MuscleMeat

Rotator cuff injury (slijmbeursontsteking) - chronisch?

Bezoekers in dit topic

MEMOLY

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 feb 2014
Berichten
496
Waardering
22
Lengte
1m80
Massa
70kg
Beste mensen,

ik kamp nu al meer dan een jaar met een slijmbeursontsteking aan de rechterschouder waardoor ik al maanden mijn bovenlichaam niet meer kan trainen. Inmiddels al 4 cortisone injecties gehad (de laatste is 6 weken geleden) maar de laatste injectie hielp helemaal niet meer en er komt geen volgende.

Ik moet wel toegeven dat ik mijn arm kan bewegen maar er is continu zeurende/knagende pijn aanwezig en als ik bepaalde bewegingen doe met mijn rechterarm dan heb ik stekende pijn. Verder voelt mijn arm en schouder héél zwaar en vermoeid aan.

De orthopedist weet ook geen raad meer want op de MRI van vorig jaar was er niet veel te zien buiten een lichte slijmbeursontsteking (daarom die cortisone injecties) en op de echo van mijn schouder kwam ook niks uit afgelopen week.

Je wordt echt moedeloos omdat de arts je ook niet meer verder kan helpen. Hij heeft me nu opnieuw doorverwezen naar de kinesist/fysio voor de 2de keer en blijft maar vertellen dat ik die rotator cuff (stretch) oefeningen elke dag moet blijven doen dit terwijl ik al meermaals verteld heb dat ik deze elke dag doe.

Mijn vraag is vooral gericht aan mensen die ook kampen of kampten met rotator cuff injury maar mensen die er verstand van hebben mogen natuurlijk ook reageren; wat zou ik het beste kunnen doen om de pijn te verlichten en de ontsteking te verminderen? Eersteklas pijnstillers zoals paracetamol en NSAID's helpen niet maar ook tramadol helpt bijvoorbeeld niet :/

Tips en adviezen zijn meer dan welkom.
 
Zoek een goede manueel therapeut gericht op schouderklachten
 
Heb een jaar getraind met een slijmbeurs ontsteking dus een jaar niet kunnen trainen is gewoon uit kleinzerigheid je moet enkel opletten met presses...

Na je training een icepack erop en voor je training rotator cuff oefeningen

En je had NOOIT cortisone moeten nemen laat staan 4x
(Mobiliteit was voor een groot deel weg bij mij kon niet aan men hoofd komen etc..)
 
Heb een jaar getraind met een slijmbeurs ontsteking dus een jaar niet kunnen trainen is gewoon uit kleinzerigheid je moet enkel opletten met presses...

Na je training een icepack erop en voor je training rotator cuff oefeningen

En je had NOOIT cortisone moeten nemen laat staan 4x
(Mobiliteit was voor een groot deel weg bij mij kon niet aan men hoofd komen etc..)

Hoe is het nu intussen met jou? Is de pijn helemaal weg of drastisch afgenomen?

Welke oefeningen doe jij zoal voor de rotator cuff?
 
Hoe is het nu intussen met jou? Is de pijn helemaal weg of drastisch afgenomen?

Welke oefeningen doe jij zoal voor de rotator cuff?
Pijn is weg als ik naar achter draai kraakt hij wel nog mobiliteit is ook volledig hersteld.

Gewoon met een dumbell of kabel die standaard oef
 
Schouder oef waarbij je schouder 'external rotate'. Bv lateral raise waarbij je ipv naar binnen roteert naar buiten roteert met je schouder...
 
Wat is er mis met cortisone injectie in een slijmbeurs?
Omdat het de pijn verzwakt en het probleem niet oplost en het maakt je schouder juist zwakker = veel meer kans voor een zwaardere blessure te krijgen omdat je de pijn niet meer voelt.
 
Back
Naar boven