XXL Nutrition

Rug/Biceps--Rug/Triceps

Bezoekers in dit topic

ParrieB

Cool Novice
10 jaar lid
Lid sinds
23 aug 2008
Berichten
193
Waardering
2
Lengte
1m79
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
wat is beter rug/biceps en borst/triceps of biceps en triceps omgewisseld?
bij de 1e heb je langere hersteltijd als je 3daagse split doet, maar het kan zijn dat biceps moe zijn van het rugtrainen voordat je echte biceps oefeningen doet...
en bij de 2e precies andersom?
wat is volgens jullie het beste?
 
Mijn persoonlijke ervaring toen ik split deed:

ma: borst en triceps

wo: rug en biceps

Moest ik het andersom doen dus borst en biceps op maandag dan was het zo dat ik niet deftig rug kon doen doordat mijn biceps nog gaar was. Het hangt dus een beetje ervan af hoe je je split indeeld ;)
 
Borst biceps
Rug triceps

vind ik gaar. Omdat ik maandag rug doe en dan dinsdag borst.
 
wat is beter rug/biceps en borst/triceps of biceps en triceps omgewisseld?
bij de 1e heb je langere hersteltijd als je 3daagse split doet, maar het kan zijn dat biceps moe zijn van het rugtrainen voordat je echte biceps oefeningen doet...
en bij de 2e precies andersom?
wat is volgens jullie het beste?

Meestal geef ik wel een vol antwoord, maar het "wat is beter, borst + ... en rug + ... is het laatste kwartaal al bijna wekelijks langsgekomen dus wat beter is, is dat je de zoekknop leert gebruiken.
 
probeer ze allebei

en kijk wat voor jou het beste is.
 
Ik zelf ben persoonlijk sowieso al helemaal niet voor die combinatie.

Zelf doe ik armen altijd onafhankelijk van het bovenlichaam.
Bovenbenen- Triceps
Kuiten- Biceps- Buik

Rug, borst en schouders verdeel ik over 2 andere dagen.
 
Rug-Biceps !!
Met rug warm je dan je biceps ook al op, en anders zijn je biceps na rugdag al wat verzwakt als je nog biceps gaat doen.
Helemaal als je je rug zwaar traint.
 
Rug-Biceps !!
Met rug warm je dan je biceps ook al op, en anders zijn je biceps na rugdag al wat verzwakt als je nog biceps gaat doen.
Helemaal als je je rug zwaar traint.

Oja, natuurlijk met borst worden je biceps niet belast en met rug belast je je triceps niet :rolleyes: :(
 
je biceps komen lekker tot rust als je op maandag je rug trained samen met triceps, en op dinsdag je borst met biceps :rolleyes: dus borst/triceps en rug/biceps natuurlijk..
 
Ik train borst-biceps en rug-triceps omdat ik vind dat ik niet het uiterste uit mijn bi- en triceps kan halen als ik ze respectievelijk met rug en borst train.
 
Laatst bewerkt:
Ik train borst-biceps en rug-triceps omdat ik vind dat ik niet het uiterste uit mijn bi- en triceps kan halen als ik ze respectievelijk met borst en rug train.

? Dat snap ik niet helemaal...
Of ik lees de zin mischien niet goed... kan ook.
Je bedoeld waarschijnlijk ''niet train''
 
? Dat snap ik niet helemaal...
Of ik lees de zin mischien niet goed... kan ook.
Je bedoeld waarschijnlijk ''niet train''

Heb het veranderd, ik bedoelde respectievelijk met rug en borst.
Dus voor de duidelijkheid:
Niet het uiterste kunnen halen uit biceps indien samen met rug.
Niet het uiterste kunnen halen uit triceps indien samen met borst.

Of zo ervaar ik het toch tijdens de training :\
 
Gewoon voluit bij alles..
 
Met rug-bicep train je je biceps veel meer.
Rug- biceps zijn spieren waarmee je trekbewegingen maakt dus die train ik samen.
En met borst-tricep maak je duwbewegingen.
zo train je je biceps triceps het best, omdat je ze het meest belast die dag.
En je hoeft niet op te warmen "meestal" na rug of borst
 
Borst triceps

Rug Biceps
 
Met rug-bicep train je je biceps veel meer.
Rug- biceps zijn spieren waarmee je trekbewegingen maakt dus die train ik samen.
En met borst-tricep maak je duwbewegingen.
zo train je je biceps triceps het best, omdat je ze het meest belast die dag.
En je hoeft niet op te warmen "meestal" na rug of borst

Ik zou zeggen koop een goed anatomieboek en lees dit eens door http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/hoeveel-voor-biceps-geen-rugtraining-177920/#post3090050
 
Laatst bewerkt:
het komt er op neer dat het niet zo heel veel uitmaakt omdat je toch vaak alles (een beetje) gebruikt
 
Persoonlijk opteer ik voor borst biceps. Rug en triceps. Gaat het best voor mij. En ja heb beide geprobeerd.
 
Back
Naar boven