Fitness Seller

rotator cuff (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JacobO

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 feb 2008
Berichten
10
Waardering
0
ik heb deze ook bij tiener bodybuilding geplaatst net maar dit lijkt me eigenlijk een betere plek. Ik heb zelf wat last van de rotator cuff en nou zijn er volgens mij aardig wat oefeningen die slecht hiervoor zijn. Als jullie nou mischien een lijstje kunnen maken welke dat zijn en waarom en wat je ervoor in de plaats kan doen ben ik dik tevreden?

ohjaa zijn er ook oefeningen hiervoor waarmee je het sterker kan maken?
 
Oefeningen voor rotator cuff: cuban press, cable internal rotation, zoek een beetje op internet of oefeningensites (eventueel bij schouders, zijn steeds de oefeningen die gebruik maken van een draaibeweging van de schouders) bv. Bodybuilding.com - Exercise Guides Database.

Uit eigen ervaring kan ik je maar 1 tip geven over de oefeningen die je niet moet doen als je last hebt van je rotator cuff, en dat zijn de oefeningen waarbij je er last van hebt en pijn.

Bij mij was dit overhead triceps extension, en behind neck press. Ik heb die oefeningen dan ook vervangen. Maar dit kan voor iedereen anders zijn wrs.
 
'rotator cuff' is beetje omslachtig he, niet?
Hoe kan je nu last hebben van je rotator cuff? Dat zou betekenen dat die 4 spieren (die allen een verschillende functie hebben) lastig doen, en dan denk ik dat jij nu al bij de dokter zat want dat lijkt me vrij vervelend in het dagelijks leven. Waarschijnlijk is het gewoon 1 van de rotator cuff spieren die lastig doet.

Ik denk dat jij beter eerst zegt bij welke bewegingen/oefeningen jij vooral last hebt en dat we van daaruit beter kunnen zeggen welke oefeningen je best kan doen om dit te verhelpen en te voorkomen in de toekomst.
 
naja het zal wel 1 van de spieren zijn mare ik wil natuurlijk niet altijd de zelfde oefeningen blijven doen daarom vraag ik het maar ik zal ook wel antwoord geven bij lat pulley heb ik last maarja dat kwam omdat ik hem in me nek trok dus die ga ik niet meer in me nek trekken maar aan de voorkant en dan side raises die zijn ook k*t gewoon
 
Laatst bewerkt:
naja het zal wel 1 van de spieren zijn mare ik wil natuurlijk niet altijd de zelfde oefeningen blijven doen daarom vraag ik het maar ik zal ook wel antwoord geven bij lat pulley heb ik last maarja dat kwam omdat ik hem in me nek trok dus die ga ik niet meer in me nek trekken maar aan de voorkant en dan side raises die zijn ook k*t gewoon

Mja, dat in de nek trekken is idd crap. Dus ook bij behind the neck presses. Ook al vinden sommige mensen van niet.

Bij die side raises lijkt me dat de supraspinatus beetje overbelast is. Gewoon enkele weken geen side raises meer doen. Of gewoon helemaal niet meer.
Ik doe ze ook nooit en men middelste vezels van men delts zijn ook vrij goed ontwikkeld door military presses te doen. Upright rows zijn trouwens ook slecht voor de schouders, maar die zijn ook vervangbaar door military presses.
 
Back
Naar boven