XXL Nutrition

Rug en benen; MASSA!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iKsZ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
267
Waardering
0
Lieve jongens en meisjes,

mijn 2 vorige schema´s hebben het goed gedaan alleen nu wil ik een schema met de nadruk op rug (vooral wijdte) en benen.
Benen kan je 2 keer trainen 1* achterkant, harmstrings, 2e* voorkant, quadriceps.
En is het mogelijk om je rug in 2 keer op te delen?

Hoe zou een schema voor een week voor deze spiergroepen eruit kunnen zien, dus beiden 2*?

Als ik nieuwe schema heb zal ik deze plaatsen. Voor overige spiergroepen heb ik het al.
 
Ik zou het gewoon bij 1 keer houden en dan 2 schema's maken, en die om de week afwisselen....
 
En welke oefeningen?
 
Watik heb begrepen kan je rug niet speciaal op wijdte / dikte trainen.
Je lats groeien in hetalgemeen niet speciaal alleen de breedte in of speciaal alleen de dikte in!
 
He chewie, volgens mij kon dat wel. Bv optrekken is heel erg goed voor de lats, en zittend roeien weer goed voor de dikte, heb het ergens wel zien staan geloof ik.

volgens mij weet ik die sjeit wel uit m'n hoofd:

www.newbody.nl

eff beetje surfen, dan kom je het wel tegen onder 'probleemgebieden ofsow' staan specifiek oefeningen om bepaalde delen van de verschillende spiergroepen te trainen....

good luck!
 
het kan idd niet. Je lichaam groeit in die mate dat GOD (ahum) het bepaald heeft.

Je kan het versnellen door beter te eten, vertragen of afbreken door slechter te eten. Je kan iets benadrukken maar je kan je lichaam niet wijder maken. Dat oogt gewoon zo !
 
Je wordt breder door voornamelijk je lats en schouders, die laatste bestaat uit 3 koppen en akn je dus op verschillende plaatsen verbreden.

De lats echter, die worden breder over heel de spier, niet de zijkant of de achterkant want die bestaat niet de lattisimus dorsi is 1 grote spier, en een spier kan je niet partieel trainen.
 
heb het eff opgezocht.....

dit wordt er dus vermeld over rug trainig;

(weakpoints)

RUG

OUTER BACK
Narrow grip rows
T-bar rows

UPPER BACK
Heavy bent-over barbell rows
Seated wide-grip rowing
One-arm dumbbell rows

LAT WIDTH
Wide-grip chins
Wide-grip pulldowns

LOWER LATS
One-arm cable rows
Close-grip chins
Close-grip pulldowns

MIDDLE BACK THICKNESS
Seated rowing with seperate handles
Machine wide-grip or T-bar rowing

LOWER BACK THICKNESS
Heavy deadlifts
Good mornings
Hyperextensions


(bron: Newbody.nl)
 
Tsja, we kunnen allemaal wel een leuk lijstje maken.

Punt is dat je een spier niet op appart op wijdte of dikte kan trainen. Je kan doordat de lats z'n aanhechting over een groot bereik heeft wel de nadruk verleggen van de bovenste spierbanen naar de bovenste spierbanen. Maar je traint deze over de voledige lengte, dus van origo tot insertie, en niet alleen dat stukje boven in

Als je bv naar de diverse row varianten kijkt dan zitten de verschillen erin hoe hoog je bij een oefening de ellebogen tilt. Je zult bij een smalle tot neutrale grip de ellebogen vrij dicht bij je kunnen houden, en ver naar achter kunnen trekken, waardoor de aandacht bij de lats komt te liggen. Pak je een wijdere grip dan gaan je ellebogen vanzelf omhoog, waardoor de midden trapezius en rhomboids meer bij de beweging betrokken worden.
Allemaal spier die kunnen groeien, maar dan wel zoals elke spier groeit. Gewoon alle kanten heen, en niet perse in de breedte of perse in de dikte omdat je het een of ander stangetje gebruikt.
 
Maar hoe nou je benen 2 keer in de week trainen met een degelijke schema??
 
3XL; Dat rijtje was ook niet om de draak te steken met jouw trainingsfilosofie. Maar ben ik gewoon tegen gekomen, en wilde er mee zeggen dat je d.m.v. die oefeningen je een specifiek gedeelte v/d rug net iets harder kan aanpakken dan een ander deel. Maar je zult bij, denk ik dan, elke rugoefening toch wel de meeste spieren aanpakken en uiteindelijk zul je ze toch allemaal moeten doen om een mooie rug te krijgen.

grtz.
 
Originally posted by Floyd
3XL; Dat rijtje was ook niet om de draak te steken met jouw trainingsfilosofie. Maar ben ik gewoon tegen gekomen, en wilde er mee zeggen dat je d.m.v. die oefeningen je een specifiek gedeelte v/d rug net iets harder kan aanpakken dan een ander deel. Maar je zult bij, denk ik dan, elke rugoefening toch wel de meeste spieren aanpakken en uiteindelijk zul je ze toch allemaal moeten doen om een mooie rug te krijgen.

grtz.
Hier is iedereen het mee eens, alleen kan je niet een spier(dit geval lats) trainen op alleen breedte groei of dikte groei.

Je kan dus wel verschillende oefeningen doen om verschillende delen van je rug te pakken en de nadruk te leggen op bovenkant en onderkant lats bv.
 
Originally posted by Floyd
3XL; Dat rijtje was ook niet om de draak te steken met jouw trainingsfilosofie. grtz.

Commentaar was ook niet op jou persoonlijk gericht :D , maar op zo'n site/boek die gewoon maar een lijst neergooien die ze ergens anders van gekopierd hebben enz. zonder er even over na te denken.
 
Back
Naar boven