- Waardering
- 8
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 12%
Beste leden,
Ik deel even mijn verhaal met als doel nuttige informatie te verkrijgen betreffende mijn aanhoudende blessure.
Ik sukkel intussen al anderhalf jaar met een schouderblessure. Volgens de arts een ontsteking van de rotator cuff. 18 sessies kine gevolgd voor het versterken van mijn schouder. Dit hielp echter niet en de pijn bleef aanwezig tijdens het trainen.
om deze reden (+ persoonlijke omstandigheden) fitness links laten liggen gedurende een half jaar.
Sinds 2 weken ben ik opnieuw in de sportschool te vinden in de hoop volledig verlost te zijn van de schouderblessure. Echter is dit niet het geval. Na 6 maand “rust” nog steeds dezelfde klachten dan anderhalf jaar terug.
Omschrijving van de klachten:
-Bij benchpress: pijn voorkant schouder
-Bij shoulderpress: pijn voorkant schouder
-Bij bicep curls: pijn biceps (in de plooi van m’n arm)
-Bij lat pulldown: pijn biceps + pijn achterkant schouder
-Fly’s: Pijn achterkant schouder + biceps
Kan iemand zich hier in vinden qua klachten? Is het mijn rotator cuff of eerder bicep tendinitis?
Zijn er oefeningen of strenches die de klachten kunnen verbeteren?
Is het verstandig om door te trainen? De pijn is niet heel erg maar wel “zeurend”. In het dagelijkse leven, weinig of geen last.
Ik apprecieer ten zeerste alle info/tips.
Alvast enorm bedankt!
Groeten
Cedric
Ik deel even mijn verhaal met als doel nuttige informatie te verkrijgen betreffende mijn aanhoudende blessure.
Ik sukkel intussen al anderhalf jaar met een schouderblessure. Volgens de arts een ontsteking van de rotator cuff. 18 sessies kine gevolgd voor het versterken van mijn schouder. Dit hielp echter niet en de pijn bleef aanwezig tijdens het trainen.
om deze reden (+ persoonlijke omstandigheden) fitness links laten liggen gedurende een half jaar.
Sinds 2 weken ben ik opnieuw in de sportschool te vinden in de hoop volledig verlost te zijn van de schouderblessure. Echter is dit niet het geval. Na 6 maand “rust” nog steeds dezelfde klachten dan anderhalf jaar terug.
Omschrijving van de klachten:
-Bij benchpress: pijn voorkant schouder
-Bij shoulderpress: pijn voorkant schouder
-Bij bicep curls: pijn biceps (in de plooi van m’n arm)
-Bij lat pulldown: pijn biceps + pijn achterkant schouder
-Fly’s: Pijn achterkant schouder + biceps
Kan iemand zich hier in vinden qua klachten? Is het mijn rotator cuff of eerder bicep tendinitis?
Zijn er oefeningen of strenches die de klachten kunnen verbeteren?
Is het verstandig om door te trainen? De pijn is niet heel erg maar wel “zeurend”. In het dagelijkse leven, weinig of geen last.
Ik apprecieer ten zeerste alle info/tips.
Alvast enorm bedankt!
Groeten
Cedric