Fitness Seller

Rot APK keuring

Bezoekers in dit topic

avg

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
2.172
Waardering
64
Ik heb te horen gekregen dat mijn wagen voor de apk verhoogd moet worden en momenteel staat mijn wagen bij de garage om het uit te laten voeren. Echter vind ik het de wagen zo leuk staan om hem zo laag te hebben en ben dus bang dat ie dadelijk te hoog word naar mijn zin. Ok dan ik misschien met die wagen wel weer alle drempels nemen en hoef dus minder om te rijden, maar het is zo leuk om de laagste 309 te hebben die er in dit land rond rijden. Wat zak ik doen: zal ik hem na de apk keuring weer laten verhogen of laten zoals ie is? Omrijden heb ik maar voor lief en welke paden niet toegankelijk zijn weet ik in de stad waar ik woon en neem dan gewoon de andere wagen mee. Dus wat zouden jullie in mijn geval doen? Terug verlagen na apk of zo laten?

???
 
Mijne is ook verlaagd maar net hoog genoeg om overal over te geraken, heb trouwens zon attest dat het door de keuring mag.
 
heb je een foto van je verlaagde peugeotje?
 
Jammer genoeg niet, hij heeft wel op internet gestaan bij het bedrijf waar ik hem kocht.

Op de peugeot site www.peugeotgticlub.nl staan wel verlaagde 309's GTI, echter zijn ze allemaal net iets hoger als de mijne.
 
Ik heb enkele foto's geprobeerd te maken echter sneeuwt het en is het best donker op de foto's.

[Abeelding niet meer beschikbaar]


[Abeelding niet meer beschikbaar]

[Abeelding niet meer beschikbaar]

En als het niet lukt is dit de link
 
Er moet nog genoeg aan gebeuren, maar tegen de tijd dat ie klaar is word het een echt straatracertje. In de planning staan spuiten, motorconversie (en dat blok tunen) en velgen revisatie of verandering.
 
Oplossing voor de APK avg ??? :D ipv verlagen verhogen

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Groet Smalluser :thumb:
 
Ziet er wel goed uit die peugeot smalluser, ondanks dat het geen GTI is. Beetje vreemde kleur dat wel en jammer genoeg 5 deurs.
 
Is van die hydraulische vering waarmee je de auto hoger en lager kunt zetten (citroen had dat geloof ik) niet iets ?
 
Nee dan is ie enkel zo laag als ie stilstaat. Dit kun je niet aan en uitzetten volgens mij. De citroen had dat, de bx gti had ook dezelfde 16v blok met 160 pk alleen de wagen was te zwaar en presteerde ook niet bijzonder voor dat vermogen.

Maar hij is best laag toch? Vooral als je de 1ste pic bekijkt van hoe de velg er bij de wielkast staat zo dichtbij.
 
Ok de wagen is nu gekeurd enkel moet ik nog steeds van de schrik bekomen. De verhoging verliep niet vlekkeloos. De wagen heeft 2 dagen in de garage gestaan en eindelijk heeft ie nu dus de apk. Enkel zoals je op de foto van de velg ziet was ie dus mooi laag achter. Door slijtage aan de torsievering moest ie 3 tandjes omhoog wat dus uitkomt op 9cm. Hij staat nu dus achter hoog en voor redelijk laag en loopt dus schuin omhoog. Ik zal een foto posten zodra ik er de tijd voor heb en van de schrik ben bekomen. Ik ga nu van de laagste 309 die er bestaat (lager kon dus absoluut niet enkel door velgen/banden) naar een van de hoogste. :sad:

Een pluspuntje is er wel gekomen kwa wagen. Ik weet nu waarschijnlijk uit betrouwbare bron wie er verantwoordelijk was voor het in brand steken van mijn vorige wagen. Zie de thread op autoweek waar ik het toen gepost heb
 
Back
Naar boven