in iets anders. Je kan helaas niet alles dubbel aanpakken en ook nog voldoende volume draaien.
Volume is wat mij betreft de manier om te gainen.
En je aanwijzing twee keer per week, is dat eigen ervaring? Ik pak het spiergroep voor spiergroep.
Ik denk dat concentratie op één of twee spiergroepen voor mij het beste werkt. Maar misschien neem ik wel een uitstapje naar iets anders.
 
Lage frequentie bedoel ik mee dat je borst bijvoorbeeld 1 keer per week pakt inderdaad. bijvoorbeeld met een Push/Pull schema train je 6x per week en pak je alles 2 keer.
Maar heb zelf nooit echt ondervonden wat voor mij nou optimaal werkt, ben er altijd veel mee aan het experimenteren.
Heb wel is alles 1 keer geprobeerd te trainen per week maar dan switch ik na een tijdje toch weer naar een frequency van 2x per week per spiergroep omdat ik bang ben gains mis te lopen :p
 
Trouwens wat voor trainingsschema hanteer je nu Ron? Afgaande op laatste geposte trainingen heeft het wat weg van een bro-split maar lijkt me niet optimaal voor jou of zit hier een goede rede achter?
Dat is ook wel mijn vraag hoor, bij 1x per week schema's.

En je aanwijzing twee keer per week, is dat eigen ervaring? Ik pak het spiergroep voor spiergroep.
Ik denk dat concentratie op één of twee spiergroepen voor mij het beste werkt. Maar misschien neem ik wel een uitstapje naar iets anders.
Er zijn nogal wat studies verschenen waaruit blijkt dat de hypertrofie na een training niet veel langer dan 48 uur aanhoudt, tenzij bij AAS gebruikers. Daarom komen de laatste prima uit met 1x per week en natties beter 2-3x per week dezelfde spiergroep herhalen.

Overigens is dat laatste ook wel een goeie taktiek: een achterlopende spiergroep gewoon tijdelijk extra hard aanpakken en de rest onderhoud je dan alleen maar.
 
Dat is ook wel mijn vraag hoor, bij 1x per week schema's.


Er zijn nogal wat studies verschenen waaruit blijkt dat de hypertrofie na een training niet veel langer dan 48 uur aanhoudt, tenzij bij AAS gebruikers. Daarom komen de laatste prima uit met 1x per week en natties beter 2-3x per week dezelfde spiergroep herhalen.

Overigens is dat laatste ook wel een goeie taktiek: een achterlopende spiergroep gewoon tijdelijk extra hard aanpakken en de rest onderhoud je dan alleen maar.
Het laatste is dus vooral het verhaal. Maar ik pak de andere spiergroepen wel hard aan hoor.
 
Het laatste is dus vooral het verhaal. Maar ik pak de andere spiergroepen wel hard aan hoor.
Nou, je kan niet ALLES hard aanpakken, dat gaat dan ten koste van de groep die je eigenlijk wat extra aandacht zou willen geven. Het leven is keuzes maken :)
 
Nou, je kan niet ALLES hard aanpakken, dat gaat dan ten koste van de groep die je eigenlijk wat extra aandacht zou willen geven. Het leven is keuzes maken :)
Ik pak de groep waar nadruk op ligt, nu mijn benen. Apart in een training (2x per week) nooit samen met een andere groep (buik telt niet mee).
En tijdens de andere trainingsdagen gaan de spiergroepen er echt aan. Voor mijn borst heb ik wel drie dagen nodig om een beetje bij te trekken.
 
Dat is ook wel mijn vraag hoor, bij 1x per week schema's.


Er zijn nogal wat studies verschenen waaruit blijkt dat de hypertrofie na een training niet veel langer dan 48 uur aanhoudt, tenzij bij AAS gebruikers. Daarom komen de laatste prima uit met 1x per week en natties beter 2-3x per week dezelfde spiergroep herhalen.

Overigens is dat laatste ook wel een goeie taktiek: een achterlopende spiergroep gewoon tijdelijk extra hard aanpakken en de rest onderhoud je dan alleen maar.
Zou het dan niet betere resultaten opleveren als je een Push/Pull/Legs routine zou hanteren zodat alles tegelijk goed groeit ipv een achterliggende spiergroep 2x en rest 1 keer?
 
Zou het dan niet betere resultaten opleveren als je een Push/Pull/Legs routine zou hanteren zodat alles tegelijk goed groeit ipv een achterliggende spiergroep 2x en rest 1 keer?
Weet ik niet. Ik doe benen, rust, borst & biceps, schouders & buik, benen, rust, rug & triceps.
Soms doe ik staggert superset armen, dan pak ik mijn armen twee keer in een week.

Ik geloof er geen bal van dat een natty twee per week moet trainen en een juicer maar één keer per week.
Door de aas herstel je sneller dus zou het logischer zijn als een juicer twee maal per week een spiergroep pakt, dan groeit hij nog meer.
En een natty heeft langer herstel nodig dus lijkt me dat je dan maar één leer per week goed je spiergroep kan aanpakken. :dunno:

Ach het is maar een manier. De beste manier is voor iedereen en iedere spiergroep weer anders.
Als het zo makkelijk zou zijn was iedereen zoals Arnold.
 
Zou het dan niet betere resultaten opleveren als je een Push/Pull/Legs routine zou hanteren zodat alles tegelijk goed groeit ipv een achterliggende spiergroep 2x en rest 1 keer?
Ron doet nu benen 2x per week en de rest 1x, dat haalt die het maximale uit de benen en de rest moet dan maar 1x om zodoende nog een beetje hersteldagen te kunnen hebben. Als je 2x PPL per week doet heb je maar 1 hersteldag en je zal dus iets minder diep kunnen gaan op die benen maar UB krijgt wel iets meer oefening. Het is maar net wat je wilt.
 
Ik geloof er geen bal van dat een natty twee per week moet trainen en een juicer maar één keer per week.
Door de aas herstel je sneller dus zou het logischer zijn als een juicer twee maal per week een spiergroep pakt, dan groeit hij nog meer.
En een natty heeft langer herstel nodig dus lijkt me dat je dan maar één leer per week goed je spiergroep kan aanpakken. :dunno:
Een AAS gebruiker kan wegkomen met 1x trainen per week, maar door zijn betere herstelvermogen kan hij wel meer trainen en dus nog meer gains maken dan door de AAS alleen.
 
Ik geloof er geen bal van dat een natty twee per week moet trainen en een juicer maar één keer per week.
Eiwitsynthese bij een natty duurt maar 48 uur, bij iemand die aan de AAS zit blijft dit gewoon doorgaan. Dus in dit geval kun je het maar beter wel geloven, Ron.

Dat betekend overigens niet dat je als natty met 1x per week trainen geen gains kunt maken, het bewijs ben je zelf. :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven