AndroidHealthClinic

rotator cuff

Bezoekers in dit topic

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
19 jan 2003
Berichten
3.267
Waardering
1
iemand wel 's geblesseerd daaraan?
ik forceerde laatst me schouder en volgens mij voelde hem ff door mijn schouder snijden..gelukkig voel ik er nu niets maar van
 
Vorig jaar kon ik niet eens front raises zonder gewichten uitvoeren. Zelfs in het dagelijks leven schoot de pijn er af en toe flink in en was de kracht opeens weg waardoor m'n arm dan een stuk naar beneden viel.

Sindsdien geen behind the neck presses en pulldowns meer gedaan en warm ik m'n schouders goed op. Nu totaal geen last meer van, maar 't was geen pretje.
 
minder..waardoor kwam het?geforceerd?
 
ikzelf heb nooit last gehad van mijn rotator cuffs.

de reden daarvoor was dat ik als jonge fitnesser mijn rotator cuffs onbewust aanpakte. we hadden zo'n 'nautilus' machine voor biceps (ok ok, da's de enige nautilus machine die ik nu nog nuttig vind). en ipv van gewoon mijn biceps te doen, deed ik de beweging na die je ook doet bij het armworstelen. en net DIE beweging heeft ervoor gezorgd dat ik sterke rotator cuffs heb. (ik ben gegaan tot reeksjes van 6 met 40kg per arm)

als je regelmatig last hebt van je rotator cuffs, dan moet je ze echt waar versterken. zij zijn de reden waarom veel mensen problemen hebben wanneer ze eens zwaar gaan bankdrukken etc.

hier heb je een paar handige oefeningen :

[Abeelding niet meer beschikbaar]

hier is het de bedoeling dat je een 8-figuur maakt terwijl je stapt.
uitleg : Hold two dumbbells overhead with the elbows locked and walk in a figure eight pattern. The length of the pattern should be about four meters each way. The elbows stay locked and the arms remain overhead throughout (keep the palms facing forward).
The figure eight pattern increases the instability of this exercise. Just holding two dumbbells up overhead isn't very challenging, but if you walk in this pattern, all of the rotator cuff muscles have to fire to stabilize the load. Therefore, it becomes a rotator cuff exercise that challenges the muscles in more than one plane.

(www.testosterone.net)

verder heb je nog de l-flyes :

http://www.weightliftingdiscussion.com/lflye.html
 
Originally posted by CQ_Demolisher
minder..waardoor kwam het?geforceerd?

Door die onnatuurlijke bewegingen dus... neck press, neck pulldown, upright rows.
 
toch ben ik nog steeds van mening dat je je r.c. niet kan verkloten door neck pulldown wanneer je deze correct uitvoert!! neckpress en upr.rows wel.
 
KaLe verander je avatar eens aub :D

en CQ_Demolisher ook ;) hebben jullie niet genoeg vrouwen IRL? ;)
 
Heb al 10 jaar een rotte rechter schouderkop = rotator cuff toch?
Doe nu eindelijk eens wat oefeningetjes sinds ik op HST ben overgestapt..
Gisteren voor paal rondgelopen door die 8-jes met een 3 kg dumbbelletjes te lopen na lateral raise met 3 kg.
Zou evt. dit naar het eind van de training of zo kunnen verplaatsen en dan achter elkaar
- lateral raise
- front raise
- 8-jes lopen
- lichte staaf omhoog met beide handen vlakbij lichaam (Bart82 had er een naam voor in mijn draad over KT zonder ijzer, maar ben die weer vergeten).

Mijn nek en polsen doen tegenwoordig dankzij KT en glucosamine niet zoveel pijn meer...eens kijken of dit wel gaat werken...

Eindelijk eens pijnvrij kunnen leven???

Espi
 
Ben tot 2x geopereerd aan mijn rechterschouder,rotator cuff (stuk van mijn clavicule ongeveer 0.5cm weggehaald + 2 cysten)Hierdoor heb ik lange tijd niet kunnen trainen en heb ik een lange revalidatie achter de rug.ik kan nu terug trainen ,maar ik las wel voor elke training mijn oefeningen voor mijn rotator cuff in.Ben ook begonnen met 2x daags 750mg glucosamine.
 
OK, ben net terug van de training.

De front raise ben ik vergeten..

Maar heb wel dus achter elkaar de lateral raise, die 8-jes met dezelfde 3 kg dbs gedaan en daarna met een 5 kg staaf vlak voor mijn borst upright rows gedaan. Vooral bij die laatste oefening hoorde ik het 'knakken' net zoals je wel eens je vingers kunt laten 'knakken' .
Nu voel ik spanning net onder de oksel.. kan er ook aan liggen dat ik na de training ineens bedacht dat ik wilde kijken of ik me ook zonder tegengewicht kon optrekken.. ik geloof van wel : joehoe!

Espi
 
Ik kreeg et ook door mn 1rm van behind neckpress te testen. heb er wel 2 a 3 weken last van gehad en kon mn arm niet boven mn hoofd krijge :(. ik doe die oefening nooit weer :D
 
Toch blijven neckpress en behind the neck press in mijn schema!!
Nooit ergens last van gehad. Aan de andere kant ik doe ook nooit 1RM's.
 
Originally posted by Spike
KaLe verander je avatar eens aub :D

en CQ_Demolisher ook ;) hebben jullie niet genoeg vrouwen IRL? ;)

LOL!! :D
 
Originally posted by bestoldschool
Toch blijven neckpress en behind the neck press in mijn schema!!
Nooit ergens last van gehad. Aan de andere kant ik doe ook nooit 1RM's.

Ja, oke... je hebt altijd baas boven baas natuurlijk ;) :bow:
 
:D :roflol:
Nee maar ik vind dat het geen probleem moet zijn als je geen 3 schijven neckpressed.
Denk ook dat het te maken heeft met de flexibiliteit van je schoudergordel.
 
Emizea zei:
Wat is je rotator cuff?

Zijn de spieren die hun aanhechting hebben op het tuberculum majus of minus.
Dit zijn de spieren:
m. teres major
m. subscapularis
m. infraspinatus
m. supraspinatus
 
Ik heb er wel last van vooral aan me rechterkant. Had een hele tijd geleden mijn schouders overbelast bij het incline dumbbell press.. ik kon het gewicht niet meer aan waardoor mijn rechter arm uitschoot en daarom heb ik nu nogsteeds pijn in me schouders. Heb daarom (oa) ook een tijdje niet kunnen trainen.

Zodra ik weer wat geld heb ga ik maar een glucosamine ofzow kopen.. :p
 
Als je die rotator cuff wil gaan trainen met die oefeningen zoals L-flyes,die Spike liet zien.

Kan je die dan elke dag doen omdat het zo laag gewicht is of ook 1x per week??!!
 
Back
Naar boven