MuscleMeat

Routeplannen met Google Earth (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
AMSTERDAM - Zoekgigant Google heeft maandag Google Earth geïntroduceerd. Het programma (een BETA-versie), dat draait onder Windows, wordt een wereldwijde routeplanner dat gebruik maakt van satellietbeelden.

Google Earth is gratis te gebruiken en op dit moment reclamevrij. Het laat satellietbeelden zien van alle plaatsen in de wereld. In de toekomst krijgt Google Earth een lokale zoekfunctie en een routeplanner. Die opties zijn op dit moment alleen mogelijk voor de Amerikaanse, Canadese en Britse markt


Google Earth Plus

Google gaat de gebruiker de mogelijkheid bieden Google Earth te upgraden naar Google Earth Plus. Voor 17 euro per jaar kunnen gebruikers upgraden naar Google Earth Plus, waarvoor ze betere routeplanningmogelijkheden en een scherpere beeldkwaliteit krijgen. Plus wordt daarmee de eerste dienst voor particulieren is waarvoor Google geld berekent.

Wanneer de lokale zoekfunctie en de routeplanner beschikbaar worden voor de Nederlandse markt, is nog niet bekend.
 
Benieuwd of het wat zal worden...
 
EricR zei:

Je meld daar in die link naar het feit dat je "in steden kan lopen" door "Buildings" aan te vinken. Nou ...ik krijg het niet voor elkaar. Ook valt me op dat alleen wat grote steden in Amerika (gedeeltelijk) gedetailleerd in beeld te brengen zijn en Parijs. Daarmee heb je alles wel zo'n beetje gehad. Ik begon in New York en werd gelijk razend enthousiast...maar hoe meer plekken ik bezocht...of eigelijk wilde bezoeken, maar deze simpelweg niet te zien kreeg, hoe minder ik te spreken ben over dit progje!
 
Laatst bewerkt:
in de toekomst even een virtueel reisje St Petersburg plannen..echt super vet wat de mogelijkheden zijn
 
qwert55 zei:
Je meld daar in die link naar het feit dat je "in steden kan lopen" door "Buildings" aan te vinken. Nou ...ik krijg het niet voor elkaar. Ook valt me op dat alleen wat grote steden in Amerika (gedeeltelijk) gedetailleerd in beeld te brengen zijn en Parijs. Daarmee heb je alles wel zo'n beetje gehad. Ik begon in New York en werd gelijk razend enthousiast...maar hoe meer plekken ik bezocht...of eigelijk wilde bezoeken, maar deze simpelweg niet te zien kreeg, hoe minder ik te spreken ben over dit progje!

Heeee...nu heb ik het. Heb hem even opnieuw opgestart...en nu geeft hij wel het gewenste effect!
 
qwert55 zei:
Je meld daar in die link naar het feit dat je "in steden kan lopen" door "Buildings" aan te vinken. Nou ...ik krijg het niet voor elkaar. Ook valt me op dat alleen wat grote steden in Amerika (gedeeltelijk) gedetailleerd in beeld te brengen zijn en Parijs. Daarmee heb je alles wel zo'n beetje gehad. Ik begon in New York en werd gelijk razend enthousiast...maar hoe meer plekken ik bezocht...of eigelijk wilde bezoeken, maar deze simpelweg niet te zien kreeg, hoe minder ik te spreken ben over dit progje!

Precies, hopen dat dit tzt verbetert...
 
qwert55 zei:
Je meld daar in die link naar het feit dat je "in steden kan lopen" door "Buildings" aan te vinken. Nou ...ik krijg het niet voor elkaar. Ook valt me op dat alleen wat grote steden in Amerika (gedeeltelijk) gedetailleerd in beeld te brengen zijn en Parijs. Daarmee heb je alles wel zo'n beetje gehad. Ik begon in New York en werd gelijk razend enthousiast...maar hoe meer plekken ik bezocht...of eigelijk wilde bezoeken, maar deze simpelweg niet te zien kreeg, hoe minder ik te spreken ben over dit progje!

Ja, Appingendam stond er ook al wat vaagjes op :(
 
huckfinn zei:
Ja, Appingendam stond er ook al wat vaagjes op :(

Ik ben geen mierenneuker en ging er dus echt niet vanuit dat mijn mooie woonplaatsje op de veluwe en elk ander klein dorp er goed op te zien zou zijn.
Maar op Parijs na heb ik geen enkele grote wereldstad, behalve de Amerikaanse, gezien. En zelfs steden als Los Angeles en California?? ??? Ik heb de letters "Hollywood" en de "Golden Gate Bridge" niet gezien hoor!! ;)
 
37°48'55.60"N
122°28'38.26"W

Golden Gate Bridge, goed gedetailleerd.

34° 8'2.54"N
118°19'17.75"W

Hollywood sign

LA is trouwens ook met buildings aan in 3D te zien, niet geheel LA maar de belangrijkste gedeelten wel.

Iedere grote stad in de USA is op gedetailleerd niveau te zien, je moet natuurlijk wel de Google server de tijd gunnen om de beelden te laten streamen. Kan even duren voordat je alle details goed ziet.
 
Cool! Nu is iedereen Big Brother. En als iedereen alles kan zien van iedereen dan is er ook geen sprake meer van Big Brother.:D
Ik hoop dat het programma gedetailleerder word. Deze geavanceerde techniek brengt de mensheid weer een stap verder. Eindelijk kunnen we vanachter ons bureau op zoek naar topless wijven in L.A.
 
Limburg staat overigens voor een groot gedeelte gedetailleerd er op, je kan de Cauberg bijvoorbeeld zien en grote delen van Maastricht.

De overgenomen eigenaar van de data heeft in ieder geval wel de high details maps van Nederland, maar denk dat Google eerst zijn producten wil slijten in de UK en USA. Als dat eenmaal loopt zullen ze de rest van Europa ontsluiten.
 
EricR zei:
37°48'55.60"N
122°28'38.26"W

Golden Gate Bridge, goed gedetailleerd.

34° 8'2.54"N
118°19'17.75"W

Hollywood sign

LA is trouwens ook met buildings aan in 3D te zien, niet geheel LA maar de belangrijkste gedeelten wel.

Iedere grote stad in de USA is op gedetailleerd niveau te zien, je moet natuurlijk wel de Google server de tijd gunnen om de beelden te laten streamen. Kan even duren voordat je alle details goed ziet.

Hahaha...geweldig!...gelijk maar even proberen! Alhoewel ik inderdaad de moed snel opgeef, maar soms zie ik bij 98% streaming nog steeds een wazige vlakte, maar heb nu bij de gedetailleerde plekken al gemerkt dat het na dat percentage pas echt scherp wordt. Idd maar wat meer geduld dan! Ben benieuwd.
 
Ik ben er even naartoe "gevlogen" en kreeg ze gelijk redelijk snel mooi scherp in beeld! :thumbs:
Ben weer helemaal enthousiast over dit programma! :p
Fantastisch om die stedenbouw van plaatsen te analyseren....perfect voor mijn vervolgstudie aan de Academie van Bouwkunst!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven