AndroidHealthClinic

Rows nog nodig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tielie

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 apr 2006
Berichten
1.855
Waardering
4
Hey mensen,

als je in je schema al voldoende (hanging)power-cleans, deadlifts en chins hebt, zijn bent rows dan nog nodig? Lijkt me dat de lats dan al voldoende stimulans krijgen of niet?
 
Je lats kunnen veel hebben. ;)
Het kan geen kwaad iig.
 
Rows moeten er toch zeker bij imo.

Cleans en deadlifts zorgen niet voor direct latwork, meer core.
 
hmm okay cool. Vind het verder ook geen vervelende oefening, maar zag in een pl-schema dat je ipv. cleans ook rows kon doen maar dat cleans superieur zouden zijn (meen ik me te herinneren hoor). Ik zal ze er één keer per week in houden :)
 
Rows ownen chins!
 
ik vind een combinatie van rows en chins wel goed
 
chins belasten de latissimus meer waardoor je een dikkere rug krijgt.

rows belasten ook de teres major heel erg waardoor je die mooie brede rug zult krijgen.

ff kort....

ellebogen 180 graden van je zij af naar 90 graden van je zij af is bijna alleen latissimus

ellebogen 90 graden van je lichaam tot tegen je lichaam is vooral teres major [de spier die zorgt voor een brede rug]

chins, pullups en pulldowns is vooral van 180-90 graden

rows en straight arm pulldown zijn van 90-0 graden

goed te zien op dit plaatje


357k7z5.jpg
 
chins belasten de latissimus meer waardoor je een dikkere rug krijgt.

rows belasten ook de teres major heel erg waardoor je die mooie brede rug zult krijgen

:scratch:
 
Dat chin ups niet voor Erector Spinae (= "onder"rug) zijn dat is gewoon een feit
 
Dat chin ups niet voor Erector Spinae (= "onder"rug) zijn dat is gewoon een feit

haha okee misverstand dus

je kunt onderrug zien als erector spinae
maar je kunt ook zoals ik bedoelde bedoelen de onderste helft van de rug

de scheiding van bovenste en onderste helft is voor mij waar de onderste trpezius vezels beginnen en waar de latissimus horizontaal loopt op het plaatje
 
aldermachtig wat ingewikkeld!:eek:
 
Back
Naar boven