XXL Nutrition

Rookvrije zorgpremie

Bezoekers in dit topic

Opzich een goed initiatief.. maar dan wil ik er ook één voor mensen die niet drinken, geen drugs gebruiken, niet met de auto rijden etc..etc..

Ik steun het initatief maar zet mijn vraagtekens bij mogelijke grootschalige misbruik en de aanpak hiervan. Het probleem bij de suggestie die je aanhaalt is dat het een verdeelheid kan veroorzaken op de verzekeringsmarkt waardoor verzekeringen mogelijk massaal kortingen gaan uitdelen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Het mogelijke gevolg hiervan is dat de premies uiteindelijk toch omhoog gaan, of onbetaalbaar worden aangezien operaties en behandelingen toch betaald moeten worden van datzelfde premiegeld

Wie draait er dan op voor de kosten, in de toch al stijgende premies die verzekeringen noodgedwongen zijn op te leggen, die de spuigaten uitlopen door de toenemende vergrijzing.
Maar dit soort cassusen zullen toch getoets moeten worden op geloofwaardigheid en toepasbaarheid en mogelijke implicaties op financieel gebied
 
Goed, na wat verder onderzoek is de catch aldus: Je mag als verzekeringsmaatschappij geen onderscheid maken, vandaar dat ze dus niet controleren, datmag gewoon niet. Mooie gedachte, maar dat betekent dus ook dat als je een risicovol beroep hebt, je daar ook geen extra premie voor mag betalen. Kortom, iedreen die meer moet betalen om welke reden dan ook (bijvoorbeeld een oorlogscorrespondent) kan zijn verzekeringsmaatschappij aanklagen. Rare situatie in mijn ogen. Prima als je kiest voor risico's, maar betaal ze zelf ajb. :)
 
Ik vind, dat je mensen niet in hokjes moet gaan stoppen, maar als je sommige ziet roken. En maar roken en hoesten :headbang:
 
Ik vind, dat je mensen niet in hokjes moet gaan stoppen, maar als je sommige ziet roken. En maar roken en hoesten :headbang:



rokers moet je wel in hokjes stoppen!

- deur dicht, en op slot doen
- sleutel weggooien

:D
 
rokers moet je wel in hokjes stoppen!

- deur dicht, en op slot doen
- sleutel weggooien

:D

Ik ben ook een roker geweest dus zo hypocriet wil ik ook niet zijn.

Meestal zijn de ex rokers het ergst tov de rokers. :eek:
 
Back
Naar boven