AndroidHealthClinic

Rug blokkeert na zware workout

Bezoekers in dit topic

Haantje95

Cool Novice
Lid geworden
15 dec 2015
Berichten
72
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Beste mensen,

Ik heb helaas niet de meest sterke rug (wervelkolom) daarom wordt ik ook vaak behandeld door de fysio of Chiro. Nu komt mijn probleem waar zij geen reden voor hebben: als ik zwaar train endan voornamelijk oefeningen waarbij ik de schouderbladen samenknijp dan gebeurt het regelmatig dat mijn bovenrug (de wervels en ribben) helemaal vast gaan zitten, dit zorgt ervoor dat aan de rechterkant naast de bovenrugwervels de spier helemaal pijn gaat doen en stijf aanvoelt... En deze pijn gaat niet weg totdat ik helemaal losgemaakt ben...

Is dit herkenbaar voor iemand?? Wat zou ik eventueel kunnen doen eraan? Ik weet dat jullie geen artsen zijn maar wellicht dat het bekend is en hoe jullie het ervaren.

Uiteraard is zwaar trainen een belasting maar waarom dat de wervels of gewrichten vast gaan zitten en niet vanzelf loskomen vind ik een reaadsel.
 
Ik heb dit in de onderrug. Het is bij mij niet zo acuut, na maand of twee trainen merk ik dat alles wat vast zit en ik veel minder mobiel ben. Dan gewoon eens laten losmasseren en dan kan ik terug 2 maand verder. Het komt bij mij door de scheve stand van mijn heup. Dat mijn ruggenwervels door beweging zich als het ware in elkaar 'ingraven'. Moeilijk uit te leggen via tekst maar ik heb er door KT minder last van dan tijdens de voetbal, door het vele lopen en bewegen kon ik na vier weken mijn hele wervelkolom amper bewegen, spieren strak gespannen etc
 
Die spier, is dat je rhomboïdeus?

Ik heb hier zelf ook last van, gewricht 2e rib / wervel schiet bij mij 'op slot' met als gevolg spierpijn in mijn rhomboïdeus en trapezius. Advies dat ik gekregen heb is bovenrug en achterkant schouders goed te trainen bijv. met reverse flyes. Maar als ik die te zwaar train schiet 't dus weer op slot. Heb dus ook ngo geen oplossing gevonden. :(

Heeft je chiro / fysio geen gerichte trainingsadviezen gegeven?
 
Precies hetzelfde probleem
Hiero :(
 
Back
Naar boven