AndroidHealthClinic

Rows nog nodig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lats zijn belangrijk bij een BP, dat weten we onderhand allemaal.

Ik blijkbaar niet, dus leg even uit waarom ? ? Want ik mij is na al tig discussie hierover gevoerd te hebben nog steeds niet uitgelegd waarom dit zo zou zijn behalve dan de opmerking dat bij PL style de arm dan beter bij je lichaam gehouden kan worden



Wat OKC vs CKC aangaat, ik denk dat je beiden moet doen omdat ze het zenuwstelsel (aansturing) en e spier op een andere manier aanspreken

CKC
 
Ik zit er over na te denken om de seated row op een alternative manier te gaan dien zowel breed als small. Op de volgende manier:

Niet terug gaan en maar eeen hele kort rom, puur gericht op de shouder bladen en samentrekken van de traps. Dus een klein beetje ontspannen en weer samentrekken. Ik heb het idee dat dit wel eens een leuke manier is, van ppur en alleen isoleren.

Misschien dat dit ook wel te doen is op de latpully zelf.

Ik wil dit ook eens gaan doen omdat ik te weinig m'n schouderbladen samentrek bij dergelijke oefeningen gebruik.
 
Ik zit er over na te denken om de seated row op een alternative manier te gaan dien zowel breed als small. Op de volgende manier:

Niet terug gaan en maar eeen hele kort rom, puur gericht op de shouder bladen en samentrekken van de traps. Dus een klein beetje ontspannen en weer samentrekken. Ik heb het idee dat dit wel eens een leuke manier is, van ppur en alleen isoleren.

Misschien dat dit ook wel te doen is op de latpully zelf.

Ik wil dit ook eens gaan doen omdat ik te weinig m'n schouderbladen samentrek bij dergelijke oefeningen gebruik.

Pully lat shrug

Je kan het zelfs op verschillende manieren doen. Lage pully beweging omhoog. lage pully horizontaal, hoge pully beweging naar beneden.
 
Ik zie die links van 3xl pas in de quote, whats up with that ? :D
 
Staat er al een tijdje hoor :)
 
waarom moet IK het opgeven

ik ben er gewoon van overtuigd dat het is zoals ik zeg :rolleyes:

stel jezelf ff voor zonder lats een kijken hoe wijd je dan nog bent met je Teres.
 
stel jezelf ff voor zonder lats een kijken hoe wijd je dan nog bent met je Teres.

denk dat je der dan uitziet als een blokkendoos ipv een v vorm hebt :P


heb hier ff wat plaatjes om het duidelijker te maken


dit is zonder lats met teres major

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dit is zonder teres major met lats

4i4m2px.jpg


dit is als je beiden hebt

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Kerel praat nou toch eens duidelijke taal, wat bedoel je met ellebogen lager dan horizontaal? Een elleboog is maar een knobbel die kan niet eens horziontaal kan worden. Ik snap de helft van de reply's van jou. Dat heb ik in een andere post ook al verteld.


als je van ellebogen bovenarmen maakt word et dan duidelijker?
 
Je overschat de Teres echt teveel man!
 
denk dat je der dan uitziet als een blokkendoos ipv een v vorm hebt :P


heb hier ff wat plaatjes om het duidelijker te maken


dit is zonder lats met teres major

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dit is zonder teres major met lats

4i4m2px.jpg


dit is als je beiden hebt

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


:roflol::roflol:

En bovenarmen niet verder naar beneden als horizontaal is zowiezo dom omdat je dan de ROM ontzettend verkort.
 
:roflol::roflol:

En bovenarmen niet verder naar beneden als horizontaal is zowiezo dom omdat je dan de ROM ontzettend verkort.

ja von ze zelf ook wel grappig ja ;)

je hebt idd gelijk, maar bij chins [en ook al word de lats bij de bor veel meer gebruikt] geven de lats het al ver van te voren op voordat de teres ook maar enigsinds moe is.....

mijn tip dus:

eerst 2 of 3 roeioefeningen dan eventueel nog 1 pulldown of chin erbij
 
ja von ze zelf ook wel grappig ja ;)

je hebt idd gelijk, maar bij chins [en ook al word de lats bij de bor veel meer gebruikt] geven de lats het al ver van te voren op voordat de teres ook maar enigsinds moe is.....

mijn tip dus:

eerst 2 of 3 roeioefeningen dan eventueel nog 1 pulldown of chin erbij

Ten eerste: hoe weet jij of de teres major moe is?
Ten tweede: volgens mij verwar je de teres major met de achterste schouderkop, deze wordt wel veel sterker belast als je een pull oefening doet met de ellebogen naar buiten.
Ten derde: chinnen na 2 of 3 rowoefeningen? dan zal je lekker veel reps kunnen maken. Ja dan kun je wel pulldownen maar die suckt tov chinnen.
 
Ten eerste: hoe weet jij of de teres major moe is?
Ten tweede: volgens mij verwar je de teres major met de achterste schouderkop, deze wordt wel veel sterker belast als je een pull oefening doet met de ellebogen naar buiten.
Ten derde: chinnen na 2 of 3 rowoefeningen? dan zal je lekker veel reps kunnen maken. Ja dan kun je wel pulldownen maar die suckt tov chinnen.



1) lieverd dat is wetenschap
2) op het eerste: neej op het tweede deel: klopt
3) jij gaat je voorste schouderkoppen tog ook niet trainen voordat je gaat bankdrukken als je prioriteit een grote borst is
4) waarom suckt een pulldown tov chinnen?
we hebben et wel over de close grip front pulldown tog he
 
1) lieverd dat is wetenschapshow me
2) op het eerste: neej op het tweede deel: klopt
3) jij gaat je voorste schouderkoppen tog ook niet trainen voordat je gaat bankdrukken als je prioriteit een grote borst iswat heeft dat er mee te maken, rows en chins/pulldowns pakken dezelfde spieren aan
4) waarom suckt een pulldown tov chinnen?omdat een oefening waarbij je hele lichaam beweegt/moet werken altijd beter is, door de hogere hormoonrespons
we hebben et wel over de close grip front pulldown tog heboeit niet welke

groetjes
 

bench press pakt borst en voorste schouderkoppen
overhead press belast voorste schouderkoppen en borst niet

je hebt als doel grote borst dus dan ga je niet eerst de voorste schouderkoppen voor vermoeien



rows pakt lats en teres major
chins pakken minder teres major

je hebt als doel bredere rug dan ga je niet eerst je lats voor vermoeien




chins is close grip pull up

die moet je dan ook vergelijken met close grip pulldown

je kunt met smalle greep meer krahct leveren + je hebt grotere rom
 
Wat een ongelofelijke bullocks, rnb. Insertie van de lats is aan het humerus, dus ze flaren sowieso.

Verder betwijfel ik de superioriteit van rows aan chins(mbt lats alleen) omdat de rom bij een regular chinup grofweg 2x zo groot is. Dit neemt niet weg dat ik de barbell row een betere oefening dan de chinup vind.
 
rnbflavour ik geef het op, ik heb genoeg argumenten gegeven en met mij genoeg andere mensen. Ik heb geen zin in een ja/nee dicussie. Mzzl.
 
Ik ook :treuren: ...Teres Major :rolleyes:
 
rnbflavour ik geef het op, ik heb genoeg argumenten gegeven en met mij genoeg andere mensen. Ik heb geen zin in een ja/nee dicussie. Mzzl.

nu doe je alleen of jij met de goeie argumenten komt

ik ben open voor alles wat men zegt alleen ik vind jou argumenten niet zo bewijzend als die van mij.

je praat vanuit logica en de geschiednis heeft ons al geleerd dat krachttraining niet volledig logisch is

een onwetende zou ook logisch zeggen dat een peck deck voor binnekant borst is maar wij weten wel beter tog,
 
Back
Naar boven