MuscleMeat

RTS interpretatie, hardop nadenken, (load drop, repeat, no drop sets) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ijzer

Ecto
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
22 apr 2006
Berichten
3.685
Waardering
1.026
Lengte
1m76
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Ik ben nieuw met RTS en wil deze gelegenheid even aangrijpen om hier hardop na te denken over de interpretatie van een aantal oefeningsregels i.v.m. een aantal RTS concepten.

1. Squat w/belt Work up to x4 @9 (Load Drop) No Drop Sets

Werk naar een set toe met een gewicht waarmee je 4 reps kan doen met 1 left in de tank.

2. Squat w/belt Work up to x5 @9 (Load Drop) 4-6% Fatigue

Werk naar een set toe met een gewicht waarmee je 5 reps kan doen met 1 left in de tank. Vervolgens verlaag het gewicht met c.a. 5% en ga net zo lang door met setjes van 5 reps doen totdat je nog maar 1 left in de tank hebt. Dan heb je 5% fatigue behaald.

3. Front Squat Work up to x5 @8 (Repeat) 4-6% Fatigue

Werk naar een set toe met een gewicht waarmee je 5 reps kan met 2/meer reps left in de tank. Doe daarna met hetzelfde gewicht een setje en herhaal dit met hetzelfde gewicht totdat je nog maar 1 rep left hebt in de tank. (ongeveer 5% fatigue behaal je dan oid -> ik moet nog wat meer lezen over RPE to percentages)

Correct?

Vraag: waarom staat er load drop bij 1 als er geen drop sets worden gedaan/als er geen loads worden gedropt?

Gr. ijzer
 
1 correct

2 correct

3 correct, hier hangt het punt waarop je stopt af van hoeveel fatigue je wilt bereiken.
van een x5 @8 naar x5 @9 is maar 3% fatigue (als je de standaard RPE chart volgt).


Geen idee waarom het erbij staat, zal wel copy paste zijn.
 
Laatst bewerkt:
1 correct

2 correct

3 correct, hier hangt het punt waarop je stopt af van hoeveel fatigue je wilt bereiken.
van een x5 @8 naar x5 @9 is maar 3% fatigue (als je de standaard RPE chart volgt).


Geen idee waarom het erbij staat, zal wel copy paste zijn.

Thanks for de answer!
 
Vraag: waarom staat er load drop bij 1 als er geen drop sets worden gedaan/als er geen loads worden gedropt?

Is volgens mij idd een typo van Mike, maar wel verwarrend voor de lezer.
 
Back
Naar boven