Fitness Seller

Roos's Log van anorexia naar healthy!

Bezoekers in dit topic

Ja dit is het schema volgens mijn begeleider,
echter moesten we wat schuiven met volgorde van de oefeningen.
normaal doe ik eerst squats inderdaad.

En ik heb sporten altijd erg leuk gevonden, alleen werdt het echt een obsessie.
Verslaafd aan het gevoel afterwards. Nu mag ik ook inderdaad niet voluit gaan en daar ben
ik het wel mee eens. het is lastig hoor, zeker omdat ik de cardio heb afgebouwd naar het minimale.

wat betreft het eten, ik zit nu inderdaad op 1600kcal per dag.
Mijn behoefte ligt rond de 1900kcal maar ik ga door tot minimaal 2100 omdat ik nu ondergewicht heb.
Ik probeer wel de 'extra' calorieën te laten bestaan uit een eiwitcomponent. zoals kipfilet op mijn brood
Volgende week ga ik een boterham met pindakaas toevoegen omdat ik anders te laag in vet uitkom.

xx

Ah oke, ja dacht al dat dat kwam door de drukte! Hmm ja het moet ook weer geen obsessie worden inderdaad.. En het zal vast heel erg lastig zijn en ook nog wel even blijven, maar hopelijk wordt het steeds wat gemakkelijker en ben je uiteindelijk weer helemaal gezond! :)

Ja daarom vroeg ik het me af, omdat je nu zo veel ondergewicht hebt, dat je uiteindelijk wel echt boven behoefte moet gaan eten.. Maar dat is het plan dus ook, goedzo! Ja snap wat je wil, je wil gewoon aankomen maar niet te veel in vet. Is mogelijk hoor, dus komt allemaal goed met jou! Je bent op de juist weg en gewoon lekker doorgaan zo!
 
Ik ga je volgen, knap dat je met jezelf aan de slag gaat!
 
Ik ga je volgen, knap dat je met jezelf aan de slag gaat!


Dankjewel!

Vandaag mag ik weer naar de sportschool en ik heb er enorm veel zin in!

Ook mijn pakket van Body&fitshop binnengekregen met hun overheerlijke pindakaas <3
En smartbars in de smaak chocola-kokos.
Heb ook een kleine raw chocoladereep gekocht. is een uitdaging maar hij leek me erg lekker,
wederom met koko's.

Ik zal vanavond mijn post aanvullen met mijn training.
 
En? Hoe is je training gegaan?
 
Goed dat je met jezelf aan de slag gaat , en nog eens een log bij houdt ook ,keep us posted! :D
 
En? Hoe is je training gegaan?

Mijn training was erg lekker!

is het trouwens af te raden 3x per week squats en lunges te doen? want die doen
we eigenlijk standaard.

Ik merk wel dat ik sterker word! Ik mocht ook eindelijk de gewichten wat verhogen.
Verder vooral stretchoefeningen gedaan en buikspieren.

Nu de volgende dag had ik verwacht spierpijn te hebben maar dat heb ik dus niet?
Voelt alsof ik dus niet zwaar genoeg heb getraind, moet zuinig zijn op mijn lichaam natuurlijk
maar toch.

morgen schouders en rug en het weekend rust.

Ik begin ook mijn plekje op de sportschool echt te vinden, Een praatje maken met de jongens
die bezig zijn met gewichten en dergelijke: Erg leuk! :D

@JohnMB Dankjewel!
 
Het is helemaal geen probleem om 3x in de week te squatten. Probeer dan wel wat te variëren in repranges en intensiteit. Spierpijn is trouwens geen indicator van groei, als je een vermoeid gevoel in je spieren ervaart heb je genoeg gedaan.

Denk dat het sowieso verstandig is om rustig je pezen en gewrichten aan alles te laten wennen, weet niet hoelang je roofbouw op je lichaam hebt gepleegd. Maar een calcium te kort wat je vaak ziet bij mensen met eetstoornissen zorgt wel voor een zwakker gestel. En een blessure zou voor jou misschien nog wel een grotere impact geestelijk kunnen hebben.
 
Ik squat eigenlijk elke training en train 4x per week sinds ik ben beginnen met trainen, is goed te doen als je lichaam eenmaal gewend is :) net als ectoforce zegt is het wel wat leuker om squat varianties te doen en deze een beetje af te wisselen :D succes!
En over het wegblijven van de spierpijn, dat komt wel vaker voor geen zorgen :)
Het is natuurlijk super dat je al merkt dat je sterker word, kan heel snel gaan :D
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het eerlijk gezegd lastig om hier iets op te zeggen aangezien je onder begeleiding staat en er rekening moet worden gehouden met je algemene herstel.
Zelf kan ik niet 3x per week squatten of lungen aangezien m'n spieren dan nog niet voldoende hersteld zijn, maar zoals je ziet wisselt dat per persoon nogal.
Ik denk dat je gewoon/vooral moet doen waar jij je goed bij voelt:)
 
Inderdaad moeilijk te zeggen ivm je herstel.. Maar 3x per week kan wel gewoon maar idd variëren in intensiteit en reps.. 3x voluit squatten in de week is lastig.. Maar pak bv 1 dag in de week de squat als eerste oefening dus als hoofdoefening en de rest pak je de squat als oefening aanvullend op andere oefeningen..
 
Ik squat 3x per week, altijd aan begin van de training, 3 werksetjes van 5 reps. Ik ga elke keer tot ongeveer 80/85% van mijn kunnen op dat moment, dus niet helemaal tot ik kapot ben, maar dat is ook helemaal niet nodig. Ikzelf heb er weinig last van, kijk wat voor jou werkt en geef dit aan bij je begeleider.
 
nog een log gevonden om te volgen!
succes
 
Ik ga je zeker volgen! Zet 'm op!
 
Ik squat eigenlijk elke training en train 4x per week sinds ik ben beginnen met trainen, is goed te doen als je lichaam eenmaal gewend is :) net als ectoforce zegt is het wel wat leuker om squat varianties te doen en deze een beetje af te wisselen :D succes!
En over het wegblijven van de spierpijn, dat komt wel vaker voor geen zorgen :)
Het is natuurlijk super dat je al merkt dat je sterker word, kan heel snel gaan :D

Jij eet waarschijnlijk voldoende.
 
Als je voldoende eet en geen setjes van bijv. 80kg squat maar vele malen lichter kan je misschien vaker squatten. Als ik benen heb getraind (ondanks dat ik genoeg eet ongeveer 2800kcal) kan ik echt de eerste 5 dagen geen benen meer doen.
 
Sterk dat je hier open over bent .
Ik wens je het beste en weet dat alles mogelijk is ...
 
Bedankt allemaal!
ik squat met maar weinig gewicht en heb het idee dat ik nog zeker 6x meer gewicht kan pakken,

Helaas ben ik donderdag ziek geworden en om dan in de sportschool te gaan staan is niet gezond.
Erg lastig maar wel beter voor mijn lichaam. Ik ga vanavond weer heen want ik voel me stukken beter.

Ik zal vanavond postten hoe het ging.
 
Training van gister.

5min, crosstrainer lage intensiteit.

4x 20 squats 10kg

Legpress:
8x 39kg
8x 45kg
8x 52kg
8x 54.3kg

Lunges:
4x20 10kg

Seated dips:
8x 23kg
8x 27kg
8x 32kg
6x 36kg

Seated row:
8x 11kg
8x 18kg
8x 18kg

shoulderpress:
8x 9kg
8x 9kg
6x 14kg

Leglifts:
4x20

90sec wallsit


10 minuten cooling down wandelen.

Voelde best goed, gewichten konden ook wat omhoog.
N de volgende dag wederom geen spierpijn? Wel gisteravond nog een eiwitshake genomen
aangezien ik mijn intake verhoog.

helaas straks naar de huisarts, hopelijk voor een kuurtje want ik blijf hoesten als een zeehond.
 
Goede training neergezet.

Succes verder met je doelen.
 
Back
Naar boven