Fitness Seller

Ron501 Bigger legs Log (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Misschien toch weer eens een andere taktiek toepassen. Ik doe eigenlijk niets anders dan vaak squaten en dan vooral high bar. Week in week uit 2x tot 3x per week. En deadlifts uiteraard. Ik heb toch een paar aardig dikke poten, ook al doe ik er weinig anders bij dan soms eens wat band leg curls en focus ik me totaal niet op hypertrofie voor mijn benen.

Ik zou zelf die high rep squats even laten voor wat het is en focussen op zwaarder squaten en je hogere reps uit de leg press te halen. Wat is je huidige 1RM op squats momenteel?
Ik zou niet weten wat mijn 1 rep max is. 140kg 6-8x maar dan is de vorm ver te zoeken.
En dat is ook mijn zwakte, de vorm is klote. Heb ook vaak een pomp in mijn rug.
Ik ben het prototype van de buttwinks. :treuren:
 
Wil je niet al je trainingen gaan veranderen?
Zie overal staan 10 reps met x gewicht . Zo haal je imo er niet alles uit en zou je mijn inziens wel wat zwaarder kunnen trainen.
Helemaal op de presses (compound/basis oef)
 
Ik zou niet weten wat mijn 1 rep max is. 140kg 6-8x maar dan is de vorm ver te zoeken.
En dat is ook mijn zwakte, de vorm is klote. Heb ook vaak een pomp in mijn rug.
Ik ben het prototype van de buttwinks. :treuren:

Pomp in je rug is normaal. Maar hoeft niet altijd zo te zijn.

Buttwink kun je aan werken;)
 
Wil je niet al je trainingen gaan veranderen?
Zie overal staan 10 reps met x gewicht . Zo haal je imo er niet alles uit en zou je mijn inziens wel wat zwaarder kunnen trainen.
Helemaal op de presses (compound/basis oef)
Ik zet overal 10x in maar tel de reps niet echt hahaha. :p
Doe niet echt aan piramide.
Maar zeker iets om over na te denken. :thinking:
Pomp in je rug is normaal. Maar hoeft niet altijd zo te zijn.

Buttwink kun je aan werken;)
Die pomp is soms zo heftig dat ik moet gaan liggen en rekken. :thumbs:
Werken aan buttwink ga ik eens onderzoeken. Misschien een paar lessen powerlifting volgen. :loony:Wat zeg ik nou.
 
Ik zou niet weten wat mijn 1 rep max is. 140kg 6-8x maar dan is de vorm ver te zoeken.
En dat is ook mijn zwakte, de vorm is klote. Heb ook vaak een pomp in mijn rug.
Ik ben het prototype van de buttwinks. :treuren:
Tja, wat ik ga zeggen ga je misschien niet leuk vinden, maar ik roep het toch maar, omdat het je volgens mij kan helpen. Maar zet je ego en je no pain no gain mentaliteit tijdelijk aan de kant (of bewaar ze voor de rest van je training!) en begin weer op een relatief laag gewicht te squaten. Gewoon weer lineaire progressie en iedere set en iedere rep met zo goed mogelijke vorm, dus geen halve goodmornings of quarter squats.

Wat ik zou proberen is 2x per week squats ala Greyskull stijl:
Eerst 2x5 en vervolgens een AMRAP set. De AMRAP set is altijd hoger dan 5 en je blijft 1 rep weg van technisch falen.

Gewoon beginnen op 40 kg en iedere training 2,5 KG toevoegen als je je sets en reps haalt. Slijt die vorm erin en ga net below parallel in iedere rep die je maakt. Maakt verder weinig uit of je high- of lowbar squat.

Je sets zien er bijvoorbeeld zo uit:
5x85
5x85
8x85 (AMRAP)

Hier kan je wat meer over Greyskull lezen: The Greyskull Methods- A Primer
 
Paused squats en box squats kunnen je ook helpen. Plus onderrug sterker maken dmv oa hypers etc

Verder wat Starx6673 zegt.

Zou al je trainingen eens onder de loep nemen en vanuit daar weer opbouwen.
 
Tja, wat ik ga zeggen ga je misschien niet leuk vinden, maar ik roep het toch maar, omdat het je volgens mij kan helpen. Maar zet je ego en je no pain no gain mentaliteit tijdelijk aan de kant (of bewaar ze voor de rest van je training!) en begin weer op een relatief laag gewicht te squaten. Gewoon weer lineaire progressie en iedere set en iedere rep met zo goed mogelijke vorm, dus geen halve goodmornings of quarter squats.

Wat ik zou proberen is 2x per week squats ala Greyskull stijl:
Eerst 2x5 en vervolgens een AMRAP set. De AMRAP set is altijd hoger dan 5 en je blijft 1 rep weg van technisch falen.

Gewoon beginnen op 40 kg en iedere training 2,5 KG toevoegen als je je sets en reps haalt. Slijt die vorm erin en ga net below parallel in iedere rep die je maakt. Maakt verder weinig uit of je high- of lowbar squat.

Je sets zien er bijvoorbeeld zo uit:
5x85
5x85
8x85 (AMRAP)

Hier kan je wat meer over Greyskull lezen: The Greyskull Methods- A Primer

Nou dit is wel waaraan ik zit te denken. Even terug naar de basis.
Dus vind ik het juist niet vervelend om dit te horen.
En ik ben geen ego lifter hoor, ik pak gewichten die ik aankan en die voldoende hypertrofie veroorzaken.
En natuurlijk ga ik weleens verder dan normaal.

Er zit wel een maar aan vast. Ik train met Jannes en train op zijn manier.
Dus terug naar de basis wordt de tweede training. Maar ik denk dat ik dit wel kan managen om de juiste vorm onder de knie te krijgen.
 
Paused squats en box squats kunnen je ook helpen. Plus onderrug sterker maken dmv oa hypers etc

Verder wat Starx6673 zegt.

Zou al je trainingen eens onder de loep nemen en vanuit daar weer opbouwen.
Ik begrijp wat je schrijft en ik ga hier zeker over nadenken.
Maar ik ga het niet tegelijk omgooien, dat kan mijn BB brein niet aan en dan verval ik in het oude.
Dus ja ik neem het mee maar ik pak het geleidelijk op. :thumbs:

Ik vind het heel fijn dat jullie met me meedenken. Dus bedankt Natty87 en Starx6673 :bow:
 
Hoe ziet die training eruit dan die je samen doet? Misschien kun je wel samen trainen maar wel met je methode en wel door elkaar gepusht worden alles eruit te halen.
 
Ik begrijp wat je schrijft en ik ga hier zeker over nadenken.
Maar ik ga het niet tegelijk omgooien, dat kan mijn BB brein niet aan en dan verval ik in het oude.
Dus ja ik neem het mee maar ik pak het geleidelijk op. :thumbs:

Ik vind het heel fijn dat jullie met me meedenken. Dus bedankt Natty87 en Starx6673 :bow:
Welcome;)
 
Hoe ziet die training eruit dan die je samen doet? Misschien kun je wel samen trainen maar wel met je methode en wel door elkaar gepusht worden alles eruit te halen.

Ik kan niet alles prijsgeven want het is van zijn coch.
Maar ziet er ongeveer zo uit.

Liggende legcurls 4 setjes opwarmen tot werkset. Werkset max gewicht 6x4 reps met 10 sec rust ertussen.
Smithmachine squats 4 setjes opwarmen tot werkset. Werkset 6-10 reps zwaar diep n langzaam zakken, set pauze en gevolgd door 15-18 reps iets lichter.
Single leg legpress 1 set R 20-30 reps & L 20-30 reps
Dumbbell lunges 2 sets 6x4 reps met 10 seconden rust.
Abductor 1 set =10-15 reps 20 sec rust 6-10 reps 20 sec rust >5 reps.
Adductor 1 set =10-15 reps 20 sec rust 6-10 reps 20 sec rust >5 reps.
 
Nou dit is wel waaraan ik zit te denken. Even terug naar de basis.
Dus vind ik het juist niet vervelend om dit te horen.
En ik ben geen ego lifter hoor, ik pak gewichten die ik aankan en die voldoende hypertrofie veroorzaken.
En natuurlijk ga ik weleens verder dan normaal.

Er zit wel een maar aan vast. Ik train met Jannes en train op zijn manier.
Dus terug naar de basis wordt de tweede training. Maar ik denk dat ik dit wel kan managen om de juiste vorm onder de knie te krijgen.
Met alle respect denk ik dat de manier van Jannes voor jou niet altijd even ideaal is. Jannes is jong en heeft wat "extra ondersteuning", terwijl jij een oudere natty lifter bent. Het is wat het is, maar daarmee zal je toch moeten werken.

Ik snap natuurlijk wel dat jullie het leuk vinden om samen te trainen en dat moet ook zeker blijven gebeuren! Je kunt na je squats toch gewoon het grootste gedeelte samen met Jannes doen? Al dan niet met een wat gematigder volume.
 
Met alle respect denk ik dat de manier van Jannes voor jou niet altijd even ideaal is. Jannes is jong en heeft wat "extra ondersteuning", terwijl jij een oudere natty lifter bent. Het is wat het is, maar daarmee zal je toch moeten werken.

Ik snap natuurlijk wel dat jullie het leuk vinden om samen te trainen en dat moet ook zeker blijven gebeuren! Je kunt na je squats toch gewoon het grootste gedeelte samen met Jannes doen? Al dan niet met een wat gematigder volume.

Ga ik over nadenken. Maar ik ben misschien wel ouder maar zeker ook nog steeds eigenwijs. :p
 
Ik begrijp wat je schrijft en ik ga hier zeker over nadenken.
Maar ik ga het niet tegelijk omgooien, dat kan mijn BB brein niet aan en dan verval ik in het oude.
Dus ja ik neem het mee maar ik pak het geleidelijk op. :thumbs:

Ik vind het heel fijn dat jullie met me meedenken. Dus bedankt Natty87 en Starx6673 :bow:

Haha je bb brein of gewoon omdat je al wat ouder bent :P :trollface:
 
Ga ik over nadenken. Maar ik ben misschien wel ouder maar zeker ook nog steeds eigenwijs. :p
En dat kan ook gewoon, hoor. Al helpt het ook best om je open te stellen voor nieuwe manieren. Ik sta zelf tegenwoordig ook vaak meer BB-achtig te trainen op mijn isolatie oefeningen en dat werkt ook. Verder nooit opgeven en gewoon genieten van het trainen en het ontdekken en leren van nieuwe dingen.
 
Haha je bb brein of gewoon omdat je al wat ouder bent :P :trollface:
:p :roflol: Nee hoor het is iets van autisme.
Iets wat je al lang doet (nou ja sinds mijn 48ste) is niet zomaar even te doorbreken.
En het heeft ook ruim voldoende gains en veranderingen gebracht. Dan zet je dat ook niet snel aan de kant.

Op deze verandering ben ik meer dan trots.

20180210_114815568_iOS.jpg
 
:p :roflol: Nee hoor het is iets van autisme.
Iets wat je al lang doet (nou ja sinds mijn 48ste) is niet zomaar even te doorbreken.
En het heeft ook ruim voldoende gains en veranderingen gebracht. Dan zet je dat ook niet snel aan de kant.

Op deze verandering ben ik meer dan trots.

Bekijk bijlage 422428
Damn man, daar mag je ook gewoon heel trots op zijn, is ook super dat je gewoon keihard op het podium staat te knallen. Alleen je hoofd is niet veranderd gelukkig, nog steeds een big smile op je gezicht!
 
Damn man, daar mag je ook gewoon heel trots op zijn, is ook super dat je gewoon keihard op het podium staat te knallen. Alleen je hoofd is niet veranderd gelukkig, nog steeds een big smile op je gezicht!
Hihihi nee het blijft een plofkop met glimlach maar toch. :p:roflol:
 
:p :roflol: Nee hoor het is iets van autisme.
Iets wat je al lang doet (nou ja sinds mijn 48ste) is niet zomaar even te doorbreken.
En het heeft ook ruim voldoende gains en veranderingen gebracht. Dan zet je dat ook niet snel aan de kant.

Op deze verandering ben ik meer dan trots.

Bekijk bijlage 422428
Begrijp ik volkomen! Als je zo'n lange tijd iets gewend bent om te doen is dat moeilijk zomaar ineens om te gooien en weer een ritme in te vinden.
Ben zelf ook vrij autistisch met dat soort dingen. Kan zelf ook slecht zonder schema:roflol:

Op je veranderingen mag je zeker trots zijn!!
 
Begrijp ik volkomen! Als je zo'n lange tijd iets gewend bent om te doen is dat moeilijk zomaar ineens om te gooien en weer een ritme in te vinden.
Ben zelf ook vrij autistisch met dat soort dingen. Kan zelf ook slecht zonder schema:roflol:

Op je veranderingen mag je zeker trots zijn!!
Precies dit dus :roflol:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven