MuscleMeat

Rotator Cuffs

Bezoekers in dit topic

JonkoMan

Cool Novice
Lid geworden
26 jul 2011
Berichten
137
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
96kg
Vetpercentage
16%
Hey jongens. Ik voel de laatste tijd steeds vaker wat ongemakjes en lichte blessuretjes in mijn schouders. Nu kom ik veel tegen dat je dan de rotator cuffs moet trainen. Ik wil dit heel graag doen, maar ik heb mensen ook eens horen zeggen dat bepaalde 'rotator cuff excercises' juist vernietegend zijn voor de schouders...

Mijn vraag is nu, welke zijn dan de goede manieren om ze te trainen?

Hartstikke bedankt alvast!
 
in onderstaande video legt jim cordova ook wat uit over de rotator cuffs, alleen praktische kennis, geen theoretische geloof ik. Misschien heb je er wat aan:
over rotator cuffs vanaf 3m40 ongeveer
http://www.youtube.com/watch?v=xzTFYXUcPPc
 
Laatst bewerkt:
Rotator Cuff oefeningen zijn pas schadelijk voor je schouder als je te zwaar traint. Licht gewicht trainen 15-20 reps wordt aangeraden, je moet de rotator cuff trainen als ware voor blessure preventie.
 
Je hebt er veel meer aan door eerst uit te zoeken waardoor je die pijntjes hebt.... Beetje onzinnig als je een gevolg gaat aanpakken en niet de oorzaak. Dat is gewoon zonde
 
Patriciaa, volgens mij ligt de oorzaak bij mij in dumbbell flyes. Ik heb deze lang en vaak te zwaar gedaan(achteraf bekeken) ik heb er veel over gelezen en uiteindelijk flyes er gewoon uitgegooid.
 
Er is ergens een structurele reden waarom je last hebt gekregen bij dumbbell flyes. Ga naar een fysio. Die kan met enkele testjes de spieren/pezen van je rotator cuff nakeken. Weet je tenminste waar het probleem zit en welke oefeningen je specifiek moet doen. Gehele rotator cuff trainen kan natuurlijk ook. Vooral je exorotatie is belangrijk.
 
Back
Naar boven