XXL Nutrition

Rookvrije zorgpremie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Speciale 'rookvrije' polis op komst

Zorgverzekeraar Agis komt als eerste in Nederland met een speciale polis voor mensen die niet roken.

Ook mensen die van plan zijn met roken te stoppen, komen in aanmerking voor de nieuwe verzekering. De premie voor de verzekering is lager dan de bestaande polissen. Ook betaalt de verzekeraar een deel van de kosten voor cursussen over gezond leven.
Nicotinepleisters

Mensen die willen stoppen, betalen ook minder voor bijvoorbeeld nicotine- pleisters. Agis controleert niet of mensen daadwerkelijk niet roken. Het bedrijf denkt dat echte rokers niet geïnteresseerd zijn in de polis.

Eindelijk! :D

Wel raar dat het niet wordt gecontroleerd, maar ok. Je zou bijvoorbeeld zodra iemand ziek wordt als deel van het onderzoek een rooktest kunnen doen, en dan eventueel een eigen risico laten betalen als je blijkt te roken. Ben benieuwd hoeveel lager de premie is, maar ik denk niet dat het meer dan een paar paar euro zal schelen. Mocht het toch echt wat uitmaken ga ik overstappen. :)
 
mooi initiatief
 
Zeker een prachtig initiatief maar ik denk dat die rokers als ze het weten dat ze toch niet gecontroleerd worden ook wel voor een lagere premie gaan. :dunno:
 
Zeker een prachtig initiatief maar ik denk dat die rokers als ze het weten dat ze toch niet gecontroleerd worden ook wel voor een lagere premie gaan. :dunno:

Die laat je gewoon met terugwerkende kracht de ontdoken premiegelden terugbetalen aan een mooie interest van 100%. :)
 
Zeker een prachtig initiatief maar ik denk dat die rokers als ze het weten dat ze toch niet gecontroleerd worden ook wel voor een lagere premie gaan. :dunno:

Beetje naief inderdaad dat ze denken dat rokers niet overwegen om zich aan te melden "omdat je ook korting krijgt op nicotinepleisters en dergelijke waar ze niets aan hebben". Een lagere premie is een lagere premie, boeie als je niet alles gebruikt wat gedekt wordt. Niet iedereen maakt toch ook gebruik van kunstbenen? :rolleyes:
 
Ik word lid en dan verkoop ik al die gratis meuk gewoon weer door op marktplaats.

Whoopa! :)
 
ik ben een niet-roker maar vind het ontzettend dom...

als je een polis opstelt dan kijk je toch al of iemand roker is of niet, of hij hartkwaaltjes heeft of niet (levensverzekering) wat voor werk diegene doet... beetje belachelijk om rokers in een hokje te stoppen alsof ze suicidaal zijn en ze zo nog meer te laten betalen (alsof tabak nog niet duur genoeg is)

Ik denk niet dat je mensen zo kan over te halen om te stoppen, het gaat niet alleen om geld anders waren ze allang gestopt.
 
Scheelt wel heel wat kosten voor de behandeling van longkanker.. Tot nu toe zijn alle oude mensen in mijn omgeving die rookten gestorven aan longkanker
 
ik ben een niet-roker maar vind het ontzettend dom...

als je een polis opstelt dan kijk je toch al of iemand roker is of niet, of hij hartkwaaltjes heeft of niet (levensverzekering) wat voor werk diegene doet... beetje belachelijk om rokers in een hokje te stoppen alsof ze suicidaal zijn en ze zo nog meer te laten betalen (alsof tabak nog niet duur genoeg is)

Ik denk niet dat je mensen zo kan over te halen om te stoppen, het gaat niet alleen om geld anders waren ze allang gestopt.

Haha nee want rokers weten helemaal niet dat roken dodelijk is, om maar te zwijgen over de fantastische laatste levensjaren aan een beademingstoestel.
 
Haha nee want rokers weten helemaal niet dat roken dodelijk is, om maar te zwijgen over de fantastische laatste levensjaren aan een beademingstoestel.

het verkort je levensduur misschien iets en verhoogt de kans op longkanker misschien iets maarjah dat kan je in de premie verwerken en het slaat dus nergens op om een speciale niet rokers premie te maken, ik vind dat een duw in de verkeerde richting... en nogmaals: ik rook niet
 
het verkort je levensduur misschien iets en verhoogt de kans op longkanker misschien iets maarjah dat kan je in de premie verwerken en het slaat dus nergens op om een speciale niet rokers premie te maken, ik vind dat een duw in de verkeerde richting... en nogmaals: ik rook niet

50% en 10 jaar omschrijf ik niet als "misschien iets".
 
Enjee is dronken.

Overigens volledig terecht. Ik ga niet betalen voor beademingsapparatuur en medicijnen voor een stel idioten die zichzelf kapot maken, omdat ze te slap zijn om te stoppen. En al helemaal niet voor die zwakzinnige VMBO tokkies, die in het nieuwe millenium zijn begonnen met roken, ondanks dat alle risico's bekend waren.

Daarnaast zullen er in iedere long wel bepaald eigenschappen te vinden zijn, die duiden op het roken. Gewoon een dikke rook-test invoeren dus. Als mensen horen dat de operaties en chemotherapie voor hun kanker(gezwellen) niet meer vergoed wordt, gaan ineens heel veel mensen stoppen lijkt me. En anders gaan ze maar lekker kapot.

Roken is een keuze. Net als stoppen.
 
Je kan ook overdrijven tractortje...

Ik ben het volledig met je eens als je zegt dat rokers onverstandig bezig zijn etc. Maar ze hebben ook recht op een medische behandeling. Niks vergoeden is bullshit. Wat ik dan wel weer terecht zou vinden is dat rokers gewoon meer moeten betalen als niet rokers. Zodat ze uiteindelijk zelf opdraaien voor de extra kosten die rokers maken binnen de zorg. Nu is de vraag alleen wanneer ben je een roker?? Iemand die regelmatig uitgaat en zelf niet rookt heeft misschien precies dezelfde longen. En als je in het weekend een x een blowtje rookt?
 
Enjee is dronken.

Overigens volledig terecht. Ik ga niet betalen voor beademingsapparatuur en medicijnen voor een stel idioten die zichzelf kapot maken, omdat ze te slap zijn om te stoppen. En al helemaal niet voor die zwakzinnige VMBO tokkies, die in het nieuwe millenium zijn begonnen met roken, ondanks dat alle risico's bekend waren.

Daarnaast zullen er in iedere long wel bepaald eigenschappen te vinden zijn, die duiden op het roken. Gewoon een dikke rook-test invoeren dus. Als mensen horen dat de operaties en chemotherapie voor hun kanker(gezwellen) niet meer vergoed wordt, gaan ineens heel veel mensen stoppen lijkt me. En anders gaan ze maar lekker kapot.

Roken is een keuze. Net als stoppen.

waar wil je die rooktest op basseeren ?
zwarte longen ?

een vriend van mij heeft een keer in het ziekenhuis gelegen en bij een foto bleek dat zen longen toch aardig wat donkerder waren. terwijl hij nooit gerookt heeft.

krijg je dat gelazer weer met passief roken
 
Ben benieuwd hoeveel het dan precies gaat schelen met de normale premie..
 
wacht het rustig af ach ik verwacht dat dit ook wel weer met een rookwolkje zal eindigen.
 
Goed initiatief, maar ik vind dat wanneer rookgerelateerde zorg moet worden gedaan er wel even een (kleine) en onaangekondigde check moet worden gedaan en mensen die dan toch roken ervoor moeten 'boeten'.

Ze mogen dit imo ook invoeren voor extreme zwaarlijvigen, dus bijv. mannen met een vetpercentage van +30% en vrouwen van +40%.
 
Opzich een goed initiatief.. maar dan wil ik er ook één voor mensen die niet drinken, geen drugs gebruiken, niet met de auto rijden etc..etc..
 
Enjee is dronken.

Overigens volledig terecht. Ik ga niet betalen voor beademingsapparatuur en medicijnen voor een stel idioten die zichzelf kapot maken, omdat ze te slap zijn om te stoppen. En al helemaal niet voor die zwakzinnige VMBO tokkies, die in het nieuwe millenium zijn begonnen met roken, ondanks dat alle risico's bekend waren.

Daarnaast zullen er in iedere long wel bepaald eigenschappen te vinden zijn, die duiden op het roken. Gewoon een dikke rook-test invoeren dus. Als mensen horen dat de operaties en chemotherapie voor hun kanker(gezwellen) niet meer vergoed wordt, gaan ineens heel veel mensen stoppen lijkt me. En anders gaan ze maar lekker kapot.

Roken is een keuze. Net als stoppen.
:roflol:
Zoals altijd weet Tractortje het weer treffend te verwoorden! Karma!
 
haha en het volgende dat gaat gebeuren is dat de AOW voor rokers omhoog gaat!!!

Aangezien ze ook eerder dood gaan :P
 
Back
Naar boven