AndroidHealthClinic

Rug en schouders blijven erg achter qua groei.

Bezoekers in dit topic

Mistermuscle0101

Cool Novice
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
42
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
78kg
Vetpercentage
18%
Ik ben 16 jaar oud en weeg ongeveer 78 kilo, mijn vet percentage is 27% (tien jaar bulken). ik train ongeveer 2 jaar waarvan 6 maanden wat serieuzer. De laatste paar maanden train ik 3-4 keer per week waarvan 2 keer rug en schouders. Ik merk dat ik de laatste tijd met trainen veel vooruit ben gegaan, maar mijn rug en schouders blijven heel erg achter, wel heb ik mijn holle rug(door zwakke onderrugspieren) gecorrigeerd. ik doe: deadliften: 80 kg
Lat pull down: 45 kg
cable seated low row: 45 kg
seated row: 43 kg
shoulder press: 30 kg
pull ups: ongeveer 3 achter elkaar. ( niet dat dat veel zin heeft)

Iemand nog een idee hoe ik mijn rug mee kan laten groeien met de rest?

Mvg,

MisterMuscle
 
Barbell overhead press (staan en niet gaan zitten), barbell rows, dumbell rows en veel sterker worden op je deadlift. En waarschijnlijk een programma waarmee je betere progressie maakt dan wat je nu doet.
 
Doe eerst eens wat aan je vet% dan zie je pas of er echt iets achterloopt of niet.
 
Barbell overhead press (staan en niet gaan zitten), barbell rows, dumbell rows en veel sterker worden op je deadlift. En waarschijnlijk een programma waarmee je betere progressie maakt dan wat je nu doet.
je bent rack pulls boven de knieën aan het vergeten :)
 
Schouders/rug voldoende rust geven.
Train bijvoorbeeld geen schouder de dag na borst. Met bepaalde borst-oefeningen pak je ook schouders mee waardoor je ze niet volledig laat herstellen & onvoldoende herstel is afbraak.

Rug zwaarder trainen. Hoe zit je met je reps/sets ?
 
Doe eerst eens wat aan je vet% dan zie je pas of er echt iets achterloopt of niet.

Vetpercentage naar beneden lijkt me inderdaad essentieel.

Verder lat pull down flink verhogen (rustig aan) en werken aan je pull ups (wat makkelijker wordt met een lager vetpercentage)

Schouders/rug voldoende rust geven.
Train bijvoorbeeld geen schouder de dag na borst. Met bepaalde borst-oefeningen pak je ook schouders mee waardoor je ze niet volledig laat herstellen & onvoldoende herstel is afbraak.

... en er zijn borst-oefeningen waarbij je je schouders amper mee traint!
 
Back
Naar boven