XXL Nutrition

Rug houding na training

Bezoekers in dit topic

kevingie13

Cool Novice
Lid geworden
19 okt 2012
Berichten
59
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
73kg
Hallo,

Ik heb de ziekte van scheuermann en ben hiervoor ook behandeld.( google maar als je niet weet wat het is). Ik train nu al een tijdje omdat ik het gewoon leuk vind. Echter vraag ik me af of iemand van jullie enig idee heeft waarom mijn rug holler is dan normaal is na het trainen van mijn rug? Na een paar uur is dit hollere effect weer verminderd ( maar uiteraard nog steeds aanwezig). Aan mijn vorm kan het niet liggen omdat ik bv de deadlift hebt geleerd bij de fysio. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Groetjes

Edit : Mijn eigen aanname lijkt dat mijn bovenrug rechter wordt door het trainen en mijn lichaam dit compenseert door mijn onderrug holler te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ja (je edit) ik denk ook dat door de training de bovenrug wat rechter trekt door extra spanning op de spieren en daardoor ook de rug wat holler trekt. De spanning in de spieren trekt inderdaad langzaam weer weg.
Het kan wel na een intensieve training gebeuren dat de volgedne dag ook weer wat extra spanning op de spieren staat.

mbt fysio's en krachttraining, velen weten bar weinig over krachttraining en fitness hoor.
De fysio is geleerd in het fijne werk waar fitness of krachttraining algemeen het grovere werk is.
De betere fysio kijkt in ieder geval wel naar meer dan alleen de uitvoering van een oefening.
Als je geen klachten hebt met trainen en nergens hinder ondervindt is het goed.
 
Ja (je edit) ik denk ook dat door de training de bovenrug wat rechter trekt door extra spanning op de spieren en daardoor ook de rug wat holler trekt. De spanning in de spieren trekt inderdaad langzaam weer weg.
Het kan wel na een intensieve training gebeuren dat de volgedne dag ook weer wat extra spanning op de spieren staat.

mbt fysio's en krachttraining, velen weten bar weinig over krachttraining en fitness hoor.
De fysio is geleerd in het fijne werk waar fitness of krachttraining algemeen het grovere werk is.
De betere fysio kijkt in ieder geval wel naar meer dan alleen de uitvoering van een oefening.
Als je geen klachten hebt met trainen en nergens hinder ondervindt is het goed.
Bedankt voor je reactie! Heb zover ik weet geen klachten. Ik merk wel aan mijn rug dat ik wat 'gedaan' heb maar het is geen 'slechte' pijn zal ik maar zeggen. Gewoon het gevoel dat ik getraind heb net zoals in mijn benen, armen etc.
 
Bedankt voor je reactie!

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Ik merk wel aan mijn rug dat ik wat 'gedaan' heb maar het is geen 'slechte' pijn zal ik maar zeggen. Gewoon het gevoel dat ik getraind heb net zoals in mijn benen, armen etc.
 
Hoe merk/meet je dat je rug holler is na een training?
 
Back
Naar boven